سامسونگ از نمایشگر تاشدنی Flex Note با نوآوری‌های جدید رونمایی کرد

یک‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
طراحی نمایشگر Flex Note به‌گونه‌ای است که کیبورد لپ‌تاپ هنگام تماشای فیلم می‌تواند ناپدید شود.
تبلیغات

اگر به نمایشگرهای تاشو فکر کنید، احتمالاً اولین تولید‌کننده‌ای که به یاد شما می‌آید، سامسونگ است؛ زیرا شرکت مذکور تنها تولیدکننده‌ای محسوب می‌شود که با رونمایی گوشی‌های هوشمند تاشدنی گلکسی زد فولد و زد فلیپ، به‌طور کامل بر بازار این حوزه تسلط پیدا کرد.

به‌گزارش Gizmochina، غول فناوری کره جنوبی ظاهراً می‌خواهد به‌دنبال نوآوری بیشتر باشد؛ زیرا در نمایشگاه Display Week 2022 که هفته گذشته در سن خوزه کالیفرنیا برگزار شد، از فناوری‌ جدید نمایشگر تاشدنی به‌نام «Flex Note» رونمایی کرد که می‌تواند قابلیت‌های تاشدنی‌ها را نسبت به قبل پیشرفته‌تر بکند.

نمایشگر flex note سامسونگ-۳

این گزارش توسط Ice Universe، یکی از صاحب‌نظران صنعت در توییتر منتشر شده که توییتی را درباره‌ی طراحی جدید Flex Note سامسونگ که در این رویداد به‌نمایش گذاشته شده بود، به اشتراک گذاشت. سامسونگ همچنین چند تصویر از طرح‌های Flex Note (فلکس نوت) را ازطریق بخش خبری خود منتشر کرد.

تصاویر نشان می‌دهد که ظاهراً طراحی Flex Note شبیه به یک لپ‌تاپ تاشدنی و تبلت هیبریدی است. این ترکیب را در همان طراحی سری فعلی گلکسی زد فولد مانند زد فولد ۳ ولی این‌بار با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر برای استفاده در لپ‌تاپ می‌بینیم. به‌نظر می‌رسد که دستگاه توسط ویندوز نیز اجرا می‌شود، زیرا منوی start Windows در گوشه سمت چپ پایین به‌چشم می‌خورد.

نمایشگر تاشدنی flex note سامسونگ-۴

نکته‌ی قابل توجه از نظر ویژگی طراحی این است که وقتی نمایشگر باز می‌شود، کیبورد هنگام تماشای رسانه مانند تماشای فیلم می‌تواند ناپدید شود تا صفحه‌نمایش بیشتری را مشاهده کنید. این کار هنگام استفاده از لپ‌تاپ‌های معمولی با کلیدهای سخت‌افزاری قابل انجام نیست.

به‌نظر می‌رسد که یکی دیگر از مزایای طراحی، سفارشی‌سازی است. همان‌طور که در تصویر نشان داده شده، کاربران می‌توانند کیبورد را به‌صورت یک صفحه‌کلید RGB یا یک کیبورد با رنگ‌های ملایم و کمرنگ از منوی تنظیمات سفارشی‌سازی کنند.

نمایشگر تاشدنی flex note سامسونگ-۲

در مقایسه با تاشدنی‌های فعلی سامسونگ، این طراحی Flex Note که در جریان این رویداد به‌نمایش گذاشته شد، با وجود بزرگ‌تر بودن صفحه‌نمایش، شاسی بسیار نازکی دارد. درنهایت می‌توان گفت که طراحی مذکور واقعاً شاهکاری چشمگیر از سامسونگ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات