مینگ چی کو: نسل بعدی مک‌بوک ایر با نمایشگر mini-LED در اواسط سال ۲۰۲۲ از راه خواهد رسید

چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
به گفته مینگ‌چی کو، اپل در نظر دارد در اواسط سال آینده میلادی نسل بعدی مک‌بوک ایر را با گزینه‌های رنگ جدید، نمایشگر پیشرفته مینی ال‌ای‌دی و برچسب قیمتی ۹۹۹ دلار رونمایی و روانه بازار کند.
تبلیغات

تاکنون شایعات متعددی دال بر استفاده از نمایشگر LCD مبتنی بر نور پس‌زمینه مینی ال‌ای‌دی در طیف گسترده‌ای از محصولات اپل منتشر شده است و گمان می‌رود این شرکت برای استفاده از این نوع نمایشگر محصولات آینده‌اش بسیار مصمم است. اپل‌اینسایدر با استناد به گفته‌های مینگچی کو گزارشی تدوین کرده است که نشان می‌دهد غول دنیای فناوری در صدد عرضه نسل بعدی مک‌بوک ایر بازطراحی‌شده و مجهز به نمایشگر mini-LED در اواسط سال آینده میلادی است.

مینگ‌چی کو در گزارشی خطاب به سرمایه‌گذاران، جدول زمان‌بندی عرضه مک‌بوک ایر کاملاً جدید را ارائه داده و معتقد است این محصول می‌تواند در اواخر نیمه نخست سال ۲۰۲۱ یا اوایل نیمه دوم همان سال رونمایی شود. وی می‌گوید مشخص نیست مک‌بوک ایر جدید جایگزین مدل کنونی خواهد شد یا خیر. این تحلیلگر خاطرنشان می‌کند که اگر تولید مک‌بوک ایر کنونی متوقف شود، مدل بعدی می‌تواند همان برچسب قیمتی ۹۹۹ دلاری را حفظ کند؛ در غیر این صورت، احتمالا اپل قیمت مدل ۲۰۲۰ را کاهش خواهد داد.

اعتقاد بر این است که مک‌بوک ایر بعدی مانند آی‌مک ۲۴ اینچی، گزینه‌های رنگ متنوعی خواهد داشت و از قرار معلوم، شرکت چینی BOE مانند سالیان گذشته عمده حجم سفارش پنل‌ LCD این محصول را با ابعاد ۱۳٫۳ اینچی در کنار ال‌جی تأمین خواهد کرد.

نور پس‌زمینه‌ی مینی ال‌ای‌دی همان‌طور که از نامش مشخص است، از LED-های بسیار کوچکی تشکیل می‌شود. تفاوت اصلی نمایشگر مذکور با نمایشگر سنتی LED در تعداد نور پس‌زمینه‌ی ال‌ای‌دی دیده می‌شود. به‌طور خلاصه، نمایشگرهای سنتی برای نوردهی به چندصد ال‌ای‌دی نیاز دارند؛ درحالی‌که نمایشگرهای mini-LED با توجه به کاهش ابعاد، می‌توانند هزاران ال‌ای‌دی در خود جای بدهند. با این‌ اوصاف، نمایشگرهای یادشده کنتراست و روشنایی بیشتر و رنگ سیاه عمیق‌تری به ارمغان می‌آورند. این نمایشگرها جزو دسته‌ی LCD-ها قرار می‌گیرند؛ اما ویژگی‌های OLED را با قیمت ارزان‌تری ارائه می‌دهند.

بر اساس شایعات قبلی، مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ احتمالا نخستین محصول اپل محسوب می‌شود که در بطن آن، تراشه سفارشی M2 مبتنی بر معماری آرم قرار خواهد گرفت. اعتقاد بر این است که این تراشه با فرایند ۵ نانومتری پلاس TSMC ساخته خواهد شد و به هسته‌های جدید پردازشی و گرافیکی مجهز می‌شود که احتمالا آخرین پیکربندی آن شامل ۸ هسته پردازنده مرکزی (CPU) و تا ۱۰ هسته گرافیکی (GPU) خواهد بود. این در حالی است که تراشه M1 با حداکثر ۸ هسته پردازشی و ۸ هسته گرافیکی پیکربندی می‌شود.

علاوه بر مک‌بوک ایر، تاکنون شایعات متعددی از نسل بعدی مک‌بوک‌ پرو منتشر شده است که ظاهراً قرار است در سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی رونمایی و پس از مدتی روانه‌ی بازار شود. مک‌بوک پرو بعدی احتمالا شامل دو ابعاد ۱۴ و ۱۶ اینچی و دومین محصول پس از آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی خواهد بود که به نمایشگر mini-LED مجهز می‌شود.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با کامپیوترهای مک به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات