پتنت جدید دل به لپ‌ تاپی با قابلیت شارژ بی‌سیم گوشی اشاره دارد

سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
مطالعه 3 دقیقه
پتنت جدید دل نشان می‌دهد این شرکت به‌دنبال ساخت لپ‌تاپی است که می‌تواند گوشی هوشمند یا سایر دستگاه‌ها را به‌طور بی‌سیم شارژ کند.
تبلیغات

شارژر بی‌سیم، فناوری جدیدی نیست و از سال‌ها قبل شاهد عرضه‌ی انواع مختلفی از این محصول بوده‌ایم، اما ایده‌ی شارژ بی‌سیم گوشی ازطریق لپ‌تاپ تقریباً جدید است و پتنت دل نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد لپ‌تاپی تولید کند که می‌توان از آن برای شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند بهره گرفت.

حتی بهترین لپ‌تاپ‌های جهان، روی کیبورد خود فضای اضافه‌ای دارند که پتنت جدید دل برای بهره گرفتن از این ناحیه، ایده‌ای جالب ارائه می‌دهد. به گزارش PcWorld، درخواست ثبت‌ اختراع شماره 20220239124 به استفاده ی مستقیم از سیم‌پیچ‌های شارژ بی‌سیم در لپ‌تاپ اشاره ندارد و در عوض این سیم‌پیچ‌ها به‌نوعی روی بخش بیرونی دستگاه تعبیه خواهند شد. یک کانکتور برق کوچک، این پدها را تغذیه می‌کند و سپس می‌توان با قرار دادن گوشی یا دستگاه‌های دیگری که از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند، آن‌ها را شارژ کرد.

پتنت دل برای لپ تاپی با قابلیت شارژ بی سیم گوشی

(درخواست ثبت اختراع دل برای ارائه‌ی قابلیت شارژر بی‌سیم در لپ‌تاپ)

مفهوم موردنظر دل برای ارائه‌ی قابلیت شارژ بی‌سیم روی لپ‌تاپ، جذاب به‌نظر می‌رسد اما همچنان سؤالاتی را در ذهن ایجاد می‌کند؛ به‌عنوان مثال، قدرت شارژ این قابلیت چقدر خواهد بود؟ آیا امکان قرار دادن گوشی در کنار لپ‌تاپ برای شارژ بی‌سیم وجود دارد؟ هنگام استفاده از پد شارژ بی‌سیم لپ‌تاپ، آیا می‌توان به‌راحتی با صفحه‌کلید تایپ کرد؟ به‌هرحال اگر کاربر بخواهد از ماوس و کیبورد جداگانه استفاده کند و از لپ‌تاپ به‌عنوان یک نمایشگر هوشمند بهره ببرد، درک مفهوم پتنت دل آسان‌تر خواهد بود. البته به‌دلیل این‌ که پایه‌های بیشتر لپ‌تاپ‌ها به‌نحوی طراحی شده که به‌سمت پایین شیب دارند، احتمال لیز خوردن گوشی هنگام شارژ وجود خواهد داشت.

پتنت دل برای لپ تاپی با قابلیت شارژ بی سیم گوشی

(تصویری از درخواست ثبت اختراع لپ‌تاپ دل با قابلیت شارژ بی‌سیم سایر دستگاه‌ها)

با توجه به آنچه گفته شد، به‌نظر نمی‌رسد دل بتواند با پتنت جدید خود، مشکل ارائه‌ی قابلیت شارژ بی‌سیم گوشی روی لپ‌تاپ را به‌طور کامل برطرف کند. البته گواهی حق‌ اختراع این شرکت نشان نمی‌دهد که روش کارکرد آن دقیقاً چگونه خواهد بود. به‌یاد داشته باشید ارائه‌ی درخواست ثبت اختراع به معنای اعطای حق ثبت آن نیست و علاوه‌براین، صرفاً به‌دلیل ثبت یک پتنت نمی‌توان انتظار داشت که محصولی واقعی روانه‌ی بازار شود. درهر‌حال، اینکه بتوان از فضای خالی زیر کیبورد لپ‌تاپ‌ها، استفاده‌های کاربردی‌تری کرد، ایده‌ی جالبی به‌نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات