ایسوس ۱۴ لپ‌تاپ جدید در صف رونمایی دارد

سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
زومیت در لپ تاپ ایسوس ASUS ROG Strix G16
ایسوس به‌طور تصادفی فهرستی از ۱۴ لپ‌تاپ جدید خود را با پردازنده‌های سری Strix Point فاش کرد.
تبلیغات

براساس گزارش یکی از رسانه‌های چینی، فهرست ۱۴ مدل‌ جدید لپ تاپ ایسوس به‌طور تصادفی فاش شده است؛ این اتفاق زمانی رخ داد که نام لپ‌تاپ‌ها در فهرست آداپتورهای سری ROG 240W Compact Plug رؤیت شد.

اطلاعات زیادی در مورد تراشه‌های Strix Point در دسترس نیست؛ اما مشخص شده است که در مقایسه با پردازنده‌های رایزن ۸۰۴۰ سری Hawk Point، از NPU (واحد پردازش عصبی) ارتقایافته‌ی XDNA 2 بهره می‌برند.

احتمالاْ در رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۴ اطلاعات بیشتری از نسل جدید پردازنده AMD به اشتراک گذاشته خواهد شد. تیم قرمز قبلاً ادعا کرده بود که NPU-های جدید تا سه‌ برابر عملکرد سریع‌تر ارائه خواهند کرد.

لپ‌تاپ‌های جدید با پسوند W دارای APU-های جدید Strix Point هستند؛ از طرفی در مدل‌های با پسوند U از پردازنده‌های فعلی Hawk Point استفاده خواهد شد.

در فهرست فاش‌شده، نام سری A14 گیمینگ TUF با گرافیک انویدیا RTX سری ۴۰ و تراشه‌های شتاب‌یافته‌‌ی Strix Point و Hawk Point دیده می‌شود. سری ROG Zephyrus G16، سری A16 گیمینگ TUF، سری Creator ProArt X13 و در نهایت سری Creator ProArt P16 با تراشه‌های شتاب‌یافته‌‌ی Strix Point و گرافیک انویدیا RTX سری ۴۰ عرضه خواهند شد.

قیمت لپ تاپ و زمان عرضه‌ی آن هنوز مشخص نیست؛ اما احتمال می‌رود قبل از رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۴ جزئیات بیشتری از آن‌ها منتشر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات