مک بوک پرو 2021 کمترین سرعت شبکه بی‌سیم را میان هم‌رده‌های خود ارائه می‌دهد

شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
مک بوک پرو ۲۰۲۱ اپل با وجود پشتیبانی از Wi-Fi 6، کمترین سرعت شبکه‌ی بی‌سیم را میان نوت‌بوک‌های هم‌رده دیگر دارد.
تبلیغات

خط‌تولید مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ اپل شامل نسخه‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی است و هر دو تقریباً از هر جنبه‌ای تحسین شده‌اند. بااین‌حال، هنوز بخش‌هایی وجود دارد که نوت‌بوک‌های پریمیوم اپل به‌راحتی از رقبا شکست می‌خورند و یکی از آن‌ها سرعت شبکه‌های بی‌سیم است. بررسی‌ها نیز این مسئله را ثابت می‌کنند.

به‌گزارش wccftech، وقتی نوبت به بررسی نوت‌بوک‌ها می‌رسد، کانال یوتیوب Jarrod’s Tech اغلب چند قدم جلوتر از دیگران بوده است. جارود به‌تازگی بررسی عملکرد مفصلی انجام داده است که اطلاعات دقیقی دراختیار ما قرار می‌دهد. وی نکات مختلفی را بررسی کرده است که در این مطلب، به یکی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

یکی از موضوعاتی جارود بررسی کرد، سرعت شبکه‌ی بی‌سیم بود. با وجود داشتن تراشه‌ی Wi-Fi 6، مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ با تراشه‌ی M1 Pro اپل، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم یکپارچه و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع PCIe NVMe کمترین امتیاز را در بین تمام لپ‌تاپ‌های آزمایش‌شده‌ی قبلی کسب کرد. براساس نتایج به‌دست‌آمده، نوت‌بوک پریمیوم اپل سرعت انتقال ۷۵۸ مگابیت‌‌برثانیه را ثبت کرده است که آن را به کندترین نوت‌بوک در این رده تبدیل می‌کند. سریع‌ترین دستگاه‌ها Gigabyte Aero 17 YD و Lenovo Legion 5 Pro بودند که هر دو به‌ترتیب امتیازهای ۱،۶۴۴ و ۱۵،۴۷۰ مگابیت‌بر‌ثانیه را به‌دست آوردند.

بررسی سرعت شبکه بی سیم نوت بوک ها

مقاله‌ی مرتبط:

این لپ‌تاپ‌های ویندوزی پیشرفته به آداپتور Wi-Fi 6 AX200 اینتل مجهز هستند که در فرکانس ۱۶۰ مگاهرتز کار می‌کند و یکی از تراشه‌های برتر موجود است. برخی از نوت‌بوک‌ها از تراشه‌های Wi-Fi 6E برخوردار‌‌ند؛ اما در کمال تعجب، سرعتش از Wi-Fi 6 اینتل کمتر است. برخی از سازندگان از آداپتورهای Realtek و MediaTek و Killer اینتل استفاده می‌کنند که هر سه امتیاز بیشتری از مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ به‌دست آوردند؛ اما درمقایسه‌با آداپتور Wi-Fi 6 AX200 در جایگاه پایین‌تری قرار دارند.

جارود نتوانست استنباط کند کدام شرکت وظیفه‌ی تأمین تراشه‌های Wi-Fi 6 اپل را داشته است. شاید عملکرد بی‌سیم به‌منظور افزایش عمر باتری محدود شده باشد. در دنیای حقیقی، مشاهده‌ی سرعت واقعی ۷۵۸ مگابیت‌برثانیه بی‌معنی است؛ مگر اینکه بخواهید انبوهی از فایل‌ها را پشت‌سرهم دانلود کنید یا هم‌زمان محتوای با کیفیت درخورتوجه ببینید. متأسفانه ISPهای اصلی نمی‌توانند این سرعت را ارائه دهند و تا زمانی که واقعاً این کار را انجام دهند، احتمالاً آداپتورهای وای‌فای بسیار سریع‌تری در نوت‌بوک‌ها خواهیم داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات