تصاویر مفهومی جدید مک‌بوک پرو محل قرارگیری اپل پنسل را نشان می‌دهند

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تصاویر مفهومی جدید نسل بعدی مک‌بوک پرو را با پشتیبانی از اپل پنسل و تاچ‌بار کوچک نشان می‌دهند.
تبلیغات

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، می‌دانید اپل قصد دارد نسل بعدی مک‌بوک پرو را به‌زودی با طراحی و قلب تپنده‌ای جدید معرفی کند. یکی از تغییرات محتمل مک‌بوک پرو جدید حذف نمایشگر لمسی این نوت‌بوک موسوم به تاچ‌بار خواهد بود که بارها منابع مختلف این موضوع را تأیید کرده‌اند. گفته می‌شود اپل با حذف این نمایشگر قصد دارد کلیدهای فیزیکی فانکشن را بازگرداند که درواقع، خواسته بسیاری از کاربران مک‌بوک‌های پرو بوده است. بااین‌حال، طراح‌های مفهومی جدیدی از نسل بعدی مک‌بوک پرو منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل می‌تواند شیوه‌ای کاملا متفاوت را اتخاذ کند.

تصاویر یادشده را طراحی به نام سارنگ شث منتشر کرده است که در کامل تعجب مک‌بوک پرو را با محل قرارگیری اپل پنسل نشان می‌دهند که شاید کمی باور‌نکردنی به‌نظر برسد. بااین‌حال، جالب است بدانید این تصاویر درواقع با استناد به پتنت جدیدی طراحی شده‌اند که اخیرا اپل ثبت کرده است. 

اختراع مذکور به گنجاندن یک اپل پنسل در مک‌بوک پرو مربوط می‌شود و ظاهرا در امری غیرمرسوم نمایشگر مک‌بوک نیز کاملا از قلم و احتمالا فرمان‌های لمسی پشتیبانی می‌کند. از دیگر نکات جالب این پتنت می‌توان به این موضوع اشاره کرد که از اپل پنسل می‌توان به‌عنوان ماوس برای حرکت‌دادن نشانگر استفاده کرد. در برخی تجسم‌ها، گفته می‌شود که به‌طور منحصربه‌فرد سیستم روشنایی باکیفیتی در نگه‌دارنده و اپل پنسل تعبیه شده است که در آن قلم می‌تواند ردیف بالای کلیدهای فانکشن را شبیه‌سازی کند.

کانسپتی منتسب به مک‌بوک پرو مک‌بوک پرو مجهز به اپل پنسل
کانسپتی منتسب به مک‌بوک پرو مک‌بوک پرو مجهز به اپل پنسل
کانسپتی منتسب به مک‌بوک پرو مک‌بوک پرو مجهز به اپل پنسل
کانسپتی منتسب به مک‌بوک پرو مک‌بوک پرو مجهز به اپل پنسل

افزون‌براین، در تصاویر مفهومی منتشرشده تاچ‌باری کوچک نیز دیده می‌شود در سمت راست، محل قرارگیری قلم جای گرفته است؛ البته باید به این نکته توجه کرد که اپل هر هفته اختراعات بی‌شماری ثبت می‌کند؛ اما درحقیقت این پتنت‌ها تضمین‌کننده‌ ارائه‌ آن در محصول یا خدمات آینده این شرکت به‌حساب نمی‌آیند. طبیعتا این امر درباره بسیاری از پتنت‌های مرتبط با مک‌بوک نیز صدق می‌کند.

به‌طورکلی، به‌نظر نمی‌رسد اپل علاقه‌ای به لمسی‌کردن مک‌بوک‌هایش داشته باشد؛ زیرا این شرکت بارها اعلام کرده است که مک‌بوک‌ها و سیستم‌عامل مک برای نمایشگر لمسی ساخته نشده‌اند و کاربران این دسته از محصولات به‌واقع به استفاده از لمس به‌جای به‌کارگیری ماوس نیازی ندارند. دراین‌میان، کریگ فدریگی، مدیر ارشد نرم‌افزار اپل، نیز سال گذشته خاطرنشان کرد که سیستم‌عامل مک به‌سمت پشتیبانی از فرامین لمسی حرکت نکرده است و از سخنانش برداشت می‌شد که در آینده‌ای نزدیک نیز به این سمت حرکت نخواهد کرد.

برای مطالعه‌ تمام مقالات مرتبط به کامپیوترهای مک این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات