مینگ چی کو: استفاده از mini-LED منجر به افزایش فروش مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ خواهد شد

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
به گفته مینگ‌چی کو، استفاده از نمایشگر مینی ال‌ای‌دی در مک‌بوک‌های پرو ۲۰۲۱، می‌تواند فروش این کامپیوترهای اپل را تا ۲۰ درصد افزایش بدهد و منجر به روی آوردن سایر شرکت‌ها به استفاده از این نمایشگرها شود.
تبلیغات

اخیراً گزارش‌ها و شایعات متعددی از علاقه اپل به استفاده از نمایشگر مینی ال‌ای‌دی در مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ و مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ منتشر شده است و گمان می‌رود این شایعات بسیار به واقعیت نزدیک باشند. غول دنیای فناوری از نمایشگر mini-LED در آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی استفاده می‌کند و این مدل را قادر می‌سازد سطح روشنایی و کنتراست بالایی ارائه و کیفیت تصویر را افزایش بدهد؛ اما طبق گزارشی از مینگ‌چی کو، استفاده از نمایشگر مذکور می‌تواند تأثیر انکارناپذیری در محبوبیت هرچه بیشتر کامپیوترهای مک داشته باشد. وی در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران می‌گوید:

ما معتقدیم که مک‌بوک‌ها، عمدتاً هدف محموله‌های mini-LED خواهند بود. محموله‌های مک‌بوک در چند سال گذشته رشد چندانی نداشته‌اند؛ اما انتظار داریم محموله‌های مک‌‌بوک پرو به دلیل استفاده از پنل‌ مینی ال‌ای‌دی، تراشه اپل سیلیکون و طراحی جدید رشد سالانه ۲۰ درصدی تجربه کنند.

کو در گوشه از سخنانش به شایعاتی دال بر احتمال رونمایی از مک‌‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی در آینده‌ای نزدیک اشاره می‌کند. ظاهراً تولید انبوه این مدل‌ها در ماه آگوست آغاز و برای عرضه در اواخر سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است. مینگ‌چی کو همچنین به‌تازگی ادعا کرده است که نسل بعدی مک‌بوک ایر با طراحی جدید، نمایشگر مینی ال‌ای‌دی و تراشه M2 قرار است در اواسط سال آینده میلادی رونمایی شود.

مینگ‌چی کو بر این باور است که کوپرتینویی‌ها در مرحله‌ی بعدی قصد دارند از پنل‌ فوق پیشرفته micro-LED در محصولات آینده‌شان استفاده کنند. وی خاطرنشان می‌کند که از سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴، هزینه تولید این نمایشگرها در سایز کوچک به مقدار قابل توجهی کاهش خواهد یافت و احتمالاً از سال ۲۰۲۳ به بعد می‌تواند در نخستین محصولات اپل به کار گرفته شود. کو در این باره می‌گوید:

ما معتقدیم اپل در حال توسعه فناوری Micro LED است؛ اما برنامه تولید هنوز تأیید نشده. همچنین فکر می‌کنیم اگر Mini LED موفقیت‌آمیز باشد، شرکت‌های بیشتری به سرمایه‌گذاری و تحقیق و توسعه در این زمینه روی خواهند آورد و به تولید انبوه این نمایشگرها کمک خواهند کرد.

اعتقاد بر این است که آیپد پرو و مک‌بوک پرو آینده نامزدهای احتمالی استفاده از نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی خواهند بود. در حقیقت فناوری micro-LED تفاوت عمده‌ای با mini-LED دارد؛ زیرا از نور پس‌زمینه برای روشن کردن نمایشگر استفاده نمی‌کند.

برخلاف نمایشگرهای LED سُنتی و ماژول‌های OLED که در محصولات الکترونیکی قابل‌ حمل فعلی استفاده می‌شود، فناوری micro LED وضوح و کارایی چشمگیری در ابعادی جمع‌وجور نوید می‌دهد. این نوع نمایشگر به‌جای لایه‌های شیشه‌ای، مستقیما روی ویفرها ساخته شده است؛ مکانیزمی که باعث می‌شود micro LED به‌طور در خور توجهی نازک و کوچک‌تر از نمایشگرهای معمولی باشد. این فناوری می‌تواند بیشترین عمق رنگ مشکی را ایجاد و تا ۵ هزار نیت روشنایی تولید کند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با کامپیوترهای مک به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات