ایسر مدل‌های جدید لپ‌تاپ Swift X مجهز به پردازنده گرافیکی Arc اینتل را رونمایی کرد

شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایسر مدل‌های به‌روزشده از خانواده لپ‌تاپ‌های Swift X را در جریان رویداد CES ۲۰۲۲ رونمایی کرد؛ لپ‌تاپ‌هایی که به جدیدترین پردازنده مرکزی و گرافیکی اینتل مجهز شده‌اند و قدرت پردازشی قابل‌قبولی را نوید می‌دهند.
تبلیغات

اینتل پس از گمانه‌زنی‌های متعدد اخیراً از پردازنده‌های نسل دوازدهمی خود رونمایی کرده است و متعاقباً شاهد رونمایی از نخستین محصولات مجهز به این تراشه‌ها هستیم. اکنون ایسر نیز جدیدترین مدل از لپ‌تاپ‌های سری سوئیفت ایکس را به قبلب تپنده نسل دوازدهمی اینتل مجهز کرده است. شاید در نگاه نخست، سوئیفت ایکس مانند ساید رقبایش طراحی چشمگیری نداشته باشد؛ اما در بطن، از سخت‌افزاری میزبانی می‌کند که می‌تواند کاربران زیادی را به خرید آن جذب کند.

مدل ۱۴ اینچی نوت‌بوک یادشده وزنی معادل ۱٫۴ کیلوگرم دارد و می‌توان آن را با پردازنده‌های نسل دوازدهمی اینتل، ۱۶ گیگابایت رم از نوع DDR5، دو اسلات PCIe، تا حداکثر یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی و کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 3050 Ti پیکربندی کرد. مشخصات یادشده برای اجرای اکثر برنامه‌های سنگین و حتی بازی‌های مدرن با نرخ فریم مناسب کافی به‌نظر می‌رسد.

سوئیفت ایکس با وجود وزن کم، آن‌چنان نیز باریک نیست و ۰.۷ اینچ ضخامت دارد. از قرار معلوم، انرژی مورد نیاز این دستگاه را باتری لیتیوم-یونی بت ظرفیت ۵۹ وات‌ساعت تأمین می‌کند؛ اما ایسر متأسفانه جزئیات دیگری را شارژدهی لپ‌تاپ مذکور ارائه نداده است و بنابراین مشخص نیست که این محصول با پردازنده‌ی گرافیکی گسسته، نمایشگر ۱۴ اینچی با رزولوشن ۲۲۴۰ در ۱۴۰۰ پیکسلی و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ چه عملکردی در زمینه شارژدهی خواهد داشت.

سوئیفت ایکس ۱۶ اینچی کمی جالب‌تر به‌نظر می‌رسد؛ چراکه برخلاف مدل قبلی، پردازنده‌ی گرافیک مجزای Intel Arc مجهز شده است. در این مقطع، چیز زیادی از پردازنده گرافیکی بالارده اینتل نمی‌دانیم؛ اما به‌نظر می‌رسد که دستاورد گرافیکی جدید تیم آبی از فناوری سایه‌زنی مش، سایه‌زنی با نرخ متغیّر، ارتقاء مقیاس ویدئو، ردیابی بلادرنگ پرتوها و شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند.

با گذر از پردازنده گرافیکی Intel Arc، سایر مشخصات تقریباً با مدل ۱۴ اینچی یکسان است؛ با‌ این‌ تفاوت که مدل ۱۶ اینچی ۱٫۷۹ کیلیوگرم وزن دارد. ایسر همچنین جزئیاتی از زمان عرضه یا قیمت مدل‌های جدید سوئیفت ایکس ارائه نداده است.

پارامتر / مدل

Swift X 14

Swift X 16

پردازنده‌ی مرکزی (CPU)

پردازنده‌های نسل دوازدهمی اینتل

پردازنده‌های نسل دوازدهمی اینتل

پردازنده‌ی گرافیکی (GPU)

NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti

Intel Arc graphics

رم

۱۶ گیگابایت از نوع LPDDR5

۱۶ گیگابایت از نوع LPDDR5

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

حداکثر تا یک ترابایت PCIe SSD

حداکثر تا یک ترابایت PCIe SSD

سیستم‌عامل

Windows 11 Home

Windows 11 Home

صفحه‌نمایش

اندازه ۱۴ اینچی، نسبت تصویر ۱۶:۱۰، رزولوشن ۲۲۴۰x۱۴۰۰

اندازه ۱۶ اینچی، نسبت تصویر ۱۶:۱۰، رزولوشن ۲۲۴۰x۱۴۰۰

وزن

۱٫۴ کیلوگرم

۱٫۷۹ کیلیوگرم

باتری

۵۹ وات‌ساعتی

۵۹ وات‌ساعتی

قیمت پایه

اعلام‌نشده

اعلام‌نشده

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات