لپ‌تاپ‌های جدید HP Spectre x360 با بازطراحی گسترده از راه رسیدند

دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱
مطالعه 3 دقیقه
لپ‌تاپ Omen Transcend 14
با شروع نمایشگاه CES 2024، اچ‌پی از لپ‌تاپ‌های Spectre x360 با طراحی کاملاً جدید رونمایی کرد.
تبلیغات

اچ‌پی در رویداد CES 2024 علاوه‌بر مانیتور گیمینگ، از لپ‌تاپ‌ جدیدی نیز رونمایی کرده است و از آن به‌عنوان یکی از سبک ترین لپ‌ تاپ‌ های بازار یاد می‌کند.

بر اساس بیانیه‌ی رسمی اچ‌پی، Omen Transcend 14 لپ‌تاپ کاملاً جدیدی است که با وزن ۱٫۶ کیلوگرم، یکی از سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۱۴ اینچی محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ از پردازنده اینتل مدل Core Ultra 9 185H و گرافیک انویدیا مدل GeForce RTX 4070 استفاده می‌کند.

یکی از نکات قابل توجه درمورد لپ‌تاپ گیمینگ اچ‌پی، صفحه‌نمایش OLED با وضوح 2.5K و نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتز است. ازسوی‌دیگر، این اولین لپ‌تاپ با صدای تنظیم‌شده توسط HyperX است که به‌طور کلی تجربه صدای بازی بهتری را ارائه می‌کند.

بازی Sea of thieves روی لپ‌تاپ Omen Transcend

اچ‌پی همچنین Spectre x360 را با تغییراتی در بخش طراحی معرفی کرده است. لپ‌تاپ مذکور، این‌بار صفحه نمایشی ۱۴ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ دارد از نوع OLED با وضوح 2.8K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد که در بسیاری از لپ‌تاپ‌های پریمیوم نیز مشاهده می‌شود.

طراحی لپ‌تاپ جدید اسپکتر نیز کاملاً جدید است. در سال ۲۰۲۲، اچ‌پی لبه‌های لپ‌تاپ را نازک‌تر کرده بود تا رنگ برجسته‌ی دوتایی کمتر نمایان شود؛ ولی حالا این نوع طراحی کاملاً محو شده است. Spectre x360 14 در سه رنگ جدید Nightfall Black (مشکی)، Slate Blue (آبی) و Sahara Silver (نقره‌ای) روانه‌ی بازار می‌شود.

لپ‌تاپ Spectre x360 کنار پنجره

اچ‌پی لپ‌تاپ جدیدش را به پردازنده‌های اینتل Core Ultra سری H مجهز کرده است که درمقایسه‌با مدل‌های پیشین که به پردازنده‌های سری U اینتل مجهز بودند، ارتقا بزرگی محسوب می‌شود. در حال حاضر پردازنده‌ی استفاده‌شده در لپ‌تاپ دارای ۱۶ هسته‌ی پردازشی و همچنین گرافیک مجتمع Intel Arc است و درست مثل مدل‌های قبل از ۳۲ گیگابایت رم و SSD دو ترابایتی بهره می‌برد.

لپ‌تاپ ۱۶ اینچی Spectre x360 نیز با پردازنده‌های Intel Core Ultra و گرافیک Nvidia GeForce RTX 4050 به‌روزرسانی می‌شود که با توجه به پردازنده گرافیکی Intel Arc A380M که درمدل‌های قبل به‌کار رفته بود و سرعت مطلوبی نداشت، پیشرفت بزرگی به‌حساب می‌آید.

مدل یادشده از همان طراحی برادر ۱۴ اینچی‌اش استفاده می‌کند؛ اما باتوجه‌به اینکه مدل ۱۶ اینچی همیشه صفحه نمایش ۱۶:۱۰ داشته، نمی‌توان گفت تغییرات بزرگی را به‌خود دیده است.

اچ پی در لپ‌تاپ Omen Transcend 16 نیز تغییراتی را لحاظ کرده و این محصول اکنون به نمایشگر OLED با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتزی و وضوح 4K و پردازنده‌های سری Core HX اینتل مجهز است. VIctus 16 نیز از همین پردازنده استفاده می‌کند.

Omen Transcend 14 امروز با قیمت پایه‌ی ۱۴۹۹٫۹۹ دلار برای پیش‌خرید در دسترس است و Omen Transcend 16 جدید در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) با قیمت ۱۶۹۹٫۹۹ دلار در دسترس خواهد بود.

قیمت لپ تاپ اچ پی مدل HP Omen 16 استاندارد حدوداً ۱۱۹۹٫۹۹ دلار است و در همان روز عرضه می‌شود. Victus 16 نیز با همین قیمت به‌فروش خواهد رسید؛ اما زمان عرضه‌ی آن نامشخص است.

قیمت لپ تاپ HP Spectre x360 مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی به‌ترتیب ۱۴۹۹٫۹۹ و ۱۵۹۹٫۹۹ دلار است و این دو محصول از امروز در دسترس قرار دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات