بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا با یک میلیون لیتر آب و ۱٬۵۰۰ ماهی، «منفجر شد»

شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
یک غواص در آکواریوم بزرگ استوانه ای برلین
آکواریوم بزرگ AquaDom برلین که حاوی ۱٬۵۰۰ ماهی و حدودا یک میلیون لیتر آب بود، صبح جمعه منفجر شد و خسارت شدیدی به ناحیه‌های اطراف وارد کرد.
تبلیغات

بر اساس گزارش گیزمودو به‌نقل از بی‌بی‌سی، AquaDom (بزرگ‌ترین آکواریوم استوانه‌ای دنیا) صبح جمعه به وقت محلی در برلین آلمان «منفجر شده است.» با انفجار این آکواریوم، بیش‌از ۲۶۴٬۰۰۰ گالن آب (معادل یک میلیون لیتر) در ناحیه‌های اطراف که شامل هتل، موزه و کافه می‌شود پخش شد. اداره‌ی پلیس برلین در بیانیه‌ای می‌گوید خسارات ناشی از انفجار آکواریوم AquaDom «باورنکردنی» است.

ویدیوها و عکس‌های پست‌شده در شبکه‌های اجتماعی توسط مسافران هتل نشان می‌دهند خسارت شدیدی به ناحیه‌های اطراف آکواریوم ۱۵٫۸۵ متری برلین وارد شده است. ماهی‌های مرده، ستون‌های نگهدارنده‌ی خم‌شده و شیشه‌های شکسته به وضوح قابل‌رؤیت هستند. مقامات رسمی آلمان و پرسنل نجات می‌گویند تاکنون «هیچ تلفات انسانی» ثبت نشده است، البته دو نفر بر اثر برخورد ترکش شیشه مجروح شده‌اند.

مقامات اداره‌ی آتش‌نشانی در برلین می‌گویند اکثر جانوران موجود در آکواریوم AquaDom که شامل حدودا ۱٬۵۰۰ ماهی از ۱۰۰ گونه‌ی مختلف بوده، بر اثر انفجار آکواریوم تلف شده‌اند.

تا لحظه‌ی نوشته شدن این مقاله، دلیل انفجار آکواریوم مشخص نیست. مقامات برلین تحقیقات خود را شروع کرده‌اند. ساندرا وسر، از اعضای پارلمان آلمان، در هتل رادیسون به روزنامه‌ها گفت که احساس می‌کند صبح جمعه زمین‌لرزه‌ای کوچک رخ داده است. آنچه وسر از آن به‌عنوان زمین‌لرزه یاد می‌کند، در واقع حادثه‌ی انفجار آکواریوم AquaDom بود. او می‌گوید آنچه از آکواریوم بر جای مانده مثل مناطق جنگی است.

مقامات برلین ۱۰۰ امدادگر اورژانس را سریعا به محل AquaDom اعزام کردند. این آکواریوم بزرگ در سال ۲۰۰۳ ساخته شد و در درون هتل رادیسون کالکشن قرار داشت. خبرگزاری رویترز می‌گوید پلیس ۳۵۰ مهمانی را که در هتل اقامت داشته‌اند به‌دلیل ترس از آسیب جدی به ساختمان، تخلیه کرد. در وب‌سایت رسمی AquaDom اعلام شده که به‌دلیل حادثه‌ی اخیر، این آکواریوم موقتا تعطیل است.

بر اساس گفته‌ی نیویورک تایمز، مقامات رسمی برلین معتقدند نجات دادن ماهی‌های موجود در آکواریوم AquaDom «غیرممکن» بود. آن‌ها روی نجات دادن ماهی‌هایی که در سایر آکواریوم‌های کوچک‌تر موجود در ساختمان باقی مانده‌اند متمرکز شده‌اند. این ماهی‌ها نیز در خطر قرار دارند چون انفجار AquaDom باعث قطعی برق شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات