سامسونگ قیمت و تاریخ عرضه لپ‌تاپ‌های سری گلکسی بوک ۳ را اعلام کرد

چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
نمایی از گلکسی بوک ۳ اولترا و جفت‌شدت با گلکسی اس ۲۳ اولترا
در این مطلب نگاهی به قیمت و تاریخ عرضه خانواده‌ی گلکسی بوک ۳ داریم.
تبلیغات

سامسونگ چند سالی است که در حوزه‌ی لپ‌تاپ فعالیت می‌کند؛ اما همواره تمام توجهات معطوف به گوشی‌های این شرکت است. افراد کمی واقعا به لپ‌تاپ‌های سامسونگ توجه بیشتری نشان می‌دهند؛ اما به‌نظر می‌رسد این موضوع در سال‌های اخیر تغییر کرده و لپ‌تاپ‌های سامسونگ روزبه‌روز در حال محبوب‌شدن هستند.

سامسونگ امشب در اولین مراسم گلکسی آنپکد خود در سال ۲۰۲۳ دست پر حضور داشت و از گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی S23 ‌در کنار لپ‌تاپ‌های خانواده گلکسی بوک رونمایی کرد. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به قیمت لپ‌تاپ گلکسی بوک ۳ پرو، گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ و گلکسی بوک ۳ اولترا و همچنین تاریخ عرضه‌ی آن‌ها داشته باشیم.

گلکسی بوک ۳ ۳۶۰

گلکسی بوک ۳ ۳۶۰ به همراه قلم S Pen

گلکسی بوک ۳ ۳۶۰ دو اندازه‌ی ۱۳٫۳ اینچ و ۱۵٫۶ اینچ FHD دارد. افزون‌براین دارای لولای ۳۶۰ درجه است که می‌توان از حالت لمسی آن و S Pen استفاده کرد. این لپ‌تاپ از پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core i7 و ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی بهره می‌برد.

مدل

قیمت

تاریخ عرضه

گلکسی بوک ۳ ۳۶۰

شروع قیمت از ۱,۲۹۹.۹۹ دلار

۱۷ فوریه ۲۰۲۳ (۲۸ بهمن ۱۴۰۱)

گلکسی بوک ۳ پرو

گلکسی بوک ۳ پرو

گلکسی بوک ۳ پرو حاشیه‌های نازک‌تر در طرفین نسبت به لبه‌های پایینی دارد. این مدل در دو نسخه با نمایشگر ۱۴ و ۱۶ اینچ AMOLED با وضوح 3K عرضه می‌شود.

گلکسی بوک ۳ با ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی NVMe SSD PCIe نسل چهار و گرافیک یکپارچه‌ی اینتل Iris همراه است. درست مانند اندازه‌های نمایشگر، دو گزینه متفاوت پردازنده، یعنی نسل سیزدهم اینتل Core i5 1340P یا Core i7 1360P وجود دارد.

نسخه‌ی ۱۴ اینچی با وزن ۱٫۱۷ کیلوگرم، ضخامت ۱۱٫۳ میلی‌متر و باتری ۶۳ میلی‌آمپربرساعت و نسخه‌ی ۱۶ اینچی نیز با باتری ۷۶ میلی‌آمپربرساعت، ضخامت ۱۲٫۵ میلی‌متر و وزن ۱٫۵۶ کیلوگرم عرضه می‌شود. هر دو نسخه از یک شارژر با ظرفیت ۶۵ وات استفاده می‌کنند.

مدل

قیمت

تاریخ عرضه

گلکسی بوک ۳ پرو

شروع قیمت از ۱,۴۴۹.۹۹ دلار

۱۷ فوریه ۲۰۲۳ (۲۸ بهمن ۱۴۰۱)

گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰

گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰

این مدل همان‌طور که از نامش پیداست دارای لولای ۳۶۰ درجه است و زمانی که آن را ۳۶۰ درجه بچرخانید، با یک قلم برای پیمایش آسان همراه می‌شود. گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ از پردازنده‌ی نسل سیزدهم اینتل Core i5 یا Core i7، رم ۸، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی LPDDR5، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی یا یک ترابایتی NVMe و گرافیک اینتل Iris Xe بهره می‌برد که برای اجرای روان ویندوز ۱۱ کافی است.

از دیگر مشخصات آن می‌توان به نمایشگر ۱۶ اینچی و جک هدفون اشاره کرد. این لپ‌تاپ سامسونگ، همچنین شامل درگاه micro SD و پورت USB است. بلندگوهایش نیز در قسمت پایین قرار دارد.

مدل

قیمت

تاریخ عرضه

گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰

شروع قیمت از ۱,۶۹۹.۹۹ دلار

۱۷ فوریه ۲۰۲۳ (۲۸ بهمن ۱۴۰۱)

گلکسی بوک ۳ اولترا

نمای تبلیغاتی از گلکسی بوک ۳ اولترا

گلکسی بوک ۳ اولترا لپ‌تاپ رده‌بالای سامسونگ به حساب می‌آید. مدل قدرتمند به جدیدترین پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core i9-13900H، حداکثر ۳۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی NVMe SSD PCI-E مجهز است. علاوه‌بر‌این، این دستگاه از گرافیک ۸ گیگابایتی NVIDIA RTX 4070 گیگابایتی بهره می‌برد.

مدل پایین‌تر گلکسی بوک ۳ اولترا از پردازنده نسل سیزدهمی Core i7-13700H، تراشه گرافیکی RTX 4050، حداکثر ۱۶ گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD بهره می‌برد. از نظر صفحه‌نمایش، این لپ‌تاپ‌ صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی 3K AMOLED با وضوح ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ دارد.

ضخامت گلکسی بوک ۳ اولترا ۱۶٫۵ میلی‌متر و وزنش ۱٫۷۹ کیلوگرم است. آداپتور برق ۱۰۰ وات و باتری ۷۶ میلی‌آمپربرساعت گلکسی بوک ۳ اولترا را همراهی می‌کند. این لپ‌تاپ توسط جدیدترین نسخه ویندوز ۱۱ اجرا می‌شود و در کنار همه‌ی این ویژگی‌ها دارای سیستم چهار بلندگو کالیبره‌شده توسط AKG است که از صدای Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند.

مدل

قیمت

تاریخ عرضه

گلکسی بوک ۳ اولترا

شروع قیمت از ۲,۱۹۹.۹۹ دلار

۱۷ فوریه ۲۰۲۳ (۲۸ بهمن ۱۴۰۱)

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات