شایعه: اپل در حال کار روی نسل بعدی اپل تی‌وی و کنسول دستی مشابه نینتندو سوییچ است

سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
براساس گزارش جدید iDropNews، اپل در حال کار روی اپل تی‌وی بازطراحی‌شده است که ضخامت کمتر و سطحی از جنس پلکسی گلاس خواهد داشت.
تبلیغات

به‌گزارش MacRumors و با استناد به منابع آگاه به سیاست‌های اپل، غول دنیای فناوری قصد دارد نسل بعدی دستگاه پخش محتوایش موسوم به اپل تی‌وی را دستخوش تغییراتی بنیادی کند. براساس گزارش یادشده، اپل تی‌وی بعدی سطح رویی از جنس پلکسی گلاس خواهد داشت که انتظار می‌رود در نسل بعدی مک از این مؤلفه طراحی استفاده شود.

در این گزارش، آمده است که طراحی جدید به‌نوعی یادآور طراحی نسل اول اپل تی‌وی است؛ البته باید به این نکته توجه کرد که iDropNews سابقه خاصی در افشای محصولات اپل ندارد؛ بنابراین، این اطلاعات باید به دید شایعه نگریسته شود. براساس گزارش مذکور، دستگاه پخش محتوای جدید اپل لبه‌هایی تخت مانند محصولات اخیر این شرکت همچون آیپد پرو و آیفون ۱۳ خواهد داشت. این در حالی است که اپل تی‌وی فعلی نیز لبه‌های تخت و گوشه‌های منحنی دارد و این ادعا تا حدودی مبهم به‌‌نظر می‌رسد.

نسل نخست اپل تی‌وی

نخستین نسل اپل تی‌وی که ادعا می‌شود مدل جدید از آن الهام خواهد گرفت

شواهد نشان می‌دهد اپل در حال ساخت دستگاهی ادغام‌شده از اپل تی‌وی و هوم‌پاد است که به دوربین فیس‌تایم (وب‌کم) نیز مجهز خواهد شد. شایعه دیگر در این گزارش مربوط به ساخت کنسول بازی شبیه به نینتندو سوییچ است. قبل از رونمایی اپل تی‌وی ۲۰۲۱، گفته می‌شود کوپرتینویی‌ها در حال ساخت نسخه بسیار قدرتمند این محصول با تمرکز بر قابلیت‌های گیمینگ هستند که می‌تواند بازی‌های AAA را با تنظیمات گرافیکی مناسبی اجرا کند.

همچنین، گفته می‌شود که این شرکت کنسولی دستی را به‌زودی رونمایی خواهد کرد و بدین‌منظور در حال مذاکره با تعدادی از استودیوهای معروف بازی‌سازی، ازجمله یوبی‌سافت (Ubisoft)، سازنده عناوین مشهوری همچون اساسینز کرید، فارکرای، واچ داگز و... درباره ساخت بازی برای دستگاه جدیدش است.

شایعات جدید حاکی از آن است که اپل کنسول بازی هیبریدی بسیار قدرتمندی رونمایی خواهد کرد و از هر آنچه مایکروسافت یا سونی در سال ۲۰۲۱ ارائه می‌دهد، عملکردش بهتر خواهد بود! البته این ادعا نیز تا حدودی عجیب به‌نظر می‌رسد؛ چراکه کنسول‌های دستی معمولا با‌‌‌توجه‌‌به ابعاد کوچکشان بسیار ضعیف‌تر از کنسول‌های خانگی هستند. بااین‌حال، درسطح کنسول دستی سخت‌افزار قطعا مشکلی برای اپل ایجاد نمی‌کند؛ زیرا تراشه A15 Bionic و M1 کاملا توانایی اجرای بازی‌های فشرده سه‌بعدی را دارند و چندین برابر از پردازنده بسیار قدیمی نینتندو سوییچ قوی‌تر‌‌‌‌ند.

شایعات قبلی حاکی از آن بودند که کوپرتینویی‌ها مشغول کار روی تراشه‌ جدیدی برای کنسول یادشده هستند که با تمرکز بر قابلیت‌های گیمینگ ساخته خواهد شد و از قابلیت‌های کنسول‌های نسل‌نهمی سونی و ایکس‌باکس همچون ری‌تریسینگ پشتیبانی می‌کند.‌ درحال‌حاضر، آنچه‌ غول دنیای فناوری به آن احتیاج دارد، فروشگاه نرم‌افزاری پر از بازی‌های سطح کنسولی است. قطعا اکنون کاربران می‌توانند بازی‌های عالی را در اپ‌استور پیدا کنند؛ اما بیشتر آن‌ها بازی‌های موبایل هستند و نه بازی‌هایی که بتوانند در رایانه‌های شخصی ویندوز و پلی‌استیشن یا حتی نینتندو سوییچ بیابند.

اگر اپل بخواهد کنسول قابل‌حمل خود را بسازد، ابتدا باید مطمئن شود که بازی‌های جذاب کافی برای فروش دستگاهی خواهد داشت که عمدتا بر این موضوع متمرکز است. سرویس اپل ارکید را می‌توان یک شروع دانست؛ اما هنوز مسیری طولانی برای بهترشدن در پیش دارد. سپتامبر ۲۰۱۹، اپل در‌کنار رونمایی سری آیفون ۱۱ و اپل واچ سری ۵، سرویس بازی‌محور موسوم به اپل آرکید را معرفی کرد. اپل آرکید با حدود ۷۰ عنوان راه‌اندازی شد و تا پایان همان سال، غول دنیای فناوری تعداد عناوین انحصاری‌اش را به ۱۰۰ بازی رساند.

با ارائه سرویس یادشده، کانون توجه اپل بیشتر روی بازی‌های ایندی (Indie Game) و خلاق و کوچکی معطوف شده است که می‌توانند روی آیفون، آیپد، مک و حتی اپل تی‌وی به‌صورت بومی اجرا شوند. جدیدترین اخبار حاکی از آن است که دو سال پس از عرضه این سرویس، تعداد بازی‌هایش به ۲۰۰ عنوان افزایش پیدا کرده است.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات