آتش‌بازی ایسوس در لاس‌ وگاس؛ لپ‌تاپ Zenbook Duo با دو نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتز رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
مطالعه 3 دقیقه
لپ تاپ ایسوس ذن بوک دوئو ۲۰۲۴ روی میز نمای کناری
لپ‌تاپ رده‌بالای Asus Zenbook Duo 2024 با دو نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتز و سخت‌افزار پرقدرت در نمایشگاه CES 2024 رونمایی شد.
تبلیغات

ایسوس که حضور پررنگی در نمایشگاه CES 2024 داشته است، بار دیگر نگاه‌ها را به خود خیره کرد. این شرکت لحظاتی پیش نسل جدید لپ‌تاپ Zenbook Duo را به‌نمایش گذاشت که به دو پنل بزرگ باکیفیت مجهز است. این سبک طراحی چیز کاملا جدیدی نیست و نمونه‌ی آن‌ را پیش‌تر در خانواده‌ی Zenbook Duo دیده بودیم.

در مدل ۲۰۲۴ ذن‌بوک دوئو ایسوس شاهد دو نمایشگر ۱۴ اینچ هستیم که یکی از آن‌ها در بالای دیگری قرار گرفته است. هر دو نمایشگر از نوع اولد هستند، وضوح ۲٬۸۸۰ در ۱٬۸۰۰ پیکسل ارائه می‌دهند، نسبت تصویرشان ۱۶:۱۰ است و به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دست پیدا می‌کنند. این دو نمایشگر در کنار یک‌دیگر مثل نمایشگری ۱۹٫۸ اینچ عمل می‌کنند.

ایسوس در سری ذن‌بوک دوئو رویکردی مشابه لپ تاپ لنوو مدل یوگا بوک 9i در پیش می‌گیرد، البته با یک‌سری تفاوت‌ها.

لپ تاپ ایسوس ذن بوک دوئو ۲۰۲۴ نمای سه رخ جلو

ایسوس همچون لنوو به شما امکان می‌دهد که نمایشگر پایینی را به کیبورد مجازی تبدیل کنید و مشغول تایپ روی آن شوید. همچنین می‌توانید کیبورد فیزیکی را به لپ‌تاپ متصل کنید تا هر دو نمایشگر در دسترس شما باشند. تفاوت مهم این است که کیبورد ایسوس از ترک‌پد استفاده می‌کند تا مجبور نشوید از ترک‌پد مجازی استفاده کنید.

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی ایسوس، می‌توان از ذن‌بوک دوئو در چندین حالت مختلف استفاده کرد. نخست، حالت استاندارد لپ‌تاپ است؛ جایی که نمایشگر پایینی به‌طور کامل با کیبورد و ترک‌پد فیزیکی پوشانده می‌شود.

لپ تاپ ایسوس ذن بوک دوئو ۲۰۲۴ در حالت استاندارد سنتی

در حالت دوم می‌توانید کیبورد را روی میز قرار دهید و از هر دو نمایشگر استفاده کنید. ایسوس حالتی که نمایشگرها روی یک‌دیگر قرار می‌گیرند را Dual Screen و حالت افقی را Desktop Mode می‌نامد.

سومین حالت استفاده از لپ‌تاپ هیجان‌انگیز ایسوس، Sharing Mode است؛ در این حالت باید کیبورد را به‌طور کامل جدا کنید و لپ‌تاپ را روی سطحی تخت قرار دهید، به‌گونه‌ای که دو نمایشگر روبه‌بالا قرار بگیرند و از هم جدا باشند تا بتوانید با همکارتان که در آن طرف میز نشسته است، روی پروژه‌ها کار کنید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

لپ تاپ ایسوس ذن بوک دوئو ۲۰۲۴ از نمای جلو

ذن‌بوک دوئو یک سال پس از رقیب اصلی‌اش روانه‌ی بازار می‌شود و طبیعی است که سخت‌افزار مدرن‌تری داشته باشد. در این لپ تاپ ایسوس شاهد استفاده از پردازنده اینتل Core Ultra 9 185H به‌همراه ۳۲ گیگابایت رم و دو ترابایت فضای ذخیره‌سازی و باتری ۷۵‌ وات‌ساعتی هستیم.

لپ تاپ ایسوس ذن بوک دوئو ۲۰۲۴ با دو نمایشگر کنار هم

ایسوس ذن‌بوک دوئو ۲۰۲۴ به دو درگاه Thunderbolt 4 و یک درگاه USB-A و یک خروجی HDMI و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون مجهز است و با قلم لمسی اختصاصی ایسوس سازگاری دارد.

کیبورد بلوتوثی محصول به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتوانید آن را هنگام حمل کردن، در بین دو نمایشگر لپ تاپ قرار دهید. شارژکردن کیبورد ازطریق پوگو پین نمایشگر پایینی انجام می‌شود.

قیمت لپ تاپ ایسوس ذن‌بوک دوئو ۲۰۲۴ در بازاز بریتانیا به ۱٬۶۹۹٫۹۹ پوند (حدود ۲٬۱۶۱ دلار) می‌رسد. این محصول از اواخر ماه جاری میلادی عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات