اخبار زنده؛ پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰
مطالعه 5 دقیقه
کوالکام از تراشه‌ی اسنپدراگون 778G رونمایی کرد که در اصل تراشه‌ی بهینه‌شده‌ی اسنپدراگون 780G محسوب می‌شود.
تبلیغات

اخبار زنده زومیت را در امروز پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.

۲۳:۵۵

وان‌پلاس به‌زودی گوشی هوشمندی با تراشه‌ی پرچم‌دار مدیاتک معرفی می‌کند

پنل پشتی وان پلاس 7 پرو رنگ آبی نمایش دوربین سه گانه

انتظار می‌رود محصول جدید وان‌پلاس درواقع وان‌پلاس نورد ۲ باشد که به تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۲۰۰ مجهز شده است. هنوز زمان معرفی گوشی هوشمند جدید شرکت چینی مشخص نیست.

منبع

۲۳:۵۲

پاول دورف، موسس تلگرام با حمله اپل، کاربران این شرکت را بردگان دیجیتالی خطاب کرد

پاول دورف مدیر تلگرام در کانال تلگرامی خود به مقاله‌ی جدید سایت نیویورک تایمز واکنش نشان داد و نه‌تنها به اپل حمله کرد؛ بلکه کاربران اکوسیستم محصولات اپل را بردگان دیجیتالی نامید. نیویورک تایمز در گزارش خود از دسترسی حکومت چین به اطلاعات کاربران چینی محصولات شرکت اپل خبر می‌دهد.

منبع

۲۳:۴۳

دوربین پیکسل ۶ پرو گوگل قادر به چالش کشیدن پرچم‌داران موجود در بازار خواهد بود

گفته می‌شود پیکسل ۶ پرو اولین گوشی هوشمند از گوگل خواهد بود که دوربینی با ماژول سه‌گانه دارد. ازجمله ویژگی‌های دوربین پیکسل ۶ پرو می‌توان به برخورداری از زوم اپتیکال ۵ برابر اشاره کرد.

منبع

۲۳:۰۷

طبق گزارش‌ها منتشر شده، گوگل در تابستان امسال اولین فروشگاه فیزیکی خود را در نیویورک افتتاح می‌کند.منبع:https://www.forbes.com/sites/markfaithfull/2021/05/20/worlds-first-google-store-to-open-in-new-york-this-summer/ pic.twitter.com/Omt0FYZSqL— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) May 20, 2021

۲۲:۳۳

سامسونگ همچنان از سیستم عامل تایزن در تلویزیون‌های هوشمند خود استفاده می‌کند

تلویزیون سامسونگ با لوگوی سیستم عامل تایزن

ادغام سیستم عامل ویر او اس با تایزن یکی از اخبار مهم رویداد گوگل I/O بود. سامسونگ و گوگل تصمیم گرفتند به‌جای توسعه جداگانه سیستم عامل مخصوص ساعت‌های هوشمند تمام انرژی خود را روی یک سیستم عامل متمرکز کنند. بعد از این خبر مهم، بعضی از سایت‌ها شروع به گمانه زنی در مورد آینده سیستم عامل تایزن روی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ کرده‌اند و احتمال می‌داند سامسونگ در نهایت اندروید تی وی را جایگزین تایزن در تلویزیون‌های خود کند. اما سامسونگ رسما تأیید کرد که برنامه‌ای برای جایگزیی تایزن با اندروید روی تلویزیون‌های خود ندارد و به شایعات پایان داد.

منبع

۱۹:۴۶

توییتر به‌زودی امکان درخواست تیک آبی تأیید را از طریق اپلیکشن خود فراهم می‌کند

بعد از مدت‌ها، توییتر تصمیم به تغییر روش تأیید اکانت‌ها گرفته است و به‌زودی تمام کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن توییتر درخواست تأیید اکانت را ارسال کنند تا توییتر بعد از بررسی نتیجه را اعلام کند. تا به امروز روش دقیق و مستقیمی برای تأیید اکانت‌ها در توییتر وجود نداشت.

منبع

۱۶:۵۶

تعداد نصب اپلیکشن Google Gallery Go به بیش از ۱۰۰ میلیون رسیده استمنبع:https://9to5google.com/2021/05/20/google-gallery-go-surges-to-100-million-play-store-downloads/— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) May 20, 2021

۱۴:۱۵

🔥 اولین تریلر قسمت تجدید دیدار سریال فرندز پخش شد!📆 تاریخ پخش: ۶ خرداد https://mobile.twitter.com/hbomax/status/1395057914738397189— Zoomg | زومجی (@myzoomg) May 19, 2021

مقاله مرتبط: حقایق جالب سریال Friends - دوستان

۱۲:۵۷

گلکسی F52 سامسونگ با باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و فناوری شارژ ۲۵ وات معرفی شد

گلکسی F52

گلکسی F52‌ جدیدترین محصول سامسونگ از سری F است که به صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی TFT FullHD+‌ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده است. در بخش سخت‌افزار از تراشه‌ی اسنپدراگون 750G و حافظه‌ی رم ۸ گیگابایت به همراه ۱۲۸ گیگبایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برد. افزون بر این، سیستم‌عامل اندروید ۱۱ به‌همراه رابط کاربری One UI 3.1 قدرت نرم‌افزار گوشی یادشده را تأمین می‌کند.

متن کامل خبر: گلکسی F52 5G سامسونگ معرفی شد؛ صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز و اسنپدراگون 750G‌

منبع

۱۱:۵۹

پردازنده‌ی اسنپدراگون 778G معرفی شد

پوستر تبلیغاتی پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸

کوالکام از تراشه‌ی اسنپدراگون 778G رونمایی کرد که در اصل تراشه‌ی بهینه‌شده‌ی اسنپدراگون 780G محسوب می‌شود. غول آمریکایی صنعت تراشه بطن جدیدترین پردازنده خود را به چهار هسته قدرتمند Cortex-A78 برای پردازش‌های سنگین و چهار هسته Cortex-A55 برای پردازش‌های روزمره آراسته کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که عملکرد پردازشی پردازنده مذکور بالغ‌بر ۴۰ درصد در مقایسه‌با اسنپدراگون 768G بهبود یافته است و از قرار معلوم، قلب تپنده جدیدترین گوشی‌های میان‌رده اندرویدی را در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ تشکیل خواهد داد.

منبع

۸:۰۹

فورد F-150 لایتنینگ، ارزان‌ترین وانت برقی اندازه بزرگ جهان معرفی شد

پیکاپ فورد F-150

وانت پیکاپ تمام الکتریکی فورد لایتنینگ، آستانه قیمت ۴۰ هزار دلار دارد. این محصول، شعاع حرکتی ۴۸۰ کیلومتر و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۴٫۴ ثانیه فراهم می‌کند.

متن کامل خبر: فورد F-150 لایتنینگ معرفی شد؛ ارزان ترین وانت برقی اندازه بزرگ جهان

منبع

۷:۳۰

روزشمار؛ پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰ می ۲۰۲۱

  • نخستین پرواز انفرادی از فراز اقیانوس اطلس: در ۲۰ می ۱۹۲۷، چارلز لیندبرگ با یک هواپیمای «Spirit of St. Louis» به‌منظور ثبت نخستین پرواز انفرادی تاریخی بر فراز اقیانوس اطلس، از میدان رزولت در نیویورک بلند شد. وی ۳۳٫۵ ساعت بعد به فرانسه رسید.
  • خاتمه یافتن ادغام مایکروسافت و اینتوئت: چنین روزی در سال ۱۹۹۵، مایکروسافت و اینتوئت (Intuit) توافق کردند که ادغام برنامه‌ریزی‌شده خود را به‌منظور جلوگیری از اتهام نقض قوانین ضد انحصاری وزارت دادگستری‌، خاتمه دهند. در طی سه سال، مایکروسافت به مبارزه علیه تحقیقات فدرال درباره تسلط در بازار نرم‌افزار رایانه شخصی ادامه داد. شرکت بیل گیتس در ابتدا در اکتبر ۱۹۹۴ با معامله‌ای به ارزش تقریبی ۲ میلیارد دلار توافق کرده بود که Intuit را به دست آورد، اما پس از آغاز تحقیقات وزارت دادگستری مبنی بر تسلط بیش از حد مایکروسافت در بازار نرم‌افزار، این طرح را رها کرد.

۷:۲۰

اخبار روز گذشته را می‌توانید از اینجا مرور کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات