سامسونگ اولین حافظه‌ LPDDR5X DRAM جهان را با سرعت ۸٫۵ گیگابایت‌برثانیه رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ به‌طور رسمی حافظه‌ی DRAM جدید LPDDR5X را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرده که ظاهرا ۱٫۳ برابر سریع‌تر از LPDDR5 است.
تبلیغات

به‌گزارش سم‌موبایل، سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده‌ی تراشه‌های حافظه، نسل بعدی تراشه‌ی حافظه‌ی LPDDR5X DRAM را معرفی کرد. این شرکت ادعا می‌کند که عملکرد محصول جدیدش ۱٫۳ برابر سریع‌تر از LPDDR5 DRAM است و ۲۰ درصد انرژی کم‌تری مصرف می‌کند.

غول کره‌ای در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود اعلام کرد که تراشه‌ی حافظه جدیدش با استفاده از فرایند ۱۴ نانومتری ساخته شده و ظرفیت هر تراشه ۱۶ گیگابایت است. سرعت انتقال داده‌ی تراشه LPDDR5X، مقدار ۸٫۵ گیگابایت‌برثانیه است که در مقایسه با LPDDR5 با سرعت ۶٫۴ گیگابایت‌برثانیه، ۱٫۳ برابر سریع‌تر است. هر تراشه حداکثر می‌تواند ۶۴ گیگابایت ظرفیت داشته باشد.

تراشه‌ی DRAM جدید می‌تواند در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و حتی هدست‌های واقعیت مجازی (AR/MR/VR) استفاده شود. انتظار می‌رود که سامسونگ از این تراشه‌ی حافظه‌ی جدید در سری گلکسی اس ۲۲ آینده استفاده کند. نسل قبلی تراشه‌ی حافظه مبتنی‌بر فناوری LPDDR5 در سری گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۱ استفاده شد.

سانگ جون هوانگ، معاون ارشد و رئیس تیم طراحی DRAM در سامسونگ الکترونیکس، گفت: «در سال‌های اخیر بخش‌های مختلف بازار مانند هوش مصنوعی، واقعیت افزوده (AR) و متاورس که به پردازش بسیار سریع داده‌ها در مقیاس بزرگ وابسته هستند، به سرعت در حال گسترش بوده‌اند. LPDDR5X ما استفاده از حافظه با کارایی بالا و کم‌مصرف را فراتر از گوشی‌های هوشمند گسترش می‌دهد و قابلیت‌های جدیدی را برای برنامه‌های کاربردی و پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی مانند سرورها و حتی خودروها به ارمغان می‌آورد.»

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی LPDDR5X DRAM چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات