ایده هیجان‌انگیز لنوو: لپ تاپی با نمایشگر فوق عریض رول‌شدنی

یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
لپ تاپ سیاه لنوو از نمای جلو با صفحه نمایش گسترش پذیر
لنوو قصد دارد با نمایشگر عریض رول‌شونده، تغییر بزرگی در دنیای لپ تاپ‌ها ایجاد کند.
تبلیغات

بنابر گزارش وبسایت Pigtou، لنوو قصد دارد لپ‌تاپی با نمایشگر فوق عریض رول‌شدنی تولید و عرضه کند. طبق پتنتی که این وب‌سایت از لنوو به‌دست آورده است، طرح جدید چینی‌ها می‌تواند انقلابی در دنیای لپ‌تاپ‌ها باشد.

طراحی جدیدترین لپ تاپ لنوو بر‌خلاف لپ‌تاپ‌های فعلی که با صفحه‌ی تخت ساده تولید می‌شود، صفحه‌ای با حالت رول شونده دارد که می‌تواند در حالت افقی بنابر نیاز و نوع محتوا، نمایشگر خود را گسترش دهد.

در MWC سال گذشته، لنوو نمونه‌ای اولیه از لپ‌تاپ رول‌شونده‌‌ی خود را به‌نمایش گذاشت که صفحه‌نمایش اولد ۱۳ اینچی قابل‌گسترش بود و با فشاردادن یک دکمه به‌صورت عمودی تا ۱۵٫۳ اینچ بزرگ‌ می‌شد.

لپ تاپ نقره ای لنوو از نمای جلو با صفحه نمایش گسترش پذیر

هسته‌ی اصلی این نوآوری در صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر نهفته شده است. این صفحه‌نمایش متشکل از قطعات ثابت و متحرک است که می‌تواند به‌طور یکپارچه کشیده و جمع شود و ابعاد را براساس نیاز تنظیم کند.

دو لپ تاپ مشکی لنوو از نمای جلو با صفحه نمایش گسترش پذیر

جدیدترین طرح از لپ تاپ لنوو می‌تواند برای تولیدکنندگان محتوا بسیار جذاب باشد و آن‌ها را از حمل‌کردن دستگاه‌های بیشتر بی‌نیاز کند. البته نمی‌توان انکار کرد که تجربه‌ی دیدن فیلم سینمایی و بازی‌کردن در ابعاد بزرگ‌تر از حالت معمولی نیز می‌‌تواند برای استفاده‌کنندگان عادی بسیار جذاب باشد.

این فناوری هنوز در مراحل اولیه‌ی خود است و احتمالا گوشی‌های هوشمند رول‌شونده زودتر وارد بازار شوند؛ چراکه لپ‌تاپ‌های تاشو و رول‌شونده مشکلات مهندسی فراوانی برای تولید و عرضه پیش رو دارند.

قیمت لپ تاپ رول‌شونده‌ی لنوو هنوز مشخص نیست؛ چراکه هنوز طرحی اولیه است. بااین‌همه، نمی‌توان انکار کرد که اگر لنوو بتواند سری لپ‌تاپ رول‌شونده‌ی خود را با قیمت مناسب تولید و به بازار عرضه کند، می‌تواند دنیای لپ تاپ‌های سنتی را به‌کلی تغییر دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات