لپ تاپ تبدیل‌شدنی ایسوس ExpertBook B3 Detachable با قابلیت جدا کردن کیبورد عرضه شد

پنج‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
لپ‌تاپ تبدیل‌شدنی ایسوس ExpertBook B3 Detachable با تراشه Snapdragon 7c Gen 2 و ویندوز ۱۱ و شارژدهی ۲۱ ساعتی روانه بازار شد.
تبلیغات

ایسوس لپ‌تاپ تبدیل‌شدنی جدید مجهز به تراشه Snapdragon 7c Gen 2 برپایه آرم موسوم به ExpertBook B3 Detachable را عرضه کرد. به‌گزارش GSMArena، ایسوس ادعا می‌کند این لپ‌تاپ مبتنی‌بر آرم تا ۲۱ ساعت شارژدهی دارد.

از اسم لپ‌تاپ می‌توان حدس زد که کاربر امکان استفاده از این لپ‌تاپ را بعد از جدا‌ کردن کیبورد نیز خواهد داشت. درواقع، کیبورد لپ‌تاپ طوری طراحی شده است که کاربر بتواند آن را جدا کند و با باز کردن لولای لپ‌تاپ آن را تبدیل به یک تبلت بزرگ کند. علاوه‌براین، روی کیس محافظ پایه‌ای تعبیه شده که می‌تواند لپ‌تاپ را در حالت افقی یا عمودی نگه دارد.

ایسوس این لپ‌تاپ را با عبارت «اولین لپ‌تاپ ویندوزی مجهز به اسنپدراگون 7c Gen 2 برپایه آرم مجهز به قلم» تبلیغ می‌کند. این دستگاه توانسته است جایزه بهترین طراحی را در Red Dot Product Design Award 2022 از آن خود کند.

لپ‌تاپ تبدیل‌شدنی ایسوس ExpertBook B3 Detachable

این دستگاه مناسب مطالعه و کار از راه‌دور یا حتی درون کارخانه نزدیک خط تولید یا داخل فروشگاه طراحی شده است. وزن ناچیز آن که حدود ۵۹۰ گرم اندازه‌گیری شده است، به‌همراه باتری با شارژدهی بالا که ادعا می‌شود تا ۲۱ ساعت نیاز به شارژ مجدد ندارد سبب خواهد شد کاربر مدت‌زمان بیشتر و در موقعیت‌های متفاوت بتواند از این دستگاه استفاده کند و آن را با خود حمل کند.

همچنین، با توجه به کارایی لپ‌تاپ تبدیل‌شدنی ایسوس ExpertBook B3 Detachable مزیت‌های نام‌برده، اهمیتی بیشتری نسبت به عملکرد خام دستگاه دارد، زیرا هدف اصلی از طراحی این نوع محصولات قابل‌حمل بودن و درعین حال کارایی آن است.

قلم لپ‌تاپ ایسوس ExpertBook B3 Detachable

قلم لپ‌تاپ ایسوس ExpertBook B3 Detachable را می‌توان در جایگاه خود پنهان کرد به‌جای اینکه با استفاده از قابلیت مغناطیسی آن را به لبه‌ی دستگاه متصل کرد. علاوه‌براین، قلم این لپ‌تاپ فعال است و برای شارژ شدن به ۱۵ ثانیه زمان نیاز دارد تا بتواند برای ۴۵ دقیقه دراختیار کاربر قرار بگیرد. البته، این قلم را باید به‌طور مجزا برای لپ‌تاپ خریداری کرد.

با توجه به اینکه یکی از اهداف طراحی این لپ‌تاپ برای کار از راه‌دور عنوان می‌شود، تماس تصویری ازطریق آن یکی از اولویت‌های طراحان ایسوس بوده است. بنابراین، دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی لپ‌تاپ ExpertBook B3 Detachable ایسوس مجهز به فناوری نویز-کنسلینگ (حذف نویز) مبتنی‌بر هوش مصنوعی شده تا در مواقعی که نور مناسب نیست، تصویر اصلاح‌شده‌ای دریافت کند.

علاوه‌براین، دکمه‌ی دستی بی‌صدا نیز روی کیبورد وجود دارد که صدای لپ تاپ را در محیط‌هایی مثل کتابخانه یا جلسات با یک اشاره قطع کند. در قاب پشتی لپ‌تاپ دوربین ۱۳ مگاپیکسلی قرار دارد فقط برای موقعیت‌هایی که کاربر بخواهد از چیزی عکس بگیرد.

دکمه‌ی دستی بی‌صدا Laptop Asus ExpertBook B3

کیبورد لپ‌تاپ اکسپرت‌بوک D3 ایسوس، برخلاف سایر کیبوردهای قابل جداشدن، مسطح نیست و طراحی Ergolift دارد که باعث می‌شود وقتی لپ‌تاپ باز شود، زاویه‌ای بین سطح و کیبورد ایجاد و درنتیجه فرایند تایپ برای کاربر آسان شود، فشار روی مچ‌دست کاهش یابد و در دراز‌مدت آسیب کمتری به دست وارد شود.

ایسوس کیبورد مقاومی برای لپ‌تاپ تبدیل‌شدنی خود طراحی کرده است که همچنان پوشش ضدباکتری خواهد داشت. عمق پیمایش کلیدهای کیبورد ۱٫۵ میلی‌متر اندازه‌گیری می‌شود و یک ترک‌پد نیز کلیدهای کیبورد را همراهی می‌کند تا تجربه‌ی کاربری بهتری ایجاد شود.

اپلیکیشن ExpertWidget ایسوس به کاربر امکان می‌دهد تا میان‌برهای کیبورد را شخصی‌سازی کند و با استفاده از کلید ترکیبی Fn و کلیدهای عددی آن‌ها را به‌کار بگیرد. این قابلیت برای اجرای فرمان‌های تکراری درحین استفاده از کیبورد کاربردی خواهد بود. توجه داشته باشید که کیبورد و قاب محافظ با پایه‌های دوگانه انتخابی هستند.

طراحی لپ‌تاپ تبدیل‌شدنی ایسوس ExpertBook B3 Detachable استاندارد MIL-STD-810H دریافت کرده که نشان می‌دهد مقاومت بالایی دارد. این گواهی یک استاندارد نظامی ایالات متحده است که به دستگاه‌های مقاوم دربرابر ضربه، فشار و سقوط اعطا می‌شود.

برای مثال، یکی از آزمایش‌هایی که این لپ‌تاپ از آن سربلند بیرون آمده است شامل قرار دادن ۲۸ کیلوگرم وزنه روی آن می‌شود که بدون ایجاد آسیب به پنل LCD توانسته فشار آن را تحمل کند. علاوه‌براین، ایسوس ادعا می‌کند این دستگاه در تست سقوط نیز تا ۱۸ بار بدون ایجاد مشکل خاصی موفق بوده است. مقاومت دربرابر لرزش نیز برای ۶۰ دقیقه بین ۱۰ تا ۵۰۰ هرتز اندازه‌گیری شده است.

دستگاه جدید ایسوس تا حداکثر رطوبت ۹۵ درصد و بازه‌ی دمایی بین منفی ۳۷ پرجه تا مثبت ۴۶ درجه می‌تواند مقاومت کند.

مشتریان می‌توانند لپ‌تاپ تبدیل‌شدنی ایسوس مجهز به تراشه 7c Gen 2 اسنپدراگون را با رم ۴ یا ۸ گیگابایتی از نوع LPDDR4 با حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگی eMMC سفارش دهند. اتصالات روی دستگاه شامل یک درگاه USB-C (قابلیت خروجی ویدئو و پشتیبانی از شارژ) و ورودی جک ۳٫۵ میلی‌متری می‌شود؛ همچنین اتصالات بی‌سیم WiFi 5 (ac, 2x2) و بلوتوث ۵٫۱ را دربرمی‌گیرد.

لپ‌تاپ ایسوس ExpertBook B3 Detachable پنل ۱۰/۵ اینچی LCD با وضوح تصویر ۱٬۲۰۰ × ۱٬۹۲۰ و نسبت ۱۶:۱۰ دارد که حداکثر روشنایی ۳۲۰ نیتی را ارائه می‌کند و می‌تواند طیف رنگی گسترده‌ای را با پوشش ۱۲۱ درصدی sRGB ارائه کند.

این لپ‌تاپ/تبلت باتری ۳۸ وات‌ساعتی دارد که از شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند و همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد تا ۲۱ ساعت شارژدهی برای کاربر فراهم می‌کند. خریداران می‌توانند لپ‌تاپ جدید ایسوس را در نسخه‌های مختلف ویندوز ۱۱ اعم‌ از ویندوز ۱۱ پرو، ویندوز ۱۱ هوم S Mode و ویندوز ۱۱ پرو Education سفارش دهند.

لپ‌تاپ ایسوس ExpertBook B3 Detachable با قیمت ۶۰۰ دلار هم‌اکنون در فروشگاه Best Buy در ایالات متحده قابل خریداری است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی لپ‌تاپ تبدیل‌شدنی جدید ایسوس چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات