پردازنده‌های سری AMD Ryzen 7000 با پشتیبانی از حافظه‌ DDR5 5200 عرضه خواهند شد

پنج‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپیسر (Apacer) تأیید کرد که اولین سری پردازنده‌های دسکتاپ AM5 AMD به‌طور پیش‌فرض از حافظه‌ی DDR5-5200 پشتیبانی خواهد کرد.
تبلیغات

AMD رسماً تأیید کرد که پردازنده‌های بعدی سری Ryzen از حافظه‌ DDR5 پشتیبانی خواهند کرد؛ اما این شرکت جزئیاتی از سرعت پیش‌فرض پشتیبانی‌شده در این پردازنده‌ها ارائه نداده است. در‌ همین‌ حال، اسناد فاش‌شده حاکی از آن است پلتفرم AMD به‌طور از حافظه‌ی DDR5 پشتیبانی خواهد کرد و هیچ نشانه‌ای از پشتیبانی استاندارد DDR4 وجود ندارد.

به‌گزارش VideoCardz و به‌نقل از اپیسر، سری Ryzen 7000 احتمالاً به‌طور پیش‌فرض از حافظه‌ی DDR5-5200 پشتیبانی خواهد کرد که ۴۰۰ مگاهرتز بیشتر از مشخصات JEDEC و پلتفرم آلدرلیک اینتل خواهد بود. این موضوع نیز تأیید شده است که سری Ryzen 7000 از DDR4 پشیبانی نخواهد کرد و EPYC Geonoa هم با پشتیبانی از DDR5-5200 عرضه خواهد شد. هر دو پلتفرم Ryzen و EPYC براساس ریزمعماری AMD Zen4 توسعه داده شده‌اند.

پردازنده هایی که از DDR5 پشتیبانی می کنند

شایان‌ ذکر است اخیراً اعلام شد AMD در حال آماده‌سازی فناوری جدیدی به نام EXPO است که وظیفه‌ی ذخیره‌سازی پروفایل‌های حافظه‌ی DDR5 ازجمله حالت‌های پهنای باند بالا و نرخ تأخیر کم را برعهده خواهد داشت. AMD می‌گوید سری Raphael با قابلیت‌های آورکلاک بسیار جذاب عرضه خواهد شد و این یعنی امکان اورکلاک دستی یا پشتیبانی از پروفایل‌های آورکلاک پرسرعت و کیت‌های حافظه در این سری ارائه خواهد شد.

پلتفرم جدید AM5 AMD در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ رسماً معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود این سری از پردازنده‌های AMD اواخر سه‌ماهه‌ی سوم یا اوایل سه‌ماهه‌‌ی پایانی سال جاری میلادی به‌ بازار عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات