آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد

یک‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
لپ تاپ آنر مجیک بوک پرو ۱۶ اینچی خاکستری
لپ‌تاپ مجیک‌بوک ۲۰۲۴ آنر از رم مدرن ۲۴ گیگابایتی استفاده می‌کند.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد که استاندارد رم LPDDR5X در ظرفیت بالا به‌زودی وارد بازار می‌شود، زیرا مشخصات لپ‌ تاپ آنر مجهز به پردازنده اینتل مدل Core Ultra 5 125H که از رم LPDDR5X با ظرفیت ۲۴ گیگابایت استفاده می‌کند، در گیک‌بنچ رؤیت شده است.

مشخصات لپ تاپ آنر مجیک بوک در گیک بنچ

برند Crucial اخیراً اعلام کرده است که لپ‌تاپ‌ها به‌زودی رم‌های پرظرفیت‌تری خواهند داشت. بنابراین در آینده‌ی نزدیک، دستیابی به مقادیر ۱۲، ۲۴ و ۴۸ گیگابایت رم در لپ‌تاپ‌ها امکان‌پذیر می‌شود که می‌تواند هزینه‌ی خرید رم اضافه را کاهش دهد. حتی شایعاتی درباره‌ی ظرفیت‌ رم ۶۴ گیگابایتی نیز وجود دارند.

لپ‌تاپ‌ ۱۶ اینچی آنر MagicBook Pro به پردازنده‌‌ی Core Ultra اینتل و رم ۲۴ گیگابایتی LPDDR5X مجهز شده است. این لپ‌تاپ از رم دو کاناله پشتیبانی می‌کند و در مجموع ۴۸ گیگابایت ظرفیت دارد.

عکس تسک منیجر لپ تاپ آنر مجیک بوک

لپ‌تاپ جدید آنر به‌جای وابستگی به ماژول‌های SODIMM، هشت تراشه‌ی مجزا دارد که هرکدام با ظرفیت سه گیگابایت، مجموعاً ۲۴ گیگابایت رم را تشکیل می‌دهند.

باید انتظار داشت که در آینده لپ‌تاپ‌های بیشتری با ظرفیت رم ۱۲ و ۲۴ گیگابایتی ارائه شوند. این تغییر، امکان مهاجرت سیستم‌های میان‌رده از ظرفیت ۱۶ گیگابایتی را فراهم خواهد کرد، اما انتظار می‌رود پیکربندی‌ ۳۲ گیگابایتی در بخش لپ‌تاپ‌های پرچمدار مانند قبل باقی بماند.

در حال حاضر قیمت لپ تاپ آنر مدل MagicBook Pro 16 AI در فروشگاه چینی جی‌دی، ۹۹٬۹۹۹ یوان (حدود ۱۳٬۸۹۶ دلار) تعیین شده است و در دو نسخه‌ی ۲۴ و ۳۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد. این لپ‌تاپ صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی با وضوح ۳٬۰۷۲×۱٬۹۲۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و پوشش رنگ ۱۰۰ درصدی DCI-P3 دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات