مک پرو ۲۰۲۳ با درایوهای SATA مشکل دارد [به‌روزرسانی: رفع شد]

سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
کامپیوتر مک پرو اپل Apple Mac Pro از نمای نزدیک
مک پرو ۲۰۲۳ اپل با برخی از درایوهای SATA مشکل داشت؛ اپل می‌گوید این مشکل در جدیدترین به‌روزرسانی macOS رفع شده است.
تبلیغات

به‌روزرسانی (۳ مرداد ۱۴۰۲): بر اساس گزارش مک‌رومرز، اپل مشکل عدم سازگاری مک پرو ۲۰۲۳ با برخی از درایوهای SATA را در به‌روزرسانی macOS Ventura 13.5 رفع کرده است.

خبر اصلی (۲۷ خرداد ۱۴۰۲): اپل پس از سال‌ها نسل جدید مک پرو را بدون تغییر ظاهری در کنفرانس WWDC 2023 رونمایی کرد تا مهاجرت کامپیوترهای خانواده‌ی مک به پردازنده‌ی اختصاصی تکمیل شود. مک پرو در فاصله‌ی کوتاهی پس از مراسم روانه‌ی بازار شد و در حالی که زمان کمی از عرضه‌ می‌گذرد، جدیدترین سیستم دسکتاپ اپل با باگی عجیب مواجه شده است.

اپل با انتشار بیانیه‌ای گفته مک پرو ۲۰۲۳ باگی نرم‌افزاری دارد که در حالت Sleep باعث قطع شدن ارتباط درایوهای SATA داخلی می‌شود. این مشکل پس از انتشار به‌روزرسانی بعدی macOS Ventura رفع خواهد شد.

بر اساس آنچه تامز هاردور می‌نویسد، اپل کامپیوتر مک پرو را با حداقل یک ترابایت درایو ذخیره‌سازی SSD و قیمت ۶٬۹۹۹ دلار می‌فروشد. خریداران در صورت تمایل می‌توانند کانفیگ‌های دو، چهار یا هشت ترابایتی را با پرداخت ۱٬۰۰۰ تا ۲٬۸۰۰ دلار اضافه بخرند.

اپل خرید کیت‌های مجزا را نیز امکان‌پذیر کرده است. این کیت‌ها مثل SSD-های معمولی نیستند و به کنترلر پردازنده‌ی M2 Ultra متصل می‌شوند. در همین حین مک پرو دو درگاه SATA III استاندارد نیز دارد تا کاربران بتوانند درایوهای دیگر را نیز استفاده کنند.

خریداران مک پرو متوجه شده‌اند که این کامپیوتر پس از خروج از حالت Sleep هشدار «دیسک به شیوه‌ی مناسب خارج نشد» را نمایش می‌دهد. به‌نظر می‌رسد که مک پرو درایوهای SATA را به‌عنوان فلش شناسایی می‌کند. دلیل اصلی این است که به محض وارد شدن مک پرو به حالت Sleep، ارتباط برخی از درایوهای SATA با سیستم قطع می‌شود.

اپل فعلاً فهرست درایوهایی را که با مک پرو مشکل دارند منتشر نکرده است. این شرکت می‌گوید تا پیش از انتشار به‌روزرسانی جدید، کاربران باید پس از هر بار بروز مشکل، سیستم را ریستارت کنند. توصیه‌ی دیگر، غیرفعال‌سازی حالت Sleep است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات