مهم‌ترین دستاورد اپل در دنیای سینما؛ CODA برنده جایزه بهترین فیلم اسکار شد

دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کودا با برنده شدن جایزه بهترین فیلم سال اسکار، اپل تی‌وی پلاس را به نخستین سرویس استریمی تبدیل می‌کند که آثار آن موفق به چنین دستاوردی شده‌اند.
تبلیغات

اپل مدتی است که کانون توجهش را به ایجاد محتوای اورجینال و باکیفیت در دنیای فیلم و سریال معطوف کرده و سرمایه هنگفتی را به این بخش از کسب‌وکارش اختصاص داده است. این شرکت با وجود نداشتن پیشینه‌ای در حوزه ساخت فیلم‌های اورجینال، به‌سرعت در حال پیشرفت است و تاکنون توانسته حق امتیازهای بزرگی را تصاحب کند.

اکنون به‌نظر می‌رسد که اپل به نقطه‌ی عطفی در این زمینه دست یافته است؛ چراکه فیلم کودا (CODA) شب گذشته در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار با نامزدی در ۶ بخش مختلف، در نهایت توانست جایزه بهترین فیلم سال، بهترین فیلم اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل را از آن خود کند. از رقبای کودا می‌توان به فیلم‌های Drive My Car، Dune، Licorice Pizza، The Power of the Dog و West Side Story اشاره کرد.

جالب است بدانید که از همان ابتدای اکران، از کودا به‌عنوان یکی از شانس‌های مهم اپل در فصل جوایز نام برده می‌شد. افزون‌براین، کودا اولین فیلم با حضور بازیگران واقعاً ناشنوا است که برنده جایزه اسکار می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم، این جایزه، اپل را به نخستین سرویس بخش محتوای استریمی برنده اسکار تبدیل می‌کند و عملاً دستاورد بسیار بزرگی برای کوپرتینویی‌ها دربرابر رقبای بزرگی همچون نتفلیکس، آمازون پرایم، اچ‌بی‌او و دیزنی محسوب می‌شود.

به‌طور کلی، کودا با اقتباس از اثر فرانسوی La Famille Bélier، زندگی کارکتری را به‌ اسم «روبی» با بازی «امیلیا جونز» بازگو می‌کند. نکته جالب ماجرا از جایی شروع می‌شود که روبی تنها عضوی از خانواده‌اش محسوب می‌شود که قادر به شنیدن است و با وجود مخالفت‌های خانواده رؤیای موسیقی را دنبال می‌کند.

البته موفقیت کودا تنها به اسکار خلاصه نمی‌شود. برای مثال، تروی کوتسور در نقش پدر روبی و برنده بهترین بازیگر نقش مکل مرد، تقریباً در تمامی جوایز مهم سال مانند بفتا، عنوان مشابهی را دریافت کرده است.

برای دیدن لیست تمامی برندگان اسکار ۲۰۲۲ می‌توانید با مراجعه به این لینک مقاله مربوطه را در زومجی مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات