استیم رسما برای برخی کروم‌بوک‌های منتخب دردسترس قرار گرفت

جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فروشگاه دیجیتالی بازی‌های Valve اکنون برای تعداد محدودی از کروم‌بوک‌های رده‌بالا دردسترس قرار گرفته است.
تبلیغات

فروشگاه استیم سرانجام به‌طور رسمی برای برخی از کروم‌بوک‌های منتخب دردسترس قرار گرفت. ویترین دیجیتال Valve اکنون برای دستگاه‌هایی مثل ایسر کروم‌بوک ۵۱۴ و ۵۱۵، ایسر کروم‌بوک اسپین ۷۱۳، ایسوس کروم‌بوک فلیپ CX5، اچ‌پی پرو C640 G2، لنوو 5i، کروم‌بوک دردسترس است.

به گزارش ZDNet، به‌دلیل الزامات سخت‌گیرانه‌ی گوگل برای اجرای استیم روی کروم‌بوک، تعداد دستگاه‌های سازگار با این فروشگاه فعلا بسیار محدود است. در معیار گوگل، سخت‌افزار سیستم‌های سازگار باید از گرافیک اینتل XE، تراشه‌ی اینتل Core i5 یا i7 نسل یازدهم و حداقل هشت گیگابایت رم بهره ببرد. چنین مشخصاتی برای یک کروم‌بوک، بیشتر مدل‌های موجود که تا امروز روانه‌ی بازار شده‌اند را از فهرست دستگاه‌های سازگار با استیم خارج می‌کند.

نکته‌ی عجیب این است که گوگل در پست وبلاگ کرومیوم خود اشاره کرده است که شاید بازی‌هایی که برای اجرا شدن با ۶ گیگابایت رم طراحی شده‌اند، به‌دلیل مشکلی ناشناخته روی سیستم‌هایی با رم ۸ گیگابایت با مشکل مواجه شوند. به‌طور مشابه، مدل‌هایی که وضوح نمایشگر آن‌ها بیشتر از 1080p است احتمالاً با مشکل عملکرد و مقیاس‌بندی مواجه خواهند شد.

گوگل همچنین خاطرنشان کرده است که به‌طور فعال درحال بررسی راهکارهایی برای بهبود این مشکلات است. این شرکت قول داده است که پس از تأیید پیکربندی‌های سخت‌افزاری جدید، فهرست مدل‌های سازگار با استیم را به‌روزرسانی کرده و آن را گسترش دهد.

به‌دلیل مشکلات عملکردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، فهرست مشکلات شناخته شده در پست وبلاگی گوگل و همچنین توجه به این واقعیت که نصب استیم درحال‌حاضر به کاربرانی نیاز دارد که ابتدا نسخه‌ای از کانال توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل کروم را نصب کرده‌ باشند، بسیار واضح است که اجرای این سرویس روی کروم‌بوک‌ها در مرحله‌ی آزمایشی باقی خواهد ماند.

دسترسی به یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین ویترین بازی‌های دیجیتال به کروم‌بوک‌ها، قطعاً به نفع گوگل و Valve خواهد بود. البته این دو شرکت برای موفقیت باید بتوانند آنقدر خوب کار کنند که کاربران کروم‌بوک‌ها نیز به‌میزان درخورتوجهی روی نمودارهای فروش بازی‌ها تأثیر بگذارند.

اگر کروم‌بوک سازگار با استیم دراختیار دارید، جزئیات مربوط به نحوه‌ی اجرای این فروشگاه در این پست وبلاگی اعلام شده است. به‌هرحال توجه داشته باشید که نصب استیم روی کروم‌بوک در این مرحله، فرآیندی نسبتاً فنی است و برای کاربران معمولی توصیه نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات