مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ احتمالا از حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌کند

یک‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
کمتر از ۲۴ ساعت مانده به برگزاری رویداد Unleashed اپل، مارک گِرمن فهرست محصولات موردانتظار اپل برای معرفی در آن را به‌اشتراک گذاشته است.
تبلیغات

به‌گزارش مارک گِرمن از بلومبرگ، انتظار می‌رود مک‌بوک پرو جدید در ابعاد ۱۴ و ۱۶ اینچی و مجهز به نمایشگر مینی ال‌ای‌دی با وضوح چشمگیر عرضه شود. گِرمن با استناد به توسعه‌دهنده‌ای ناشناس، می‌گوید نمایشگر جدید در مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی به‌ترتیب رزولوشن ۳۰۲۴ در ۱۹۶۴ پیکسل و ۳۴۵۶ در ۲۲۳۴ پیکسل خواهند داشت که درواقع، ارتفاع آن‌ها ۷۴ پیکسل از نسبت تصویر مرسوم ۱۶:۱۰ بیشتر است. تمامی مک‌بوک‌های فعلی اپل از نسبت تصویر یادشده برخوردار‌‌ند و افزایش ۷۴ پیکسل در ارتفاع می‌تواند نشانه‌ای از وجود ناچ و حاشیه‌های باریک باشد.

گِرمن با تأکید بر گزارش‌های پیشین، خاطرنشان می‌کند اپل در مک‌بوک پرو ۲۰۲۱، شارژر مغناطیسی موسوم به مگ‌سیف را احیا خواهد کرد و همچنین، حذف تاچ بار به‌نفع کلیدهای فیزیکی فانکشن محتمل خواهد بود. علاوه‌بر مگ‌سیف، این تحلیلگر و خبرنگار می‌گوید اپل مدل‌های جدید را کارت‌خوان SD و درگاه HDMI آزمایش کرده است. او می‌افزاید اپل حتی قصد داشته است یک پورت قدیمی USB-A را به مک‌بوک پرو جدید اضافه کند؛ اما به‌نظر می‌رسد در مراحل نهایی توسعه از این تصمیم صرف‌نظر کرده است.

درباره مشخصات داخلی، گفته می‌شود مک‌بوک پرو جدید به تراشه میان‌نسلی اپل مجهز خواهد شد که حداکثر ۱۰ هسته پردازنده مرکزی (CPU) متشکل از هشت هسته با عملکرد بالا و دو هسته کم‌مصرف دارد. در بخش گرافیک نیز، انتظار می‌رود دو پیکربندی ۱۶ و ۳۲ را شاهد باشیم.

در این گزارش، آمده است اپل مک‌بوک پرو جدید را با پیکربندی ۳۲ تا ۶۴ گیگابایت رم نیز آزمایش کرده است. این در حالی است که مدل‌های کنونی مجهز به پردازنده M1 تنها می‌توانند از ۱۶ گیگابایت رم پشتیبانی کنند!

هنوز به‌طور قطعی مشخص نیست نام تجاری تراشه‌های جدید اپل چه خواهد بود؛ اما گِرمن می‌گوید این احتمال وجود دارد که شیوه‌ای مانند پردازنده‌های سری X و Z آیپد پرو در سال‌های گذشته اتخاذ کند. برای مثال، نسخه X می‌تواند از گرافیک پایه و نسخه Z از بهترین عملکرد گرافیکی بهره‌مند باشد. وی مدعی است توسعه‌دهنده یادشده در ابتدای مقاله تراشه‌های جدید مک‌بوک پرو را در فایل‌های لاگ برنامه‌اش با نام‌های M1 Pro و M1 Max مشاهده کرده است. بااین‌حال، مشخص نیست اپل این نام تجاری را برای تراشه نهایی استفاده خواهد کرد یا خیر.

برای مطالعه‌ تمام مقالات مرتبط با کامپیوترهای مک به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات