به دلیل درج شماره‌ی یک زن کره‌ای در سریال Squid Game، گوشی او بی‌وقفه زنگ می‌خورد

پنج‌شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
در یکی سریال‌های محبوب این روزهای نتفلیکس به‌ نام Squid Game، یک شماره تلفن در برخی از صحنه‌ها نمایش داده می‌شود و مالک این شماره هر روز تعداد زیادی تماس و پیامک دریافت می‌کند.
تبلیغات

نشان دادن شماره تلفن در فیلم‌ها و سریال‌ها باعث می‌شود افراد زیادی با این شماره‌ها تماس بگیرند. هالیوود همیشه برای نشان دادن شماره تلفن در فیلم‌ها یا سریال‌ها از پیش‌شماره‌ی ۵۵۵ استفاده می‌کند. این یک اقدام منطقی از جانب صنعت فیلم‌سازی هالیوود است تا از دریافت تماس‌ ناخواسته توسط مالکان این شماره‌ها جلوگیری کند.

به گزارش تک‌اسپات، استفاده از شماره‌های جعلی در فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ی جنوبی کمی متفاوت است. فیلم‌سازان کره‌ای برای نمایش دادن شماره تلفن در فیلم‌های خود از شماره‌های بلااستفاده بهره می‌برند؛ اما یکی سریال‌های کره‌ای محبوب نتفلیکس به‌ نام Squid Game از این نوع شماره‌ استفاده نکرده است.

در برخی از صفحه‌های این سریال یک شماره تلفن نمایش داده می‌شود که مالک آن یک زن کره‌ای است. این موضوع باعث شده تلفن او روزانه هزاران تماس و پیامک از طرف بینندگان سریال اشاره‌شده دریافت کند.

این زن کر‌ه‌ای ناشناس به خبرگزاری کره‌ایِ مانی‌تودی گفت:

پس از پخش سریال Squid Game، من ۲۴ ساعت روز و هفت روز هفته تماس و پیامک دریافت می‌کنم؛ تا جایی که ادامه‌ی زندگی برایم سخت شده است.

وی در ادامه‌ی توضیحات خود اعلام کرده که اکنون بیش از ۱۰ سال است از این شماره استفاده می‌کند و نمی‌تواند آن را تغییر بدهد؛ زیرا از آن برای ارتباط با مشتریان کاری‌اش استفاده می‌کند. وی از زمان پخش سریال یعنی ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) تاکنون بیش از ۴۰۰۰ نفر را در لیست سیاه گوشی خود قرار داده است.

این زن می‌گوید:

تماس‌ها و پیام‌های مردم از روی کنجکاوی و بدون توجه به روز و شب، به حدی است که باتری گوشی من زود‌به‌زود خالی و گوشی خاموش می‌شود.
کارت های سریال squid game

دلیل به‌ وجود آمدن این وضعیت، این است که تهیه‌کنندگان سریال فکر می‌کردند با کنار گذاشتن سه‌ رقم اول شماره، مشکلی به‌ وجود نخواهد آمد؛ اما همان‌طور که همه می‌دانیم، سه شماره‌ی اول مربوط به کد منطقه است و اگر بدون وارد کردن این کد با شماره‌ی مورد نظر تماس بگیریم، این تماس با کد محلی برقرار خواهد شد.

وبلاگ سرگرمی کره‌ای Koreaboo به این نکته اشاره کرده است که طبق قوانین حریم خصوصی در این کشور، افشای شماره‌ تلفن افراد غیر قانونی است. نتفلیکس برای رفع این مشکل دست‌به‌کار شده و در حال ویرایش این شماره در صحنه‌های فیلم است.

سخن‌گوی نتفلیکس در این رابطه گفت:

ما با همکاری شرکت تولیدکننده‌ی سریال در حال رفع این مشکل هستیم و شماره‌ی مورد نظر را در صفحه‌های مختلف فیلم ویرایش می‌کنیم.

وی در ادامه اعلام کرد که نتفلیکس به‌طور مؤدبانه از بینندگان درخواست کرده است با این شماره تماس نگیرند؛ اما این همه‌ی ماجرا نیست. کره‌تایمز گزارش داده است شخصی که شماره‌ تلفن وی فقط یک رقم با شماره‌ی مورد بحث تفاوت دارد نیز تماس‌های ناخواسته دریافت می‌کند. مالک ناشناس این شماره تلفن می‌گوید:

استرس ناشی از تماس‌های مزاحم و بی‌وقفه، من را دیوانه می‌کند.

رویترز در مورد پرداخت غرامت از جانب نتفلیکس به زن کره‌ای، گفت این شرکت رسانه‌ای از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده است. البته زن کره‌ای اعلام کرده است که به او ۸۳۹ دلار غرامت پیشنهاد شده؛ اما وی این پیشنهاد را قبول نکرده است. سپس مبلغ غرامت به ۴۱۹۶ دلار افزایش یافته است. البته رویترز این موضوع را تأیید نکرده که چه کسی این غرامت را پرداخت کرده است.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات