پربازدیدترین لپ تاپ های سال ۲۰۲۲ زومیت

پربازدیدترین لپ تاپ‌های بخش محصولات زومیت در سال ۲۰۲۲

حکم‌رانی مک‌بوک‌ بر دل ایرانی‌ها
پنج‌شنبه ۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
مطالعه 11 دقیقه
از لپ تاپ گیمینگ لنوو و محصول اقتصادی ایسوس تا مک بوک‌های کم‌نقص اپل؛ پربازدیدترین لپ تاپ‌های بخش محصولات زومیت در سال ۲۰۲۲ کدام‌اند؟
تبلیغات

در یک سال اخیر برندهای متعددی لپ تاپ جدید عرضه کردند تا انواع نیازها را پوشش دهند. برخی از برندها با پای‌بندی به سنت‌هایشان قوی‌ترین سخت‌افزارها را ترکیب کردند تا دستگاهی قابل‌حمل برای گیمرهای حرفه‌ای بسازند. شماری از برندهای دیگر ترجیح دادند روی نیازهای کاربران عمومی تمرکز کنند و یک‌سری برندها لپ تاپ‌هایی ساختند که در زمینه‌ی طراحی ظاهری حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

در حال حاضر عمدتاً دو نوع لپ تاپ در بازار به فروش می‌رسد: لپ تاپ‌های ویندوزی ساخت شرکت‌هایی مثل مایکروسافت، لنوو و ایسوس و لپ تاپ‌های مبتنی‌بر سیستم‌عامل macOS که توسط اپل تولید می‌شوند. شماری از لپ تاپ‌های ویندوزی طراحی تبدیل‌پذیر دارند، به این معنی که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان تبلت نیز استفاده کرد.

ایرانی‌ها به لپ تاپ علاقه‌ی زیادی دارند، اما پایین بودن قدرت خرید باعث شده است تهیه‌ی لپ تاپ جدید کار بسیار دشواری باشد

تعداد علاقه‌مندان به لپ تاپ در ایران بسیار زیاد است، اما شرایط بازار به سمتی پیش رفته که اکنون کمتر کسی توانایی تهیه‌ی لپ تاپ جدید دارد؛ با این‌وجود، اکثر لپ تاپ‌ها در بخش محصولات زومیت بسیار پربازدید بوده‌اند. ما در بخش محصولات دسترسی به مشخصات فنی، تصاویر و تمام اطلاعات محصولات الکترونیکی ازجمله لپ تاپ را برای شما امکان‌پذیر کرده‌ایم. مقایسه‌ی جزءبه‌جزء محصولات یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی بخش محصولات زومیت است.

دیتابیس محصولات زومیت در سال ۲۰۲۲ میزبان لپ تاپ‌های جدیدی شد؛ از محصولاتی مثل مک بوک ایر M2 و مک بوک پرو M2 گرفته تا لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس و لنوو. در این بین، مخاطبان زومیت به یک‌سری لپ تاپ‌ها توجه بیشتری نشان دادند.

مطابق‌با آمار، لپ تاپ‌های اپل توانسته‌اند بیشتر جایگاه‌های فهرست ۱۰ لپ تاپ پربازدید سال ۲۰۲۲ بخش محصولات زومیت را در اختیار بگیرند. اکثر لپ تاپ‌های پربازدید زومیت را اپل تولید کرده است و این موضوع به‌وضوح نشان می‌دهد ارزشمندترین برند دنیا تا چه حد در ایران طرفدار دارد، آن هم در روزهایی که تهیه‌ی مک بوک بسیار دشوارتر شده است.

اکثر برندها در گذر زمان پیشرفت قابل‌توجهی تجربه کرده‌اند و امروز اگر وارد بازار شوید،‌ با گزینه‌های باکیفیت متعددی روبه‌رو خواهید شد. لپ تاپ خوب در کنار جذابیت ظاهری، تعادل مناسبی بین قدرت پردازشی و مصرف انرژی برقرار می‌کند. یکی از عواملی که به دیده شدن لپ تاپ‌های اپل کمک کرده، بهره‌مندی از پردازنده‌ای است که در عین پرقدرت‌بودن، کم‌مصرف است. لپ تاپ‌های اپل در زمینه‌ی شارژدهی جزو بهترین‌های بازار هستند.

در بین فهرست ۱۰تایی زومیت، نام محصولاتی از لنوو و ایسوس نیز به چشم می‌خورد. در ادامه نگاهی به پربازدیدترین لپ‌ تاپ‌ها در بخش محصولات زومیت می‌اندازیم.

۱۰. لنوو لیجن ۵

لپ تاپ لنوو لیجن ۵ از نمای جلو

لپ‌ تاپ‌های سری لیجن، محصولات مالتی‌مدیا و گیمینگ لنوو هستند. لنوو یکی از سرشناس‌ترین بازیگران صنعت لپ تاپ است و از لحاظ حجم عرضه به بازار، همواره جزو برترین‌ها بوده است. این شرکت افزون‌بر تولید لپ تاپ‌های ارزان‌قیمت، محصولات میان‌رده و گیمینگ بسیار باکیفیتی تولید می‌کند. اکثر لپ تاپ‌های جدید لنوو در بازار ایران قابل دسترس هستند.

لیجن ۵ با بهره‌مندی از نمایشگر سریع و سخت‌افزاری قوی برای اجرای شماری از بازی‌ها مناسب به نظر می‌رسد. این لپ تاپ در کانفیگ‌های متعددی روانه‌ی بازار شده، با این‌حال کانفیگی از لیجن ۵ که از پردازنده‌ی نسل دهمی Core i7-10750H و گرافیک GTX 1660 Ti استفاده می‌کند، بیشتر از بقیه‌ی کانفیگ‌ها در بخش محصولات زومیت دیده شد.

قیمت بسیار بالای لپ تاپ‌های جدید باعث شده است اکثر کاربران تهیه‌ی مدل‌هایی را که در دو تا سه سال اخیر عرضه شده‌اند، در اولویت قرار دهند. کانفیگ پربازدید لیجن ۵ محصول سال ۲۰۲۲ نیست و نمی‌تواند بازی‌ها را با وضوح و نرخ نوسازی زیاد اجرا کند، اما در مجموع لپ تاپ باکیفیتی به‌حساب می‌آید.

۹. ایسوس تاف دش F15

لپ تاپ گیمینگ Asus TUF Dash F15 از نمای بالا

لپ تاپ‌های سری TUF ایسوس جزو محصولات گیمینگ اقتصادی هستند. این لپ تاپ‌ها نیز در بازار ایران قیمت بالایی دارند، اما قیمتشان پایین‌تر از سایر لپ تاپ‌های گیمینگ است. مدل Asus TUF Dash F15 از پردازنده‌ی نسل یازدهمی سری تایگر لیک اینتل استفاده می‌کند و به گرافیک پرقدرت RTX 3060 انویدیا مجهز است.

ایسوس نیز لپ تاپ TUF Dash F15 را در کانفیگ‌‌های متنوع با سخت‌افزار مختلف تولید کرده است. کانفیگی که بیشتر از بقیه در بخش محصولات زومیت دیده شد، به ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت درایو ذخیره‌سازی مجهز است.

لپ تاپ TUF Dash F15 نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ با وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل دارد که از نوع مات است و محتوای بصری را با نرخ نوسازی چشم‌نواز ۱۴۴ هرتز اجرا می‌کند. تنوع درگا‌ه‌ها در این لپ تاپ مناسب است. از آن‌جایی که با لپ تاپی گیمینگ طرف هستیم، نباید انتظار شارژدهی بالایی داشته باشیم.

۸. لنوو آیدیاپد ۵

لپ تاپ Lenovo IdeadPad 5 از نمای جلو و پشت

دومین لپ تاپ پربازدید لنوو در فهرست زومیت که در مجموع هشتمین لپ تاپ پربازدید سال ۲۰۲۲ به‌حساب می‌آید، مدل Lenovo Ideapad 5 است که از پردازنده‌ی سری G نسل یازدهمی اینتل استفاده می‌کند و به پردازنده‌ی گرافیکی مجزای MX450 انویدیا مجهز است.

لپ تاپ‌های سری آیدیاپد بیشتر روی کاربران عمومی متمرکزند، بنابراین وقتی درباره‌ی آیدیاپد بحث می‌کنیم، نباید انتظار سخت‌افزاری قوی یا نمایشگری با نرخ نوسازی بالا داشته باشیم. آیدیاپد ۵ با پردازنده‌ی تایگر لیک Core i7-1165G7، گرافیک دو گیگابایتی، رم ۱۶ گیگابایتی DDR4 و درایو ذخیره‌سازی SSD یکی از بهترین لپ تاپ‌های بازار ایران برای کاربرانی با مصرف عمومی محسوب می‌شود. این لپ تاپ درصورت بهره‌مندی از گرافیک قوی می‌توانست برخی از بازی‌ها را نیز با وضوح قابل قبول اجرا کند.

لپ تاپ ۱۵ اینچ Ideapad 5 در لحظه‌ی نوشته شدن این مقاله با قیمت نزدیک‌به ۲۸ میلیون تومان قابل خرید است. نمایشگر ۶۰ هرتز فول HD، درگاه‌های متنوع و پشتیبانی از وای‌فای ۶ جزو نقاط قوت لپ تاپ موردبحث محسوب می‌شوند.

۷. مک بوک پرو ۱۳ اینچ ۲۰۲۰ اپل

حمل لپ تاپ مک بوک پرو M1

اپل در سال ۲۰۲۰ روند مهاجرت به پردازنده‌ی اختصاصی را شروع کرد و این اتفاق با رونمایی اولین نسل از مک بوک پرو مجهزبه تراشه‌ی M آغاز شد. رونمایی مک بوک پرو ۱۳ اینچ ۲۰۲۰ جنجال زیادی به پا کرد. اپل در مراسم رونمایی، آماری ارائه داد که برای خیلی‌ها قابل باور نبود، اما بررسی کارشناسان نشان داد آنچه اپل گفته است با واقعیت همخوانی دارد.

کارشناس زومیت در بررسی مک بوک پرو ۱۳ اینچ ۲۰۲۰ از قدیمی بودن طراحی این لپ تاپ انتقاد کرد، اما «بدنه‌ی یکپارچه‌‌ی فلزی» محصول را بسیار باکیفیت خواند. مک بوک پرو ۱۳ اینچ سال ۲۰۲۰ با کیبورد مبتنی‌بر مکانیزم مجیک (کاملا مشابه مکانیزم سوئیچ قیچی)، ترک‌پد بزرگ و بی‌رقیب، نمایشگر مناسب و پردازنده‌ی پرقدرت یکی از بهترین لپ تاپ‌های دنیا است. حتی در سال ۲۰۲۲ نیز خیلی‌ها ارزش خرید مک بوک پرو M1 را بالاتر از مدل M2 می‌دانند.

یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های مک بوک که در سال ۲۰۲۱ با مدل‌های ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ تا حد زیادی رفع شد، تنوع پایین درگاه‌ها است. مک بوک پرو ۱۳ اینچ M1 درگاه‌های کم‌تعدادی دارد و در صورت تهیه‌ی آن حتما باید هاب USB نیز خریداری کنید. این گفته برای مک بوک پرو ۱۳ اینچ M2 که ششمین لپ تاپ پربازدید بخش محصولات زومیت است نیز صدق می‌کند.

۶. مک بوک پرو ۱۳ اینچ ۲۰۲۲ اپل

باز کردن در مک‌بوک پرو M2

مک بوک‌های اپل بیشتر از هر لپ تاپ دیگری در بخش محصولات زومیت مورد استقبال قرار گرفته‌اند. درحالی‌که مک بوک پرو ۱۳ اینچ امسال از خیلی جوانب نباید وجود خارجی داشته باشد، همچنان جزو دستگاه‌های محبوب است.

لپ تاپ‌های اپل حتی در بازارهای جهانی نیز دستگاه‌های ارزان‌قیمتی محسوب نمی‌شوند، با این‌حال قیمت بالای آن‌ها در ایران بیشتر از هر جای دیگری حس می‌شود. مدل ۲۰۲۲ مک بوک پرو ۱۳ اینچ صرفاً روی بهبود تراشه متمرکز بوده و هیچ تفاوت دیگری با مدل سال ۲۰۲۰ ندارد. درحالی‌که اپل طراحی مک بوک پرو را در اواخر سال ۲۰۲۱ متحول کرد، مدل ۱۳ اینچ همچنان از طراحی قدیمی با تاچ‌بار استفاده می‌کند.

کارشناس زومیت در بررسی مک بوک پرو ۱۳ اینچ ۲۰۲۲، این لپ تاپ را محصولی خوش‌ساخت اما حوصله‌سربر خواند. بزرگ‌ بودن حاشیه‌های نمایشگر و تأکید روی تاچ‌بارِ غیرمحبوب، باعث شده است مک بوک پرو ۱۳ اینچ ۲۰۲۲ از نگاه کارشناس زومیت دستگاهی نسبتا منسوخ باشد. یکی دیگر از موارد مهم، سنگین‌تر بودن مک بوک پرو ۲۰۲۲ نسبت‌به رقبای ۱۳ اینچی است.

با وجود یک‌سری ضعف‌ها، مک بوک پرو ۱۳ اینچ ۲۰۲۲ همچنان لپ تاپ باکیفیتی است. بررسی‌های زومیت نشان می‌دهد این لپ تاپ بیشتر از هر مک بوک دیگری در بازار، شارژدهی می‌کند. بهره‌مندی از فن مزیتی ویژه نسبت‌به مک بوک ایر محسوب می‌شود.

۵. ایسوس X543MA

لپ تاپ ایسوس X543MA از نمای جلو

پنجمین لپ تاپ پربازدید بخش محصولات زومیت، نماینده‌ی ایسوس است که توانسته در بین مک بوک‌های اپل جایگاه خوبی برای خود دست‌و‌پا کند. این لپ تاپ سری Vivobook در بازار به‌راحتی پیدا نمی‌شود، اما جزو محصولات خوش‌قیمت است.

لپ تاپ X543MA ایسوس پردازنده‌ی پرقدرتی ندارد و از گرافیک توانمندی نیز استفاده نمی‌‌کند، اما مجموعه‌ی مناسبی برای انجام کارهای روزمره مثل وب‌گردی و ویرایش فایل ورد و پاورپوینت به‌حساب می‌آید.

اگر دانشجو هستید و به‌دنبال لپ تاپی می‌گردید که از لحاظ مالی فشار زیادی به شما وارد نکند، X543MA یکی از بهترین‌ها است. نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ فول HD تجربه‌ی قابل قبولی برای شما رقم می‌زند و حافظه‌ی ذخیره‌سازی یک ترابایتی به شما امکان می‌دهد فایل‌های زیادی را در لپ تاپ خود ذخیره کنید. تنوع درگاه‌های X543MA نیز قابل قبول است.

۴. مک بوک ایر ۲۰۲۲ اپل

کیبورد و ترک پد مک بوک ایر M2

اپل در سال ۲۰۲۲ طراحی لپ تاپ‌های پرفروش سری مک بوک ایر را متحول کرد تا این‌بار شاهد نمایشگری باشیم که حاشیه‌های بسیار باریکی دارد و در بخش بالایی از ناچ (بریدگی) میزبانی می‌کند. این طراحی نخستین‌بار در مک بوک‌ پروهای سال ۲۰۲۱ استفاده شد. در کمال تعجب مک بوک پرو سال ۲۰۲۲ همچنان از طراحی قدیمی استفاده می‌کند، همین موضوع باعث می‌شود جذابیت مک بوک ایر ۲۰۲۲ دوچندان باشد.

مک بوک ایرهای اپل همواره برای انجام کارهای روزمره و دانشجویی بهترین گزینه بوده‌اند، با این‌حال تجهیز مدل ۲۰۲۲ به پردازنده‌ی M2 باعث شده است این لپ تاپ در کارهای سنگین نیز حرف برای گفتن داشته باشد. مک بوک ایر فن ندارد و زودتر از مک بوک پرو عملکرد پردازنده را محدود می‌کند، اما لپ تاپ خوش‌ساخت و قدرتمندی است.

یکی از مشکلات مهم مک بوک‌های سال ۲۰۲۲ این است که لپ تاپ‌های موردبحث در کانفیگ پایه از SSD کم‌سرعتی استفاده می‌کنند. اگر به دنبال خرید مک بوک ایر یا پرو ۲۰۲۲ بودید سراغ کانفیگی بروید که حداقل ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد.

داشتن درگاه شارژ مگ‌سیف، سخت‌افزار توانمند، طراحی مدرن و کیفیت بالای بدنه، عواملی است که مک بوک ایر M2 را به لپ تاپ جذابی تبدیل می‌کند.

زومیت در بررسی مک بوک ایر M2 اپل، این لپ تاپ را انتخابی غیرمعمول برای ایرانی‌ها خطاب کرد، چون اولا با محصولی طرف هستیم که قیمت بسیار بالایی دارد و دوما کانفیگ پایه از SSD سریعی استفاده نمی‌کند. اختلاف قیمت بین کانفیگ ۲۵۶ گیگابایتی با کانفیگ ۵۱۲ گیگابایتی بسیار زیاد است.

۳. مک بوک پرو ۱۶ اینچ ۲۰۲۱ اپل

مک بوک پرو ۱۶ اینچ ۲۰۲۱ اپل از نمای کناری

بازطراحی بزرگ مک بوک پرو در سال ۲۰۲۱ با رونمایی دو مدل ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ همراه بود. آنچه اپل در قالب مک بوک پرو ۱۶ اینچ ارائه می‌دهد، مجموعه‌ای از تمامی قابلیت‌هایی است که کاربران حرفه‌ای نیاز دارند. البته مطابق‌با بررسی‌های زومیت، مک بوک پرو همچنان برای مهندسان گزینه‌ی معقولی نیست.

مک بوک پرو ۱۶ اینچ ۲۰۲۱ در کانفیگ‌های مختلف از پردازنده‌‌های M1 Pro و M1 Max استفاده می‌کند که در عین قوی بودن، مصرف انرژی پایینی دارند. یکی از مزایای مک بوک پرو نسبت‌به رقبای ویندوزی، افت نکردن عملکرد لپ تاپ پس از جدا شدن از برق است.

لپ تاپ پرقدرت و رده‌بالای اپل از نمایشگر مینی LED استفاده می‌کند که عملکردی مشابه نمایشگرهای OLED دارد اما دچار سوختگی داخلی نمی‌شود. به‌غیر از مک بوک‌ پروهای ۲۰۲۱، سایر لپ تاپ‌های اپل به نمایشگر LCD مجهزند.

اگر قیمت لپ تاپ اهمیت زیادی برای شما ندارد، مک بوک پرو ۱۶ اینچ یکی از بهترین گزینه‌های بازار است. اپل در ماه‌های آینده مدل جدید این لپ تاپ را معرفی می‌کند.

۲. مک بوک ایر ۲۰۲۰ اپل

لپ تاپ مک بوک ایر M1 اپل از نمای جلو

مدل ۲۰۲۰ لپ تاپ‌های سری مک بوک ایر همچون مک بوک پرو M1 یکی از مهم‌ترین محصولاتی است که اپل در تاریخ فعالیتش عرضه کرده است. این لپ تاپ به‌شدت مورد استقبال قرار گرفت و به روایت اپل، به پرفروش‌ترین لپ تاپ دنیا تبدیل شد.

مک بوک ایر M1 با پردازنده‌ای توانمند، نمایشگر باکیفیت و بدنه‌ی خوش‌ساخت، همچنان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های ایرانی‌ها برای تهیه‌ی مک بوک است. قیمت مدل M1 پایین‌تر از مدل M2 است و قابلیت‌هایی که این لپ تاپ ارائه می‌دهد، باعث می‌شود بتوانیم تا حدی از یک‌سری معایب مثل متنوع‌نبودن درگاه‌ها چشم‌پوشی کنیم.

۱. مک بوک پرو ۱۴ اینچ ۲۰۲۱ اپل

نمای جلو مک بوک پرو ۱۴ اینچ ۲۰۲۱ اپل

پربازدیدترین لپ تاپ بخش محصولات زومیت در یک سال اخیر، یکی از جذاب‌ترین لپ تاپ‌های دنیا است. مک بوک پرو ۱۴ اینچ که همچون مدل ۱۶ اینچ بازطراحی شده است، با سخت‌افزار قدرتمند، درگاه‌های متنوع، سیستم شارژ مگ‌سیف و نمایشگر مینی LED پروضوح، هرآنچه را که بخواهید برای شما انجام می‌دهد.

مک بوک پرو ۱۴ اینچ به‌زودی به‌روزرسانی خواهد شد، اما پیش‌بینی نمی‌کنیم تغییرات خیلی زیادی در مدل جدید اعمال شود. این لپ تاپ نمایشگری با حاشیه‌ی پایین دارد، از یکی از بهترین پردازنده‌های محصولات قابل حمل استفاده می‌کند و به‌لطف صفحه‌کلید جذاب و ترک‌پد بزرگ، تجربه‌ی هیجان‌انگیزی برای شما رقم می‌زند.

مک بوک پروهای سال ۲۰۲۱ برخلاف مک بوک‌های سال ۲۰۲۲ در کانفیگ پایه مشکل سرعت SSD ندارند. این لپ تاپ‌ها از حداقل ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌گیرند. بزرگ‌ترین مشکل مک بوک پرو، قیمت بالا است، خصوصا در بازار ایران. درصورتی که می‌توانید با قیمت محصول کنار بیاید، از خرید مک بوک پرو ۱۴ اینچ پشیمان نخواهید شد.

پربازدیدترین لپ تاپ‌های بخش محصولات زومیت در سال ۲۰۲۲

ردیف

نام لپ تاپ

۱

مک بوک پرو ۱۴ اینچ ۲۰۲۱ اپل

۲

مک بوک ایر ۲۰۲۰ اپل

۳

مک بوک پرو ۱۶ اینچ ۲۰۲۱ اپل

۴

مک بوک ایر ۲۰۲۲ اپل

۵

ایسوس X543MA

۶

مک بوک پرو ۱۳ اینچ ۲۰۲۲ اپل

۷

مک بوک پرو ۱۳ اینچ ۲۰۲۰ اپل

۸

لنوو آیدیاپد ۵

۹

ایسوس تاف دش F15

۱۰

لنوو لیجن ۵

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات