انتقاد اپیک گیمز از درخواست تجدید نظر اپل برای تعویق حکم دادگاه

دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپیک گیمز با انتقاد از درخواست اپل دال بر تعویق حکم دادگاه، ادعا می‌کند که این شرکت به‌اندازه کافی تلاش نکرده است تا به‌طور قانونی ثابت کند که تغییرات تأثیر جبران‌ناپذیری بر کسب‌وکارش خواهد داشت.
تبلیغات

توسعه‌دهنده بازی محبوب فورتنایت دیروز اعلام کرد که با درخواست اپل برای تعویق اجرای حکم موقت قاضی راجرز گونزالس مخالف است. طبق حکم مذکور، اپل از ممنوع‌کردن توسعه‌دهندگان برای جمع‌آوری فراداده کاربران و ایجاد لینک‌های خارجی یا سایر فراخوان‌هایی منع شده است که مشتریان را به خرید مکانیسم‌ها و خرید درون‌‌برنامه‌ای و ارتباطات با مشتریان سوق می‌دهد. اپل از دادگاه خواسته است اجرای حکم نهایی را به‌تعویق بیندازد که متعاقبا اپل را مجبور می‌کند این تغییرات را تا ۹ دسامبر اعمال کند.

اپل می‌خواهد تا وقتی تجدیدنظرهای ارائه‌شده اپیک حل نشود، الزامات دادگاه را متوقف کند؛ اما این روند ممکن است یک سال یا حتی بیشتر طول بکشد و به اپل این زمان اضافی را می‌دهد تا از ارائه گزینه‌های پرداخت جایگزین برای توسعه‌دهندگان جلوگیری کند و ظاهرا دلیل انتقاد اپیک گیمز نیز در همین رابطه است. سازنده بازی فورتنایت استدلال می‌کند که این تکنیک به اپل اجازه می‌دهد همچنان توسعه‌دهندگان را مجبور به پرداخت کمسیون ۳۰ درصدی کند.

بااین‌حال، کوپرتینویی‌ها ادعا می‌کند که هدایت کاربران به مکانیسم‌های پرداخت ثالث پیشنهادی ذاتا خطرناک است. اپل می‌گوید ممکن است مصرف‌کنندگان به وب‌سایت‌های مخربی سوق داده شوند که برای جمع‌آوری اطلاعات شخصی و جزئیات پرداخت طراحی شده‌اند. استفاده از سیستم‌های پرداخت خارجی نیز تلاش‌های اپل برای شناسایی و مقابله با کلاه‌برداری را با مشکل مواجه می‌کند و اجرای حکم مستلزم تلاش مهندسی درخورتوجهی است که پروتکل‌های امنیتی جدید، ساختارهای جمع‌آوری هزینه، دستورالعمل‌های جدید اپ استور و... را شامل می‌شود.

به‌طور کلی، حکم قاضی مبنی بر تغییرات در سیاست اپ استور شامل تغییر در مقررات «ضد فرمان» است؛ بدین معنی که قوانین اپ استور توسعه‌دهندگان را از اطلاع‌رسانی به کاربران درباره روش‌های جایگزین پرداخت خرید درون‌برنامه‌ای و سایر اشتراک‌ها منع می‌کند؛ بنابراین، اپل بر این باور است که حکم اولیه برای تغییر در قوانین اپ استور می‌تواند تعادل دقیق بین توسعه‌دهندگان و مشتریان ارائه‌شده فروشگاه نرم‌افزاری یادشده را به‌هم بزند؛ اتفاقی که به آسیب جبران‌ناپذیری برای اپل و مصرف‌کنندگان منجر می‌شود. این شرکت می‌گوید که توقف دستور به آن اجازه می‌دهد این کار را به‌نحوی انجام دهد که یکپارچگی اکوسیستم را حفظ و نیاز به هرگونه دستور درباره قوانین ضد فرمان را برطرف کند.

اپیک گیمز می‌گوید که اپل نتوانسته است استاندارد قانونی برای درخواست تعویق حکم رعایت کند؛ چراکه این امر مستلزم آن است اپل ثابت کند که اگر مجبور به اجرای موقت دستورها شود و دستور بعداً به نفع اپل لغو شود، آسیب جبران‌ناپذیری خواهد داشت. اپیک در پرونده خود در دادگاه نوشت:

منافع عمومی به نفع انکار درخواست اپل است. تاریخ نشان می‌دهد که در صورت عدم دستور، اپل هیچ تغییری ایجاد نمی‌کند. دستور تنها راهی است که می‌تواند به‌طور مؤثر کمک کند.

این انتقاد در حالی است که اپل اخیرا در دستورالعمل توسعه‌دهندگان اپ استور پیرامون مقررات ضد فرمان تغییراتی ایجاد کرده است. این تغییرات شامل انعطاف‌پذیری بیشتر توسعه‌دهندگان در برقراری ارتباط با کاربران برای تبلیغ قیمت‌های ارزان‌تر در خارج از اپ استور و همچنین اجازه دادن به برنامه‌ها برای درخواست اطلاعات تماس اولیه از کاربران می‌شود.

به هر حال، دادگاه در مورد جلسه تجدیدنظر اپل در ۹ نوامبر (۱۸ آبان) تصمیم خود را اعلام خواهد کرد؛ بنابراین بهتر است تا آن موقع منتظر رأی دادگاه بمانیم و از هرگونه اظهارنظر جانبدارنه خودداری کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات