هواوی از لپ‌تاپ‌های میت بوک 13 اس و 14 اس رونمایی کرد

سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
هواوی علاوه بر لپ‌تاپ‌های سری میت بوک، مانیتوری با صفحه‌نمایش خمیده و همچنین کامپیوتری یکپارچه معرفی کرده است.
تبلیغات

چندی پیش خبری منتشر شد که هواوی خود را برای رونمایی از محصولات جدید آماده می‌سازد. در آن زمان حدس زده شد که منظور از محصولات جدید تنها به تجهیزات اداری مانند پرینتر خلاصه شود؛ اما شرکت چینی لپ‌تاپ، نمایشگر و همچنین کامپیوتر یکپارچه هم معرفی کرده است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. 

در کنار پرینتر پیکس لب ایکس ۱ و کامپیوتر یکپارچه میت استیشن ایکس که در مقاله‌های جداگانه به آن‌ها پرداختیم، هواوی دو مدل لپ‌تاپ معرفی کرده است که میت بوک ۱۳ اس و میت بوک ۱۴ اس نام دارند. هر دو لپ‌تاپ جدید هواوی دارای بدنه‌ای فلزی هستند که وزن آن‌ها را به ترتیب به ۱٫۳۲ و ۱٫۴۳ کیلوگرم می‌رساند. 

میت بوک ۱۳ اس و میت بوک ۱۴ اس هواوی

طبق گزارش GizmoChina، لپ‌تاپ‌های جدید هواوی در ۲۵ سپتامبر (۷ مهر) روانه‌ی بازار خواهند شد. از جمله ویژگی‌های میت بوک ۱۳ اس و ۱۴ اس برخورداری آن‌ها از تراشه‌ی نسل یازدهمی اینتل است که توان پردازشی قابل توجهی به محصولات جدید شرکت چینی می‌دهد. صفحه‌نمایش‌ میت بوک ۱۳ اس و ۱۴ اس می‌تواند رزولوشن ۲۵۲۰ در ۱۶۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز به کاربر ارائه بدهد.

هواوی میت بوک 13 اس هواوی

از ویژگی‌های دیگر این نمایشگر امکان نمایش ۱٫۰۷ میلیارد رنگ و پشتیبانی ۱۰۰ درصد از رنگ‌های sRGB است. ظرفیت باتری لپ‌تاپ‌های جدید هواوی به ۶۰ وات ساعت می‌رسد که قادر به ارائه‌ی عمر مفید باتری به مدت ۱۳ ساعت است. البته امکان شارژ سریع باتری وجود دارد؛ به صورتی که تنها با شارژی به مدت ۱۵ دقیقه می‌توان از لپ‌تاپ به مدت ۳ ساعت به‌صورت مداوم استفاده کرد.

هر دو لپ‌تاپ جدید هواوی دارای دوربینی هستند که قادر به شناسایی چهره‌ی کاربر برای قفل‌گشایی دستگاه است. از مشخصات دیگر دستگاه‌های جدید هواوی می‌توان به نرخ ۹۰ درصدی صفحه‌نمایش به بدنه اشاره کرد که رقمی قابل توجه به نظر می‌رسد. میت بوک ۱۳ اس و ۱۴ اس قادر به اجرای اپلیکیشن‌های موبایل هواوی هستند که باعث می‌شود کاربران علاوه بر اپلیکیشن‌های ویندوز، بتوانند از اپلیکیشن‌های موبایل استفاده کنند. در انتها به قیمت مدل‌های مختلف میت بوک ۱۳ اس و ۱۴ اس اشاره شده است که شامل موارد زیر می‌شود:

میت بوک ۱۳ اس

  • پردازنده‌ی i5-11300H به همراه ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: معادل ۱۰۸۶ دلار 
  • پردازنده‌ی i7-11370H به همراه ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: معادل ۱۲۴۰ دلار 

میت بوک ۱۴ اس

  • پردازنده‌ی i5-11300H به همراه ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: معادل ۱۰۸۶ دلار 
  • پردازنده‌ی i7-11370H به همراه ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: معادل ۱۲۴۰ دلار 
  • پردازنده‌ی i7-11370H به همراه ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: معادل ۱۳۹۶ دلار 

میت ویو GT هواوی

هواوی در ادامه‌ی رویداد خبری به معرفی نمایشگر گیمینگ به نام میت ویو GT پرداخته که دارای ابعاد صفحه‌نمایش ۲۷ اینچ است و از رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل استفاده می‌کند. طبق گزارش GizChina، نرخ نوسازی نمایشگر جدید هواوی به ۱۶۵ هرتز می‌رسد و می‌تواند ۹۰ درصد از گاموت رنگی DCI-P3 را پوشش بدهد. دقت رنگ میت ویو GT معادل ΔE<2 و از نرخ کنتراست ۴۰۰۰:۱، نرخ روشنایی ۳۵۰ نیت و امکان نمایش محتوای HDR10 پشتیبانی می‌کند.

میت ویو GT هواوی

در انتهای نمایشگر، ساندباری تعبیه شده که دارای دو بلندگوی استریو است. علاوه بر آن، میکروفون‌هایی نیز تعبیه شده تا کاربر بتواند در چت تصویری از آن‌ها استفاده کند. ویژگی‌های میکروفون‌ها به کاربر برای حذف نویز در محیط کمک می‌کند تا تجربه‌ی بهتری در چت تصویری، ضبط ویدئو یا موارد دیگر داشته باشد. در واقع میت ویو GT را می‌توان نمایشگر گیمینگ دانست که البته کاربران برای محیط اداری نیز می‌توانند از ویژگی‌های آن استفاده کنند. در گزارش به‌صورت دقیق اشاره نشده که میت ویو GT از چند درگاه برخوردار است؛ اما گفته می‌شود در پنل پشتی آن می‌توان به درگاه‌های HDMI، دیسپلی‌پورت، USB-C و جک ۳٫۵ میلی‌متری دسترسی داشت.

کاربران می‌توانند مدل فاقد ساندبار را به قیمتی معادل ۳۲۵ دلار خریداری کنند و برای خرید مدل دارای ساندبار باید معادل ۴۱۸ دلار پرداخت شود. انتظار می‌رود میت ویو GT در ۷ مهر روانه‌ی بازار شود.

میت استیشن B520 هواوی

علاوه بر میت استیشن ایکس که محصولی بالارده محسوب می‌شود، هواوی مدل دیگری به نام میت استیشن B520 معرفی کرده که امکان خرید آن با پردازنده‌های نسل دهمی سری Core i7 اینتل فراهم شده است. درواقع کاربران از هم‌اکنون امکان سفارش میت استیشن B520 را با توجه به گزینه‌های ارائه‌شده خواهند داشت.

میت استیشن B520 هواوی

کاربران این محصول به پردازنده‌ی گرافیکی UHD 620 اینتل دسترسی خواهند داشت که توان پردازشی نسبتا مطلوبی در اختیار قرار می‌دهد؛ البته قابل مقایسه با پردازنده‌های گرافیکی بالارده نیست و تنها برای مصارف سبک می‌توان به آن بسنده کرد.

میت استیشن B520 مناسب برای اداره‌ها و کسب‌وکارهایی است که نیاز به دستگاهی با سخت‌افزار مناسب برای انجام کارهای سبک دارند. محصول جدید هواوی از قیمتی معادل ۶۳۵ دلار شروع می‌شود و در کنار دستگاه، کاربر می‌تواند به کیبورد و ماوس بی‌سیم ساخت هواوی دسترسی داشته باشد.

نظر شما کاربران در مورد محصولات جدید هواوی چیست؟ آیا فکر می‌کنید هواوی می‌تواند موفقیتی که پیش از تحریم ایالات متحده در بازار گوشی‌ هوشمند تجربه کرد در بازار تجهیزات اداری و کامپیوتر تجربه کند؟ نظر خود را با کاربران دیگر زومیت در بخش نظرات به اشتراک بگذارید و دلایل خود برای موفقیت یا شکست هواوی در بازارهای ذکرشده را مطرح کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات