ایموجی دست دادن در سال ۲۰۲۲ و با امکان شخصی‌سازی کامل به‌روز خواهد شد

شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
کنسرسیوم یونیکد گفته است مجموعه‌ی Emoji 14.0 که در سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد، شامل نسخه‌ی به‌روزشده‌ی ایموجی «دست دادن» است. در این نسخه امکان شخصی‌سازی رنگ پوست هر دو دست وجود دارد.
تبلیغات

از زمانی‌ که اپل و گوگل به کنسرسیوم یونیکد پیشنهاد دادند رنگ پوست را به ایموجی‌ها اضافه کند، تعداد زیادی از ایموجی‌ها به‌روزرسانی شده‌اند تا رنگ‌های بیشتری را شامل شوند؛ اما ایموجی «دست دادن» هرگز چنین تغییری تجربه نکرده است. این ایموجی جزو معدود کاراکترهایی است که نمی‌توان رنگش را تغییر داد، اما این وضعیت به‌زودی تغییر می‌کند.

آن‌طور که انگجت گزارش می‌دهد، کنسرسیوم یونیکد دسته‌ی جدید ایموجی‌ها با عنوان Emoji 14.0 را در سال ۲۰۲۲ منتشر و ایموجی دست دادن را به‌روزرسانی خواهد کرد. نسخه‌ی جدید این ایموجی به شما امکان می‌دهد رنگ پوست دست راست و چپ را انتخاب کنید و این یعنی در مجموع ۲۵ ترکیب رنگ در اختیار خواهید داشت.

ظاهرا کنسرسیوم یونیکد برای رسیدن به این سطح از شخصی‌سازی برای ایموجی دست دادن، راه زیادی طی کرده است. سال گذشته‌ی میلادی The Next Web مصاحبه‌ای با جرمی برج، بنیان‌گذار ایموجی‌پدیا، ترتیب داد تا  از فرایند تغییر دادن ایموجی‌ها بپرسد از آغاز تا پایان روند توسعه‌ی هر ایموجی ممکن است حداکثر دو سال کامل طول بکشد.

آنچه باعث شد ایموجی دست دادن،‌ چالش‌برانگیز باشد، این است که دو نفر را شامل می‌شود. کنسرسیوم یونیکد می‌توانست زودتر از سال ۲۰۲۲ ایموجی دست دادن را به‌روزرسانی کند؛ اما محدودیتی در کد ایموجی باعث می‌شد هر دو دست رنگ مشابهی داشته باشند. شماری از پلتفرم‌ها این رویکرد را پذیرفتند؛ اما اکثر پلتفرم‌ها ترجیح دادند منتظر بمانند تا کنسرسیوم یونیکد پشتیبانی رسمی از رنگ‌های متفاوت پوست را به ایموجی دست دادن اضافه کند. این نهاد از زمان انتشار مجموعه‌ی Emoji 12.0 در حال کار روی نسخه‌ی جدید این ایموجی بوده است. 

دنیاگیری ویروس کرونا شرایط را برای کنسرسیوم یونیکد چالش‌برانگیزتر کرد. جنیفر دنیل، مدیر نوآوری ایموجی در گوگل، نخستین بار در سال ۲۰۱۹ پیشنهاد داد که ایموجی دست دادن به‌روزرسانی شود. کنسرسیوم یونیکد پس از پذیرفتن پیشنهاد دنیل تصمیم گرفت نسخه‌ی به‌روزشده‌ی ایموجی را در قالب مجموعه‌ی Emoji 14.0 منتشر کند. 

Emoji 14.0 ابتدا قرار بود در سال جاری میلادی در دسترس قرار بگیرد؛ اما دنیاگیری ویروس کرونا انتشار آن را تأخیر انداخت. حال که اوضاع کم‌کم به شرایط عادی برمی‌گردد، به احتمال زیاد در سال آینده‌ی میلادی نسخه‌ی رنگی ایموجی دست دادن را در گوشی خود مشاهده خواهید کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات