لنوو با اولترابوک T431s، برند تینک‌پد را نوسازی می‌کند

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۷
مطالعه 3 دقیقه
لنوو برندی است که از 20 سال پیش که توسط IBM معرفی شد تا به امروز با رنگ مشکی و ترک‌پد قرمز در وسط صفحه‌کلید شناخته می‌شود. لپ‌تاپ‌هایی که نام Thinkpad روی آن‌ها هک می‌شود معمولاً مجهز به سخت‌افزار روز دنیا هستند و از کیفیت ساخت‌ بالایی نیز برخوردار هستند. اما امروز لنوو کمپانی چینی صاحب امتیاز لپ‌تاپ‌های تینک‌پد از تلاش مهم خود در نوسازی این برند خبر داد و در همین راستا اولترابوک جدید T431s را با قیمت 949 دلار معرفی کرد.
تبلیغات

اولترابوک T431s با قیمت 949 دلار از ماه آینده وارد بازار جهانی خواهد شد. پیش از این نیز محصولات دیگری در سری T این شرکت وجود داشتند، اما T431s از نظر طراحی و شکل و شمایل ظاهری دستخوش تغییرات مختلفی شده است. اولین تغییر در سری جدید T مربوط به تغییر رنگ مشکی به رنگ مشکی گرافیت است که البته هنوز جنس بدنه همانند دیگر لپ‌تاپ‌های تینک‌پد نرم و صاف است.

صفحه‌کلید T431s شبیه به لپ تاپ با کیفیت X1 Carbon لنوو است و 8 کلید اختصاصی ویندوز 8 روی آن وجود دارد که با کلید Fn فعال می‌شوند. خوشبختانه امکان تهیه این لپ تاپ با صفحه‌کلید مجهز به نور پس‌زمینه نیز وجود دارد.

تاچ‌پد T431s نیز دستخوش تغییر شده است. دکمه‌های مستقل با سطح تاچ‌پد شیشه‌ای یکپارچه شده‌اند تا با ظاهر کلی لپ‌تاپ همخوانی بیشتری داشته باشند. لنوو اعلام کرده که 26 تغییر کوچک و بزرگ ظاهری در سری جدید تینک‌پد اعمال شده است.

thinkpad-t431s-i

T431s چاق‌تر و ضخیم‌تر از اولترابوک‌های رایج است و حدود 1.6 کیلوگرم وزن و 20 میلی‌متر ضخامت دارد. این لپ‌تاپ به صفحه‌نمایش 14 اینچ با رزولوشن 1600 در 900 پیکسل تجهیز شده و لولای در آن از فیبرکربن ساخته شده است.

T431s از پورت کامل شبکه و خروجی VGA و سه پورت USB 3.0، یک پورت کوچک Display Port و اسلات کارت خوان SD بهره می‌برد. این اولترابوک مجهز به پردازنده 2 هسته‌ای 1.8 گیگاهرتز Core i5 یا 2.1 گیگاهرتز Core i7 و 4 گیگابایت حافظه رم است که برخلاف اکثر اولترابوک‌ها تا 12 گیگابایت قابل ارتقاء است.

thinkpad-t431s-flat

از نظر حافظه ذخیره‌سازی، لنوو از هر دو نوع حافظه HDD و SSD در کنار یکدیگر استفاده کرده است.

لنوو در زمان معرفی T431s اعلام کرده که برای تغییر طراحی تینک‌پد، 9 ماه در 9 کشور مختلف تحقیق کرده است. احتمالاً عدم بکارگیری صفحه لمسی نیز بخشی از نتایج تحقیقات این شرکت بوده است!

اولترابوک T431s با قیمت پایه 949 دلار از ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات