اینتل طرفداران اپل را به خرید جدیدترین رایانه‌های شخصی ترغیب می‌کند

سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اینتل در جدیدترین تبلیغات خود برای جلوگیری از موفقیت گذار اپل به پردازنده‌های سفارشی مبتنی بر معماری آرم، گروهی از طرفداران اپل را در برابر جدیدترین رایانه‌های شخصی قرار می‌دهد.
تبلیغات

شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل قصد دارد جدیدترین نوت‌بوک حرفه‌ای خود را با نام مک‌بوک پرو در ماه جاری میلادی رونمایی کند که از قرار معلوم قلب تپنده آن را تراشه قدرتمند M1X تشکیل خواهد داد و به‌نوعی با ارائه آن، پردازنده‌های اینتل کاملا در این خانواده از مک‌های اپل منسوخ خواهد شد. به‌ نظر می‌رسد اینتل از این ماجرا راضی نیست و در جدیدترین تلاش خود، قصد دارد طرفداران اپل را با کامپیوترهای شخصی پر زرق‌وبرقی آشنا کند که قدرت پردازشی‌شان را از تراشه‌های مبتنی بر معماری x86 اینتل می‌گیرند.

جدیدترین حربه تبلیغاتی اینتل نوعی تاکتیک موسوم به bait-and-switch است که در آن به جای استفاده از بازیگران تبلیغاتی، از افراد واقعی استفاده می‌شود. تیم آبی از طرفداران اپل دعوت می‌کند به‌عنوان گروهی متمرکز در مورد ویژگی‌های احتمالی سخت‌افزارهای آینده مک صحبت کنند. این ویدئو تبلیغاتی همانند فروشگاه‌های خرده‌فروشی اپل فضاسازی شده است و از شرکت‌کنندگان سؤال می‌شود که در مورد ویژگی‌های جدید مانند سفارشی‌سازی سخت‌افزار و ارتقاء، بازی، طراحی‌های هیبریدی و موارد دیگر چه احساسی دارند.

رایان شراوت، استراتژیست ارشد اینتل، در رابطه با ویدئوی تبلیغاتی یادشده می‌گوید این شرکت یک گروه ۱۲ نفره از طرفداران واقعی اپل را ایجاد کرده‌ است تا آن‌ها را با جدیدترین رایانه‌های شخصی آشنا کند. در واقع آزمایش مذکور بخشی از قدرت اکوسیستم رایانه‌های شخصی، شرکا و فناوری‌های اینتل را نمایان می‌کند.

کاربران منتخب دستگاه‌های اپل از توسعه‌پذیر نبودن مک، یعنی ارتقای رم و فهرست بازی‌های کمیاب آن ابراز تأسف می‌کنند؛ درحالی‌که ویژگی‌های جدید مانند نمایشگر لمسی و دستگاه‌های هیبریدی به‌عنوان قابلیت‌های مورد علاقه پذیرفته شده است. در همین حین، مجری نشان می‌دهد که رایانه‌های شخصی دارای تمام ویژگی‌های مورد بحث هستند که باعث تعجب کمی مصنوعی شرکت‌کنندگان می‌شود. سپس یک در مخفی باز می‌شود و یک اتاق پر از لپ‌تاپ، رایانه‌ی رومیزی و هیبریدی با قابلیت‌های سخت‌افزاری که در طول جلسه توضیح داده شده است، آشکار می‌شود.

تماشا در یوتیوب

طرفداران اپل باز هم بی‌دلیل، از دیدن مجموعه‌ای از رایانه‌های شخصی شگفت‌زده می‌شوند که برخی از آن‌ها دارای شکل‌وشمایل و فناوری‌هایی هستند که سال‌ها در دسترس بوده‌اند؛ اما شراوت مدعی است که واکنش افراد کاملا واقعی بوده.

این نخستین بار نیست که اینتل اقدام به انتشار ویدئوی تبلیغاتی برای نشان دادن برتری خود در مقابل اپل می‌کند. برای مثال این شرکت چندی پیش کارزار تبلیغاتی جدیدی ایجاد کرد و در آن سعی داشت با جمله «شما در مک نیستید»، ارائه معیارهای انتخابی علیه اپل سیلیکون را برجسته و توجه رسانه‌های خبری را به خود جلب کند. از سوی دیگر پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل نیز خشم خود را به سمت اپل معطوف کرده است. گلسینگر در ماه ژانویه به کارمندان اینتل گفت: «ما باید محصولاتی بهتر از هر چیز ممکن که یک شرکت لایف استایل در کوپرتینو تولید می‌کند، به اکوسیستم رایانه ارائه بدهیم.»

در حال حاضر اپل در میان ضرب‌الاجل دوساله برای گذار کامل از تراشه‌های اینتل قرار دارد. این تلاش در اواخر سال گذشته با عرضه مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی، مک‌بوک ایر و مک مینی آغاز شد و در سال ۲۰۲۱ آی‌مک ۲۴ اینچی ادامه یافت. پیش‌بینی می‌شود این شرکت مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو را با تراشه‌های جدید از سری M در ماه اکتبر معرفی و در نهایت، مک پرو ۲۰۲۲ می‌تواند انتقال را در پنجره دوساله وعده داده‌شده را تکمیل کند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با کامپیوترهای مک به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات