اخبار زنده ؛ شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
مطالعه 6 دقیقه
امروز شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰، سالگرد آغاز پیش‌فروش کامپیوتر اپل ۲، یکی از مهم‌ترین محصولات تاریخ اپل است.
تبلیغات

اخبار زنده زومیت را در امروز شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.

۲۱:۱۶

تونی هاوک اسطوره‌ی اسکیت بورد: از ۲۰۱۲ بیت کوین هودل کرده‌ام

تونی هاوک

تونی هاوک در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۱ گفته است از سال ۲۰۱۲ و زمان سیلک رود بیت کوین داشته و تنها مقداری از آن را صرف خیریه کرده و بقیه را نگه داشته است.

منبع

۱۵:۵۶

🕹#قیمت_کنسول‌ های بازی - ۱۵ خرداد ماه📎برای مشاهده مشخصات فنی، قیمت روز، تصاویر رسمی و بحث و گفت‌وگو پیرامون گجت‌های مختلف به بخش محصولات زومیت به آدرس زیر مراجعه کنید. 👇‌📎/product/list/gaming-console/ pic.twitter.com/j7cyR69YXp— Zoomg | زومجی (@myzoomg) June 5, 2021

۱۴:۰۸

جک دوروسی: اگر لازم بود به خاطر بیت کوین توییتر را ترک می‌کردم

جک دروسی

جک دوروسی در حاشیه کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۱ درباره‌ی بیت کوین گفته است: « فکر نکنم چیزی مهم‌تر ازین در طول زندگیم وجود داشته باشد که روی آن کار کنم و چیزی مفیدتر ازین برای مردم وجود ندارد». یکی از شرکت‌های دوروسی به نام Square، پنجاه میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده بود. او در ادامه گفته است: «اگر توییتر یا اسکوئر نبود، روی بیت کوین کار میکردم. اگر آن [بیت کوین] کمک بیشتری نیاز داشت، توییتر و اسکوئر را به خاطر بیت کوین ترک میکردم»

منبع

۱۰:۴۴

مایکروسافت: سانسور شدن تصویری معروف به Tank Man در بینگ، خطای انسانی بوده است

تصویر موسوم به مرد تانکی

تا مدت‌ها پیش اگر در قسمت تصاویر موتور جست‌وجوگر بینگ، عبارت Tank Man را سرچ می‌کردید هیچ تصویری مرتبط با تصویر معروف مرد تانکی به نمایش گذاشته نمی‌شد. حال، مایکروسافت در مورد علت چنین اتفاقی توضیح داده و آن را برگرفته از خطایی انسانی می‌داند. مرد تانکی عکسی از مردی است که در مقابل رژه‌ی تانک‌ها ایستاد و برای مدتی مانع عبور تانک‌ها شد.

منبع

۱۰:۳۶

ولو و انویدیا تکنولوژی DLSS را به لینوکس می‌آورند

انویدیا رسما تأیید کرد که با همکاری شرکت ولو در نظر دارد فناوری‌هایی مانند نمونه‌برداری با یادگیری ماشینی (DLSS) و افزایش فریم ریت بر ثانیه (FPS Boost) را به سیستم‌عامل لینوکس بیاورد. ویژگی‌های ذکر شده، فناوری‌هایی هستند که انویدیا برای افزایش عملکرد کارت‌های گرافیکی سری RTX معرفی کرده است.

منبع

۱۰:۳۰

دوربین سلفی مخفی شده در پشت صفحه‌نمایش گلکسی زد فولد ۳ قادر به دریافت نور کافی برای عکاسی است

گلکسی زد فولد ۳

یکی از مشکلاتی که بر سر راه فناوری دوربین سلفی پنهان شده در پشت صفحه‌نمایش وجود دارد، عدم دریافت نور کافی در هنگام عکاسی به شمار می‌رود؛ اما افشاگری گفته که طراحی پنل و شیشه‌ی محافظ آن به گونه‌ای است که دوربین پشت صفحه‌نمایش گلکسی زد فولد ۳ در مقایسه با محصولاتی که ویژگی مشابه دارند ۴۰ درصد بیشتر می‌تواند نور محیط را در هنگام عکاسی یا فیلم‌برداری دریافت کند.

منبع

۱۰:۲۶

همکاری مشترک گوگل، اپل، مایکروسافت و موزیلا برای ساده‌تر شدن توسعه‌ی افزونه‌ی مرورگرها

چهار غول نرم‌افزاری در نظر دارند با شبیه ساختن هرچه بیشتر فرایند توسعه‌ی افزونه‌ی مرورگرها به توسعه‌دهندگان کمک کنند تا افزونه‌های جدید برای مرورگرهای کروم، اج، فایرفاکس و سافاری در فرایند ساده‌تر و سریع‌تری توسعه یابد. با اجرای چنین طرحی، توسعه‌دهندگان به‌سادگی می‌توانند افزونه‌های خود را از مرورگری به مرورگر دیگر انتقال داده و درواقع مراحل توسعه‌ی افزونه در مرورگرهای مختلف را کوتاه‌تر کنند.

منبع

۱۰:۱۸

اسپیس ایکس یک نود اتریوم را به ایستگاه بین‌المللی فضایی رساند

شرکت Space Chain در تویتی اعلام کرد، یک نود اتریوم را برای افزایش امنیت و همه‌گیری بیشتر اتریوم توسط پروازی که دیروز توسط اسپیس ایکس انجام گرفت به ایستگاه بین‌المللی فضایی انتقال داده است. وظیفه‌ی نصب این نود در ایستگاه برعهده شرکت Nexus بوده است.

منبع

۱۰:۱۵

تلاش‌های هنرپیشه‌ی هندی برای مبارزه با اینترنت 5G بی‌نتیجه ماند

جوهی چاولا

جوهی چاولا، بازیگر هندی، اخیرا دعوایی را در دادگاه گشوده که جلوی گسترش اینترنت 5G در هند گرفته شد؛ اما دادگاه هند با بررسی طرح چاولا، نه‌تنها آن را رد کرده است، بلکه بازیگر هندی باید نزدیک به ۲۷،۵۰۰ دلار نیز جریمه بپردازد. از دیدگاه قاضی پرونده، چاولا به قصد تبلیغات برای خود و مطرح شدن در جامعه دست به چنین اقدامی زده است.

منبع

۱۰:۱۳

بیت کوینی واقعی روی کره ماه قرار خواهد گرفت

صرافی BitMEX با همکاری شرکت رباتیک فضایی Astrobotic، کیف پولی حاوی ۱ بیت کوین را به سطح کره ماه خواهد فرستاد. طی این مأموریت که اولین فرود تجاری و نرم بر سطح ماه خواهد بود، ولتی حاوی یک بیت کوین به همراه کلیدهای خصوصی آن را به‌معنای حقیقی کلمه «به ماه خواهند رساند.» انتظار می‌رود این مأموریت در اواخر امسال انجام شود.

منبع

۹:۵۹

تصاویری از گلکسی S21 FE در رنگ‌بندی‌های مختلف منتشر شد

ایوان بلس، افشاگر معروف، تصاویری از گلکسی S21 FE منتشر کرده که محصول جدید سامسونگ را در رنگ‌بندی‌های مختلف نشان می‌دهد. با وجود اینکه شایعاتی مبنی بر پشتیبانی گلکسی S21 FE از قلم استایلوس وجود دارد؛ اما در تصاویر اشاره‌ای به قلم یا جایگاه آن نشده است.

Samsung Galaxy S21 FE (from 3D objects)- https://www.paypal.com/paypalme/evanblass- $evleaks- Thanks! pic.twitter.com/VQmPpCp0UC— Evan Blass (@evleaks) June 4, 2021

منبع

۸:۴۹

اپل: سهم ۸۵ درصدی iOS 14 از کل دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS

iOS 14 تصویر هوم اسکرین

اپل آمار جدیدی را برای پذیرش iOS منتشر کرده است که نشان می‌دهد iOS 14 روی ۸۵ درصد از کل آیفون‌ها و ۹۰ درصد از دستگاه‌های عرضه‌شده در چهار سال گذشته بارگیری شده است. براساس داده‌های جدید اپل، تنها ۱۰ درصد از کاربران با آیفون عرضه‌شده در چهار سال گذشته نسخه قدیمی iOS را اجرا می‌کنند.

دراین‌میان، حدود ۸ در iOS 13 و مابقی (تنها ۲ درصد) نسخه‌های قبلی را اجرا می‌کنند.افزون‌براین، ۸۵ درصد از کل دستگاه‌ها، iOS 14 را اجرا می‌کنند و ۸ درصد نیز سیستم‌عامل iOS 13 را برگزیده‌اند. از سوی دیگر، با احتساب تمامی گوشی‌های آیفون، حدود ۷ درصد دارای نسخه‌های پیشین iOS هستند.

منبع

۷:۳۰

روزشمار؛ شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱

  • آغاز پیش‌فروش کامپیوتر اپل ۲:

چنین روزی در سال ۱۹۷۷ پیش‌فروش کامپوتر اپل ۲ در ایالت متحده آمریکا آغاز شد. اولین کامپیوتر از خانواده‌ی اپل ۲، با ریزپردازنده‌ی MOS Technology 6502 با سرعت کلاک ۱٫۰۲۱ مگاهرتز، ۴ کیلوبایت رم و رابط گرافیکی رنگی راهی بازار شد. کیبورد یکپارچه، حافظه‌ی قابل ارتقا، کارت‌ صدا و محیط برنامه‌نویسی بیسیک (Integer BASIC) که در رام دستگاه تعبیه شده بود، از قابلیت‌های کلیدی آن به حساب می‌آمد که اغلب رقبا از آن‌ها بی‌بهره بودند. افزون‌براین، به‌همراه هر کامپیوتر اپل ۲، یک اینترفیس کاست صوتی برای بارگذاری برنامه‌ها و ذخیره‌سازی دیتای عرضه می‌شد.

کامپیوتر اپل از خروجی کامپوزیت (NTSC composite video) بهره می‌برد که در آن زمان خروجی مناسبی برای نمایش دادن محتوا روی مانیتور یا تلویزیون‌ به حساب می‌آمد؛ هرچند برای استفاده از آن کاربر باید یک مدلاتور RF به‌صورت جدا‌گانه تهیه می‌کرد. همچنین، سیستم گرافیکی اپل ۲ تنها توانایی نمایش ۴۰ ستون و ۲۴ خط تک رنگ داشت و درنتیجه فقط قادر به نمایش حروف بزرگ و نمایش متن روی صفحه بود. نسخه‌ی ۴ کیلوبایت کامپیوتر اپل ۲ در خرده‌فروشی‌های آمریکایی حدود ۱۲۹۸ دلار (معادل بیش از ۵۴۷۶ دلار در سال ۲۰۲۰ با احتساب تورم دلار) و نسخه‌ی قوی‌تری که برای نشان دادن قابلیت انعکاس گرافیک رنگی خود مجهز به ۴۸ کیلوبایت رم بود، ۲۶۳۸ دلار (معادل ۶۲۶۵ دلار فعلی) قیمت داشت.

تاریخچه کامل کامپیوترهای اپل ۲ را می‌توانید از این «لینک» مطالعه کنید.

۷:۲۰

اخبار روز گذشته را می‌توانید از اینجا مرور کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات