یک مهندس خلاق، مک بوک را با آیپد ترکیب کرد

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مک-آیپد ساخته شده توسط فدریکو ویتیچی دردست
یک مهندس خلاق با ترکیب آیپد و مک بوک، دستگاهی هیبریدی ساخته است که به‌عنوان کیبورد و ترک‌پد ویژن پرو نیز کاربرد دارد.
تبلیغات

فدریکو ویتیچی، خالق وب‌سایت مک‌استوریز، دستگاهی باورنکردنی ایجاد کرده‌ است. بنابر مقاله‌ی او در مک‌استوریز، فدریکو در جست‌وجو‌ی کیبورد و ترک‌پد مناسب برای اپل ویژن پرو، به محصولی فراتر از صرفاً یک وسیله‌ی جانبی رسید: «مک پد».

فدریکو با استفاده‌ی ترکیبی از macOS و iPadOS و visionOS، محصولی ساخته است و آن را به‌عنوان «لپ‌تاپ و تبلت مک-آیپد هیبریدی که اپل هیچ‌گاه نخواهد ساخت» توصیف می‌کند.

نمای پشتی مک-آیپد ساخته شده توسط فدریکو ویتیچی
مک-آیپد ساخته شده توسط فدریکو ویتیچی با آیپد جداشده

مک‌پد چند هدف را دنبال می‌کند: این محصول یک کیبورد و ترک‌پد‌‌ ایدئال برای ویژن پرو، یک مک بوک با نمایشگر جداشدنی و همچنین یک آیپد پرو با کیبورد و ترک‌پد خارجی است.

فدریکو می‌گوید: «این محصول سه دستگاه مجزا نیست بلکه یک کامپیوتر محسوب می‌شود که به لطف جادوی اکوسیستم اپل، از دو کامپیوتر متفاوت ساخته شده‌ است. این دستگاه درواقع یک مک با نمایشگر آیپد به‌حساب می‌آید که هر زمان که بخواهم می‌توانم آن را جدا و به‌عنوان تبلت استفاده کنم و همزمان یک آیپد است که به یک کامپیوتر شخصی تبدیل می‌شود. همچنین این دستگاه، کیبورد و ترک‌پد ایدئالی برای ویژن پرو به‌شمار می‌آید.»

نمایش تصویر مک او اس در اپل ویژن پرو

فدریکو این دستگاه را کامپیوتر رویا‌های خود می‌داند و از آن به‌عنوان «تبلت-لپ‌تاپ تبدیل‌پذیری که به‌شدت می‌خواهد شرکت (اپل) آن را بسازد» یاد می‌کند.

فدریکو در ادامه از انگیزه‌ی خود برای تولید این دستگاه گفت: «همه‌چیز به این دلیل شروع شد که من کیبوردی بهتر برای ویژن پرو می‌خواستم و در نهایت به‌طور تصادفی کامپیوتر رؤیاهایم را ساختم، یک سیستم ترکیبی مک-آیپد با دو فرم‌فکتور دوست‌داشتنی که هیچ‌یک، دیگری را محدود نمی‌کند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات