پتنت جدید اپل، مک‌بوک را با بدنه شیشه‌ای و ترک‌پد سرتاسری نشان می‌دهد

سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
ترک پد مک‌بوک پرو M2
پتنت جدید اپل نشان می‌دهد کل ناحیه‌ی زیر کیبورد در مک‌بوک‌های آینده به‌عنوان ترک‌پد عمل خواهد کرد.
تبلیغات

اپل اخیراً پتنت جدیدی در دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات‌متحده ثبت کرده است که می‌تواند طراحی آینده‌ی مک‌بوک‌های این شرکت را با ترک‌پد شیشه‌ای عریض به‌نمایش می‌گذارد. این حق‌ اختراع به رابط ورودی/خروجی لمسی ناحیه‌ی ترک‌پد اشاره می‌کند که حالا حاشیه ندارد و از مواد مختلفی مثل شیشه‌های فلزی و مواد کامپوزیتی ساخته شده است. سطح این رابط نیز می‌تواند با لایه‌ای از شیشه یا حتی یاقوت کبود پوشانده شود.

در توضیحات ثبت اختراع شماره ۱۷ اپل به لپ‌تاپی اشاره می‌شود که از کل ناحیه‌ی زیر کیبورد آن، از سطحی شیشه‌ای بهره می‌برد و از دستورات لمس پشتیبانی می‌کند. علاوه‌براین، مناطق انعطاف‌پذیری در این پتنت تعریف شده است که احتمالاً با رابط ورودی/خروجی لمسی ارتباط دارد.

پتنت اپل برای مک بوکی با ترک پد عریض شیشه ای

هدف اپل از پتنت جدیدش این است که با پخش کردن محرک‌های ورودی/خروجی در کل عرض مک‌بوک و حذف مرزهای سنتی ترک‌پد، به کاهش ضخامت لپ‌تاپ‌های آینده‌اش کمک کند. این پتنت شبیه طرحی است که ال‌جی در رویداد CES ۲۰۲۳ به‌نمایش گذاشت؛ جایی‌که شرکت کره‌ای یک لپ‌تاپ با ساختار شیشه‌ای به‌همراه ترک‌پد را ارائه داد که فقط درصورت نیاز قابل مشاهده است و هنگام استفاده، چراغ‌های زیرین آن، سطح ترک‌پد را نمایش می‌دهد.

به‌نوشته‌ی گیزموچاینا، اپل درحال‌حاضر روی پتنت‌های مشابه دیگری نیز کار می‌کند که می‌تواند نمادهای یک لپ‌تاپ شیشه‌ای در آینده باشد. این پتنت از یک ترک‌پد مجازی پویا بهره می‌برد و به‌طور کلی نشان می‌دهد غول فناوری اهل کوپرتینو درحال بررسی گزینه‌های طراحی جدید برای مک‌بوک‌های بعدی خود است که در طراحی آن‌ها روی ظاهر ساده و مینیمالیستی تمرکز دارد ولی فناوری‌های پیشرفته‌ای مثل رابط ورودی/خروجی لمسی نیز در آن‌ها تعبیه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات