سرعت انتقال داده پورت USB لپ‌تاپ ریزر Blade 14 2022 با به‌روزرسانی نرم‌افزاری چهاربرابر می‌شود

پنج‌شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید ریزر برای لپ‌تاپ Blade 14 ۲۰۲۲ سرعت انتقال داده‌ها با درگاه USB این محصول را به‌میزان درخورتوجهی افزایش می‌دهد.
تبلیغات

با به‌روزرسانی جدید ریزر برای لپ‌ تاپ Blade 14 ۲۰۲۲، سرعت انتقال اطلاعات ازطریق درگاه USB این دستگاه به‌میزان چشم‌گیری ارتقا خواهد یافت؛ این درحالی است که بهبود ویژگی‌های سخت‌افزاری معمولاً به تغییرات فیزیکی نیاز دارد اما ریزر موفق شده است با انتشار یک آپدیت نرم‌افزاری ساده، به این مهم دست یابد.

درحالی‌که وب‌سایت ریزر مدل Blade 14 ۲۰۲۲ را با دو درگاه USB C 3.2 نسل دوم معرفی کرده است، هر دو پورت مذکور با نصب به‌روزرسانی جدید، به USB 4 تبدیل می‌شوند و بنابراین سرعت انتقال داده ازطریق این درگاه‌ها تا ۴۰ گیگابیت برثانیه افزایش خواهد یافت که چهاربرابر بیشتر از قبل خواهد بود. این ویژگی به‌خصوص برای افرادی که از چند مانیتور 4K به‌طور هم‌زمان استفاده می‌کنند و همچنین برای انتقال اطلاعات روی سریع‌ترین SSD های بازار، بسیار کاربردی خواهد بود.

دستیابی به چنین پیشرفت بزرگی با دانلود نرم‌افزار، غیرممکن به‌نظر می‌رسد اما این جمله درمورد ریزر صدق نمی‌کند. دیجیتال‌ترندز اشاره می‌کند که Blade 14 ۲۰۲۲ در ماه جولای در یک گزینه‌ی صورتی‌رنگ جدید با پشتیانی از USB 4 معرفی شد و به‌نظر می‌رسد این لپ‌تاپ به‌طور پیش‌فرض با استاندارد USB 4 عرضه شده، اما تاکنون امکان استفاده از ظرفیت‌های این درگاه روی آن فعال نبوده است.

پردازنده‌ی امنیتی پلوتون مایکروسافت نیز در کمال تعجب در دل Razer Blade 14 تعبیه شده است و هم‌زمان با به‌روزرسانی نرم‌افزاری فوق، فعال خواهد شد. این تراشه، برای بهبود امنیت دربرابر حمله‌های پردازنده ازجمله Spectre و Meltdown طراحی شده است؛ حمله‌های خطرناکی که متوقف کردن آن‌ها با استفاده از روش‌های دیگر، بسیار دشوار است.

به‌ندرت پیش می‌اید که مشخصات سخت‌افزاری دستگاه‌ها، پس از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری تغییر کند و بدین‌ترتیب ریزر در این‌زمینه به موفقیت درخورتوجهی دست یافته است. امنیت پلوتون و سازگاری با USB 4 به‌عنوان پاداش‌های غیرمنتظره و هشت ماه پس‌از عرضه‌ی Blade 14 ۲۰۲۲ به‌بازار، ارائه می‌شوند. شایان‌ذکر است همه‌ی مدل‌های این لپ‌ تاپ ریزر با همه‌ی پیکربندی‌ها، آپدیت مذکور را دریافت خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات