کروم‌بوک پلاس رونمایی شد؛ برند جدید گوگل برای کروم‌بوک‌های پریمیوم

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
لوگو کروم بوک پلاس / Chromebook Plus روی لپ تاپ
گواهی جدید «کروم‌بوک پلاس» معرفی شد. محصولات دارای این برچسب به پردازنده‌ی توانمند و نمایشگر 1080p مجهز خواهند بود.
تبلیغات

گوگل در بیانیه‌ای مطبوعاتی، از گواهی جدیدی به نام کروم‌بوک پلاس (Chromebook Plus) پرده برداشت که صرفاً به کروم‌بوک‌های پرچم‌دار اعطا می‌شود. گواهی کروم‌بوک‌ پلاس همچون Intel Evo (برای کامپیوترهای ویندوزی)، برخی از پیش‌نیازهای سخت‌افزاری را برای محصولات در نظر می‌گیرد.

بر‌اساس اعلام گوگل، لپ تاپ های کروم‌بوک پلاس باید از پردازنده اینتل Core i3 یا جدیدتر و پردازنده AMD مدل رایزن ۷۰۰۰ و صفحه‌نمایش IPS با وضوح حداقل 1080p استفاده کنند. این کروم‌بوک‌ها وب کم 1080p و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی خواهند داشت.

کروم بوک پلاس / Chromebook Plus در پس زمینه زرد

در کمال تعجب، گوگل پیش‌نیازی برای عمر باتری کروم‌بوک پلاس در نظر نگرفته است. این شرکت در بیانیه‌ی مطبوعاتی جدیدش حتی یک بار به عبارت عمر باتری اشاره نکرد. با‌این‌حال، نماینده‌ی گوگل به برخی از رسانه‌ها گفته است که تمامی کروم‌بوک‌ها باید ۱۰ ساعت شارژدهی داشته باشند و این گفته برای محصولات سری کروم‌بوک پلاس هم صدق می‌کند.

محصولاتی که با برچسب کروم‌بوک پلاس عرضه می‌شوند، قابلیت‌هایی انحصاری بر‌پایه‌ی هوش مصنوعی خواهند داشت که برخی از آن‌ها هفته‌ی گذشته به‌نمایش درآمدند.

بهبود ویدیوکنفرانس در محصولات کروم بوک پلاس / Chromebook Plus

یکی از ابزارهای جدید «پاک‌کن جادویی» در Google Photos است که به‌طور خودکار پس‌زمینه‌ی تصاویر را حذف می‌کند. قابلیت دیگر بهبود نورپردازی و حذف نویز در تماس‌های ویدئویی است. به‌علاوه، قابلیت Offline File Sync در‌دسترس کاربران کروم‌بوک پلاس قرار می‌گیرد که به‌لطف آن فایل‌های گوگل درایو به‌صورت خودکار روی سیستم شما دانلود می‌شوند.

ابزار هوش مصنوعی در کروم بوک پلاس / Chromebook Plus

در آینده، گوگل قابلیت‌های دیگری را نیز بر‌پایه‌ی هوش مصنوعی به کروم‌بوک پلاس می‌آورد؛ ازجمله ساخت والپیپر ازطریق دستور متنی و دستیار شخصی برای نوشتن متن. محصولات کروم‌بوک پلاس با سه ماه اشتراک رایگان نسخه‌ی وب فتوشاپ و سه ماه اشتراک سرویس گیمینگ GeForce Now دردسترس قرار می‌گیرند.

سه لپ تاپ کروم بوک پلاس روی میز

برخی از شرکت‌ها ازجمله لنوو و اچ‌پی و ایسر، کروم‌بوک‌ پلاس رونمایی کرده‌اند. لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming ChromeBook Plus 16 به نمایشگر ۱۲۰ هرتز و لپ تاپ اچ پی Chromebook Plus x360 14 به درگاه‌های متنوع و لپ تاپ ایسر Chromebook Plus 515 به کانفیگ‌های مختلف از تراشه‌های بهینه‌ی اینتل و ای‌ام‌دی مجهز است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات