مقامات مالزی هزار ریگ ماینینگ را با جاده‌صاف‌کن نابود کردند

یک‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
برخی از ریگ‌های استخراج رمزارز مصادره‌شده در مالزی به عاقبت خوبی دچار نمی‌شوند و مقامات آن‌ها را با جاده‌صاف‌کن نابود می‌کنند. اخیرا ۱۰۶۹ ریگ در این کشور با همین روش از بین رفته‌ است.
تبلیغات

بر اساس گزارش Vice، مقامات یکی از شهرهای استان ساراواک مالزی، ۱۰۶۹ ریگ استخراج رمزارز که طی ۶ یورش و بین ماه‌های فوریه تا آوریل امسال مصادره شده بود، توسط ماشین‌های جاده‌صاف‌کن یکجا نابود شدند. شرکت انرژی ساراواک که خدمات برق این منطقه را به عهده دارد، استخراج‌کنندگان رمزارز را به دزدیدن برق متهم می‌کند. بر اساس ادعای این شرکت، ماینرها معادل ۲ میلیون دلار انرژی دزدیده‌اند.

رئیس پلیس این شهر اعلام کرده است که دزدی انرژی به منظور استخراج رمزارز طی سال جاری بسیار شایع شده و تابه‌حال سه خانه به دلیل اتصال غیر قانونی برق، آتش گرفته‌اند. ریگ‌های نابودشده توسط مقامات این شهر، در مجموع حدود ۱٫۲۶ میلیون دلار قیمت داشتند.

اینرها برای استخراج رمزارزهایی مثل بیت‌کوین و اتریوم از کامپیوترهای مخصوصی که برای این کار بهینه شده‌اند استفاده می‌کنند و این عملیات در مجموع برق بسیار زیادی مصرف می‌کند. به همین دلیل در اقصی نقاط دنیا ماینرهای غیر مجاز به دزدی برق متهم می‌شوند. برای مثال سرویس امنیتی اوکراین، یک مرکز استخراج رمزارز را که از دستگاه‌های پلی‌استیشن ۴ پرو برای استخراج رمزارز استفاده می‌کرد شناسایی و ماینرها و تجهیزاتشان را توقیف کرد. این ماینرها نیز به دزدی از شبکه برق اوکراین متهم شدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات