آیدیاپدها و تبلت‌های جدید لنوو با پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل معرفی شدند

دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
در MWC 2022، لنوو آیدیاپدها و تبلت‌های جدید خود را معرفی کرد.‌ این محصولات به پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل مجهز هستند.
تبلیغات

لنوو تعداد زیادی دستگاه برای MWC 2022 آماده کرده است و در میان آن‌ها، تعداد انگشت‌شماری لپ‌تاپ جدید با برند تجاری آیدیاپد (IdeaPad) دیده می‌شوند. دستگاه‌های جدید Lenovo IdeaPad از پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل پشتیبانی می‌کنند و اکثراً دستگاه‌های قابل‌تبدیل هستند.

لپ‌تاپ‌های IdeaPad Flex 5i و Flex 5 لنوو (نسل هفتم)

لپ‌تاپ‌ IdeaPad Flex 5i و Flex 5 لنوو (نسل هفتم)

به‌گزارش xda-developers، در اولین دسته از محصولات Lenovo IdeaPad Flex 5i و IdeaPad Flex 5 را مشاهده می‌کنیم که دراصل نسخه‌های اینتل و ‌ای‌ام‌دی لپ‌تاپی یکسان هستند. Flex 5i از نسل دوازدهم پردازنده‌های Intel Core تا Core i7-1255U با ۱۰ هسته و ۱۲ رشته قدرت می‌گیرد؛ درحالی‌که Flex 5 به‌طور عجیبی با پردازنده‌های نسل جدید ای‌ام‌دی سری Ryzen 5000 تا Ryzen 7 5700U عرضه می‌شود.

به‌غیر از مورد یادشده، این دو لپ‌تاپ در باقی مشخصات بسیار شبیه به‌هم هستند. هر دو با حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD و در اندازه‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی عرضه می‌شوند. نمایشگر این محصولات نسبت تصویر ۱‍۶:۱۰ و رزولوشن Full HD+یا 2.2K یا 2.8K دارد. البته آخرین گزینه منحصر به مدل ۱۴ اینچی اینتل است. این دو لپ‌تاپ بسته به پیکربندی، وب‌کم‌های HD یا Full HD دارند.

هر دو لپ‌تاپ به پورت USB نوع C، دو درگاه USB نوع A، رم‌ریدر ۴ در ۱، جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا و HDMI مجهز هستند. در مدل‌های اینتل، درگاه USB Type-C از Thunderbolt 4 پشتیبانی می‌کند؛ درحالی‌که مدل‌های ای‌ام‌دی با USB 3.2 Gen 2 عرضه می‌شوند.

درمورد کیفیت ساخت باید گفت هر دو لپ‌تاپ از پوشش فلزی در مدل ۱۶ اینچی و پوشش پلاستیکی در نوع ۱۴ اینچی استفاده می‌کنند. مدل اینتل نیز پوشش فلزی آپشنالی در اندازه‌ی کوچک‌تر ۱۴ اینچی دارد. وزن این لپ‌تاپ در مدل‌های ۱۴ اینچی از ۱٫۵ کیلوگرم و در نسخه‌های ۱۶ اینچی از ۲٫۱ کیلوگرم شروع می‌شود.

لپ‌تاپ‌های Lenovo IdeaPad Flex 5 و 5i ماه می در هر دو اندازه دردسترس خواهند بود و در رنگ‌های خاکستری طوفانی، خاکستری ابری و آبی سنگی عرضه می‌شوند. قیمت مدل ۱۴ اینچی Lenovo IdeaPad Flex 5i از ۶۱۹٫۹ دلار و مدل ۱۶ اینچی از ۸۹۹٫۹۹ دلار شروع می‌شود. قیمت مدل ۱۴ اینچی Flex 5 نیز از ۶۸۹٫۹۹ دلار آغاز می‌شود؛ درحالی‌که برای خرید نسخه‌ی ۱۶ اینچی باید حداقل ۷۴۹٫۹۹ دلار هزینه کرد.

تبلت ویندوزی IdeaPad Duet 5i لنوو

پنل پشتی و نمایشگر لپ‌تاپ‌های IdeaPad Flex 5i و Flex 5 لنوو (نسل هفتم)

اکنون سراغ IdeaPad Duet 5i می‌رویم که تبلت ویندوزی ۲ در ۱ قابل‌جداشدن است. این تبلت ۱۲ اینچی نسبت تصویر ۱۶:۱۰، وضوح تصویر Quad HD+، روشنایی ۴۵۰ نیت و پوشش ۹۶ درصدی DCI-P3 دارد و از دالبی ویژن و قلم اکتیو لنوو نیز پشتیبانی می‌کند. در قسمت داخلی، Lenovo IdeaPad Duet 5i نیز از پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل تا Core i7-1255U پشتیبانی می‌کند و می‌توانید آن را با حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی تهیه کنید.

IdeaPad Duet 5i پایه‌ای داخلی دارد و صفحه‌کلیدی نیز همراه آن است که از بلوتوث برای اتصال استفاده می‌کند؛ اما می‌توان آن را به دستگاه نیز متصل کرد. وزن این تبلت تنها ۸۰۹ گرم است؛ البته کیس فولیو به آن ۳۶۰ گرم اضافه می‌کند. این تبلت در پنل جلویی و پشتی خود دو دوربین ۵ مگاپیکسلی دارد؛ بنابراین می‌توانید از آن برای تماس‌های ویدئویی و ضبط ویدیوهای کوتاه استفاده کنید. دوربین جلویی نیز از سنسور IR برای Windows Hello برخوردار است.

برای تبلت مذکور دو پورت USB Type-C 3.2 نسل دوم و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری تعبیه شده است؛ اما در آن خبری از Thunderbolt نیست. IdeaPad Duet 5i از Rapid Charge Express پشتیبانی می‌کند؛ یعنی می‌توانید تنها با ۱۵ دقیقه شارژ، ۳ ساعت ویدئو تماشا کنید.

Lenovo IdeaPad Duet 5i ماه جولای با قیمت ۷۴۹٫۹۹ دلار در رنگ خاکستری طوفانی یا آبی سنگی دردسترس خواهد بود.

کروم‌بوک IdeaPad Flex 5i لنوو

تبلت ویندوزی IdeaPad Duet 5i لنوو

درادامه، سراغ بخش کروم‌بوک‌ها می‌رویم و Lenovo IdeaPad Flex 5i Chromebook را بررسی می‌کنیم. این دستگاه به صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و وضوح تصویر Full HD+ مجهز است. دو مدل مختلف برای آن طراحی شده است: یکی با پنل ۳۰۰ نیتی و دیگری با پنل ۴۰۰ نیتی و صدرصد sRGB. درضمن، در بالای صفحه‌نمایش، یک وب‌کم Full HD وجود دارد.

این مدل از پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل تا Core i5-1235U پشتیبانی می‌کند که همچنان پردازنده‌ای ‍۱۰ هسته‌ای و ۱۲ رشته‌ای با گرافیک Iris Xe است. IdeaPad Flex 5i Chromebook تا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD را به خریداران ارائه می‌کند. باید به این نکته اشاره کرد که گزینه‌های ذخیره‌سازی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی eMMC نیز وجود دارد. این دستگاه از سیستم بلندگوی دوگانه‌ای بهره می‌برد که MaxxAudio تنظیم کرده است و ۱۰ ساعت نیز عمر باتری دارد.

Lenovo IdeaPad Flex 5i Chromebook به دو درگاه USB Type-C (USB 3.2 نسل دوم و 3.2 نسل اول)، یک پورت USB Type-A، یک جک صوتی ترکیبی و یک رم‌ریدر microSD مجهز است. این دستگاه ژوئن ۲۰۲۲ با قیمت ۴۹۹٫۹۹ دلار در رنگ‌های خاکستری طوفانی و آبی سنگی عرضه خواهد شد.

کروم‌بوک IdeaPad Flex 3i لنوو

کروم‌بوک IdeaPad Flex 5i لنوو در حالت تا شده

اگر دستگاهی مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌خواهید، Chromebook IdeaPad Flex 3i نیز در بین محصولات جدید لنوو وجود دارد. این لپ‌تاپ صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۹ و وضوح Full HD و روشنایی ۳۰۰ نیت دارد. همچنین، از سیستم صوتی مشابه Flex 5i Chromebook برخوردار است.

این دستگاه‌ از پردازنده‌های اینتل تا Celeron N6000 پشتیبانی می‌کند. پردازنده مذکور قطعه‌ای پایین‌رده با چهار هسته، چهار رشته و تا ۳٫۳ گیگاهرتز سرعت است. همچنین، با حداکثر ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی eMMC روانه‌ی بازار می‌شود. درضمن، IdeaPad Flex 3i Chromebook یک پورت USB Type-C، دو پورت USB Type-A ،HDMI، یک جک صوتی ترکیبی و یک رم‌ریدر microSD دارد.

IdeaPad Flex 3i Chromebook ماه می با قیمت ۳۹۹٫۹۹ دلار و در رنگ خاکستری و آبی دردسترس خواهد بوذ.

کروم‌بوک IdeaPad Duet 3

کروم‌بوک IdeaPad Flex 3i لنوو در حالت ها وزوایای مختلف به همراه قلم

لنوو کروم‌بوک IdeaPad 3 را برای طرفداران دستگاه‌های مبتنی‌بر Arm معرفی کرده است. این دستگاه از تراشه‌ی اسنپدراگون 7c نسل دوم پشتیبانی می‌کند. محصول جدید لنوو رایانه‌‌ی شخصی ۲ در ۱ جداشدنی است و جانشین Chromebook Duet تلقی می‌شود. همچنین، این دستگاه حداکثر ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی eMMC دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی 2K این دستگاه کمی بزرگ‌تر پنل ۱۰ اینچی کروم‌بوک Duet است. IdeaPad Duet 3 Chromebook نسبت تصویر ۵:۳ دارد و از ورودی قلم پشتیبانی می‌کند؛ البته قلم آن جداگانه فروخته می‌شود؛ پس برای داشتنش باید بیشتر هزینه کنید. همچنین، برای صدای آن یک جفت بلندگو تعبیه شده است. درضمن، کروم‌بوک IdeaPad Duet 3 دو درگاه USB Type-C دارد.

Lenovo Ideapad Duet 3 Chromebook از ماه می با قیمت پایه‌ی ۳۹۹٫۹۹ دلار و در دو رنگ آبی مه‌آلود و خاکستری طوفانی دردسترس است.

تبلت اندرویدی Lenovo Tab M10 Plus (نسل سوم)

پنل پشتی و نمایشگر تبلت اندرویدی Lenovo Tab M10 Plus (نسل سوم)

لنوو نسخه‌ی جدید تبلت اندرویدی خود با نام Tab M10 Plus را نیز رونمایی کرده است. این تبلت جدید اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند؛ البته لنوو قول به‌روزرسانی اندروید ۱۳ تا سال ۲۰۲۳ و سه‌ سال به‌روز‌رسانی امنیتی را داده است. این دستگاه صفحه‌نمایشی ۱۰٫۶۱ اینچی با وضوح ۲۰۰۰ در ۱۲۰۰ و روشنایی ۴۰۰ نیتی دارد؛ بنابراین، باید گزینه‌ی بسیار مناسبی برای تماشای محتوا باشد. Tab M10 Plus علاوه گ‌بر لمس، از Precision Pen 2 با ۴۰۹۶ سطح فشار برای نقاشی و یادداشت‌برداری نیز پشتیبانی می‌کند. این تبلت با سیستمی مجهز به چهار بلندگو ارائه می‌شود؛، بنابراین، می‌توان گفت تبلت اندرویدی لنوو دستگاهی مناسب برای تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی است.

در مدل Wi-Fi-only این تبلت از تراشه‌ی مدیاتک هلیو جی ۸۰ و در مدل LTE آن از کوالکام اسنپدراگون ۶۸۰ استفاده شده است. نسخه‌ی مجهز به تراشه‌ی مدیاتک حداکثر ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی eMCP دارد؛ درحالی‌که مدل‌های اسنپدراگون از حداکثر ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی uMCP بهره می‌برد.

Lenovo Tab M10 Plus به دوربین ۸ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت در جلو برای تماس ویدئویی و ثبت عکس سلفی مجهز است. در پنل پشتی نیز، دوربین ۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار برای گرفتن عکس و فیلم دیده می‌شود. باتری این دستگاه ۷۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که تا ۱۲ ساعت می‌تواند ویدئو پخش کند. Lenovo Tab M10 Plus جدید از ژوئن ۲۰۲۲ با قیمت پایه‌ی ۱۸۹٫۹۹ دلار دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات