یوتیوب به‌زودی برای اجرای زنده، سالنی ۶ هزار نفره افتتاح خواهد کرد

چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
یوتیوب تا چند ماه دیگر برای اجرای زنده و فیزیکی رویدادهای خود، سالنی سه‌طبقه با ظرفیت شش هزار نفر در هالیوود پارک واقع در کالیفرنیا افتتاح خواهد کرد.
تبلیغات

یوتیوب مثل سایر بخش‌های تکنولوژی در دنیا، مجبور شد به خاطر همه‌گیری کرونا از اوایل ۲۰۲۱ تمام رویدادهای زنده خود را به‌صورت مجازی برگزار کند؛ اما تنها چهار ماه بعد و با شروع فرایند واکسیناسیون و کاهش آمار مبتلایان، این پلتفرم ویدئویی متعلق به گوگل در نظر دارد رویدادهای زنده خود را بسیار باشکوه‌تر از گذشته برگزار کند. 

برای این منظور، یوتیوب قرار است در زمین حدود ۳۰۰ هکتاری متعلق به هالیوود پارک واقع در کالیفرنیا، سالن بزرگ سه‌طبقه با ظرفیت شش هزار نفر بسازد که مخصوص اجراهای مختلفی از جمله کنسرت‌ موسیقی و رویدادهای مخصوص این پلتفرم خواهد بود. می‌توان انتظار داشت در «سالن تئاتر یوتیوب»‌ شاهد برنامه‌های eSports، تولیدکنندگان محتوا و انجمن کاربران (گیمرها و ویدئو بلاگرها) یا حتی تیم‌های فوتبال آمریکایی از جمله لس آنجلس رمز و لس آنجلس چارجرز باشیم که استادیوم ۷ هزار نفری آن‌ها در همین مجتمع واقع شده است. گوگل هم می‌تواند از این سالن برای تبلیغ محصولات فروشگاه فیزیکی تازه افتتاح‌شده خود در نیویورک‌‍ استفاده کند.

تماشا در یوتیوب

به گزارش Engadget، تمام این رویدادهای زنده در یوتیوب استریم خواهند شد و کاربران سراسر دنیا می‌توانند به‌طور هم‌زمان در جریان آن‌ها قرار بگیرند. 

هالیوود پارک که پیش‌تر پیست اتومبیلرانی بود، در حال تبدیل شدن به مجتمعی عظیم و چندمنظوره است که ۳ هزار آپارتمان، یک استادیوم ورزشی، یک هتل سیصد اتاقه و یک خرده‌فروشی به وسعت ۸۲ هزار متر مربع را در خود جای داده است. قرار است ساخت سالن تئاتر یوتیوب اواخر تابستان امسال به پایان برسد.

یوتیوب اولین پلتفرم ویدیویی نیست که قصد دارد روی صحنه رویدادهای زنده برگزار کند؛ اما در این مقیاس کاملا بی‌رقیب است. نتفلکیس، بزرگ‌ترین پلتفرم استریم فیلم دنیا، صاحب سالن سینمایی پاریس در نیویورک است و در گذشته رویدادهای زنده کمدی برگزار کرده. دیزنی و دیگر شرکت‌های فیلم‌سازی هالیوودی هم برای تبلیغ فیلم‌های پرسروصدای خود به‌طور مرتب در رویدادهای کامیک‌کان حاضر می‌شوند.

به احتمال زیاد، تولیدکنندگان قدر و بانفوذ محتوا در یوتیوب از الان برای به دست آوردن فرصتی برای برگزاری رویداد در صحنه ۵۶۶ متر مربعی این سالن بی‌قرار هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات