نسل بعدی مک‌بوک پرو احتمالا به دلیل کمبود جهانی تراشه با تأخیر عرضه خواهد شد

پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود کمبود جهانی تراشه می‌تواند بر تولید مدل‌های آینده مک‌‌بوک پرو تأثیر بگذارد و متعاقبا عرضه آن‌ها را به تعویق بیندازد.
تبلیغات

تاکنون، بسیاری از منابع و تحلیلگران اطلاعاتی درباره زمان تقریبی رونمایی و عرضه نوت‌بوک‌های جدید اپل منتشر کرده‌اند؛ اما متأسفانه اغلب آن‌ها بی‌اساس و ضدونقیض بوده‌اند. بااین‌حال، گمان می‌رود که غول دنیای فناوری نسل بعدی نوت‌بوک‌های حرفه‌ای خود را در ماه‌های آتی رونمایی کند؛ اما احتمالا عرضه آن‌ها به تأخیر خواهد افتاد.

به‌طور کلی، این نخستین‌بار نیست که گفته می‌شود مک‌بوک پرو جدید با تأخیر عرضه خواهد شد. چندی پیش شایعات حاکی از آن بود که کوپرتینویی‌ها در کنفرانس WWDC 2021 نوت‌بوک‌های حرفه‌ای‌شان را رونمایی خواهند کرد. بااین‌حال، اپل کنفرانس یادشده را با تمرکز بر توسعه‌دهندگان و مباحث نرم‌افزاری برگزار کرد و محصول سخت‌افزاری معرفی نکرد.

در آن مقطع، گفته می‌شد اپل به‌دلیل کمبود جهانی نیمه‌هادی و تبعاتش بر مدارهای مجتمع که در نمایشگرهای mini-LED استفاده می‌شود، تا اواخر نیمه‌ دوم سال ۲۰۲۱ آن‌ها را نمی‌تواند عرضه کند و دیجی‌تایمز نیز مدعی بود اپل حداقل تا سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ محصول جدیدی از خانواده مک‌بوک پرو روانه بازار نخواهند کرد.

اکنون، دیجی‌تایمز باردیگر گزارش داده است که برخی مشکلات لجستیکی از قبل کمبود جهانی تراشه اپل را تحت تأثیر قرار داده است و این می‌تواند عرضه مک‌بوک پرو را دوباره به تأخیر بیندازد. دیجی‌تایمز پیش‌تر گزارش داده بود که اپل احتملا در ماه سپتامبر (شهریور تا مهر) در اقدامی عجیب دو رویداد جداگانه را برگزار و در رویداد دوم، مک‌بوک پرو جدید را رونمایی کند. بااین‌حال، منابع دیجی‌تایمز بر این باورند که مدل‌های جدید مک‌بوک پرو، به‌جای سپتامبر (شهریور تا مهر) در ماه‌های اکتبر یا نوامبر (مهر تا آبان) رونمایی می‌شوند. گفتنی است که اپل هرگز در ماه سپتامبر مک‌بوک پرو عرضه نکرده است.

درواقع، اکتبر رایج‌ترین ماه برای راه اندازی مک‌بوک پرو است؛ زیرا اپل از سال ۲۰۰۶ تاکنون ۴ نسل از مک‌بوک پرو را در این ماه رونمایی کرده است. این شرکت همچنین در ماه ژوئن سه‌بار و در نهایت، فقط یک‌بار در بازه‌ی ژانویه و نوامبر ۲۰۲۰ نوت‌بوک‌هایش را رونمایی کرده است. طبق شنیده‌ها، این دو نوت‌بوک از درگاه‌های ورودی و خروجی بیشتری پشتیبانی خواهند کرد و ظاهرا به تراشه‌های قدرتمندی با نام احتمالی M1X مجهز خواهند شد. افزون‌براین، اپل احتمالا نمایشگر تطبیقی موسوم به تاچ‌بار را به‌نفع کلیدهای فیزیکی فانکشن حذف خواهد کرد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با کامپیوترهای مک به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات