برتری لنوو در فروش رایانه‌های شخصی در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۱

جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
لنوو موفق شد با فروش بیش از ۲۱٫۷ میلیون دستگاه رایانه‌ی شخصی در بازه‌ی زمانی سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱، عنوان برترین فروشنده‌ی رایانه‌های شخصی جهان را به‌‌ خود اختصاص دهد.
تبلیغات

میزان فروش جهانی رایانه‌های شخصی در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۱ به ۹۰٫۳ میلیون دستگاه رسیده و رشد سالانه‌ی ۳٫۱ درصدی خود را حفظ کرده است. لنوو از نظر سهم بازار با فروش بیش از ۲۱٫۷ میلیون دستگاه رایانه‌ی شخصی در مدت مشابه، پیشتاز بازار بوده است.

به گزارش گیزموچاینا، پیش‌بینی فروش رایانه‌های شخصی برای سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ همچنان خوش‌بینانه است زیرا میزان تقاضا برای این محصولات همچنان بالا بوده و فشار تولید قطعات مختلف نیز به آهستگی کاهش می‌یابد. شکاف عرضه برای مهم‌ترین اجزای رایانه‌های شخصی از‌ جمله آی‌سی مدیریت انرژی، وای‌فای و آی‌سی رابط ورودی/خروجی در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ کاهش یافت و این یعنی شرکت‌های تولیدکننده‌ به جمع‌آوری قطعات ادامه خواهند داد.

آمار فروش رایانه های شخصی سه ماهه چهارم ۲۰۲۱

لنوو از‌ نظر سهم بازار رایانه‌های شخصی با در‌ اختیار داشتن ۲۴ درصد از فروش کل محصولات مرتبط با این حوزه، پیشتاز است. اگرچه فروش این شرکت در مقایسه با سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ کم‌تر بوده، اما همچنان در سال ۲۰۲۱ با ثبت رکورد ۲۱٫۷ میلیون دستگاه، بیشترین فروش را در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۱ تجربه کرده است.

اچ‌پی با سهم ۲۰٫۵ درصد و یک درصد رشد سالانه، به‌لطف مشکل کمبود قطعات در جایگاه دوم فهرست برترین فروشندگان رایانه‌های شخصی در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ قرار گرفته است. همچنین تعداد رایانه‌های شخصی فروخته‌شده توسط این شرکت آمریکایی از ۱۸٫۴ میلیون دستگاه در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ به ۱۸٫۵ میلیون دستگاه در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ رسیده است.

آمار فروش رایانه های شخصی سه ماهه چهارم ۲۰۲۱

در جایگاه سوم این فهرست، شرکت دل قرار دارد. میزان فروش رایانه‌های شخصی توسط این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته که دلیل اصلی آن به استراتژی عالی تجارت محصول این برند مرتبط است.

اپل نیز به‌‌ لطف موفقیت مک‌بوک‌های مجهز به تراشه‌ی M1، موفق شد در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۱ به فروشی در حدود فروش سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۰ خود دست یابد. این شرکت از نظر سهم بازار با حواشی زیادی از شرکت دل عقب‌تر است و سهمی ۷٫۲ درصدی را به‌خود اختصاص داده است.

سهم باقی‌مانده در محموله‌های جهانی رایانه‌های شخصی در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ به برندهایی مثل ایسوس و ایسر تعلق می‌گیرد. ایسوس در این بازه‌ی زمانی نسبت به سال گذشته رشد یک رقمی را تجربه کرده ولی میزان فروش رایانه‌های شخصی توسط ایسر نسبت به سال قبل با کاهش همراه بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات