شایعه: نسل بعدی مک‌بوک ایر در سال ۲۰۲۲ و با طراحی مبتنی بر ناچ عرضه خواهد شد

دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود نسل بعدی مک‌بوک ایر در نیمه نخست سال آینده میلادی رونمایی خواهد شد و هم‌سو با مدل‌های پرو، دارای ناچ برای پنهان‌ کردن وب‌کم و حسگر نور محیط خواهد بود.
تبلیغات

شنیده‌ها حاکی از آن است که مک‌بوک پرو بعدی می‌تواند داری طراحی مبتنی بر ناچ باشد؛ ظاهراً اپل از ناچ جدید برای پنهان کردن آرایه فیس آی‌دی استفاده نکرده است، بلکه نسل جدید دوربین فیس‌تایم می‌تواند‌ در بطن آن جای بگیرد. شایعات یادشده ابتدا توسط افشاگری در ویبو به اشتراک گذاشته شد و سپس رسانه‌های مرجع خبری آن را پوشش دادند. همان افشاگر در پست جداگانه‌ای ادعا کرده است که مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ نیز بر همین زبان طراحی استوار خواهد بود.

افشاگر مذکور با نام کاربری Ty98، مدعی است که نمایشگر مک‌بوک ایر بازطراحی‌شده نیز دارای بریدگی به همان اندازه مک‌بوک پرو خواهد بود. برای یادآوری، این افشاگر پیش‌تر گفته بود ناچ به‌کاررفته در مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ مشابه آیفون ۱۲ خواهد بود و احتمالاً بریدگی کوچک‌تر آیفون ۱۳ را در این نوت‌بوک شاهد نخواهیم بود. اما گفته می‌شود مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ طراحی بسیار بهتری در مقایسه با نمونه‌های کنونی خواهد داشت؛ زیرا گمان می‌رود که اپل ضخامت شاسی دستگاه را در تمامی جهات به‌صورت یکسان درخواهد آورد. این در حالی است که اپل از زمان رونمایی از نخستین نسل مک‌بوک ایر، همواره زبان طراحی شاسی ضخیم‌تر در عقب و نازک‌تر در جلو را حفظ کرده است.

به‌ نظر می‌رسد طراحی مک‌بوک ایر با بهبودهای در خور توجهی مواجه خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود این مدل سبک‌ترین مک‌بوکی باشد که اپل تاکنون عرضه کرده است. شواهد نشان می‌دهد که اپل در حال طراحی نسخه نازک‌تر و سبک‌تر دستگاه با حاشیه‌های بسیار اندک نمایشگر است. انتظار می‌رود مک‌‌بوک ایر بعدی دارای یک صفحه‌نمایش ۱۳ اینچی از نوع مینی ال‌ای‌دی، چندین گزینه رنگی و تراشه به‌روزشده باشد.

طبق گزارش‌های قبلی، مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ نخستین کامپیوتر اپل خواهد بود که به تراشه M2 مجهز خواهد شد. تراشه جدید مانند نسل گذشته‌ می‌تواند دارای ۸ هسته پردازشی (CPU)، شامل ۴ هسته قدرتمند و ۴ هسته کم‌مصرف باشد؛ با این‌ تفاوت که هسته‌های یادشده از طراحی جدیدی برخوردار هستند و قدرت به‌مراتب بیشتری به ارمغان می‌آورند. افزون بر این، احتمالاً شاهد پیکربندی جدید گرافیک تا ۱۰ هسته خواهیم بود. این در حالی است که تراشه M1 شامل دو گزینه‌ی گرافیکی ۷ و ۸ هسته‌ای است.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با کامپیوترهای مک به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات