احتمال عرضه نسل بعدی مک‌بوک پرو در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ قوت گرفت

دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی مارک گِرمن از بلومبرگ، می‌توان انتظار داشت که اپل در بازه‌ای بین شهریور تا آبان سال جاری از نسل بعدی مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی رونمایی کند.
تبلیغات

تاکنون شایعات متعددی در مورد بازه‌ی رونمایی از نسل بعدی نوت‌بوک‌های حرفه‌ای اپل با طراحی و پردازنده‌ای جدید منتشر شده است و احتمالا غول دنیای فناوری نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی را برای این کار مغتنم دانسته و قصد دارد در رویدادی جداگانه‌، پیش‌نمایشی از آخرین دستاورد خود در رایانه‌های مک و طراحی تراشه ارائه بدهد. مارک گِرمن در آخرین نسخه خبرنامه Power On، بار دیگر تأکید می‌کند که مک‌بوک پرو بعدی در سه‌ماهه سوم تولید می‌شود و انتظار می‌رود حداکثر بین سپتامبر و نوامبر (شهریور تا آبان) توسط اپل رونمایی و عرضه شود. در مقام مقایسه، این شرکت سال گذشته مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی و مک‌مینی را در ماه نوامبر با تراشه M1 به‌روز کرد؛ اما کالبد و طراحی این محصولات دست‌نخورده باقی ماند.

گِرمن خاطرنشان می‌کند که اپل ابتدا قصد داشت مک‌بوک پرو بعدی را در اوایل سال جاری میلادی عرضه کند؛ اما ظاهراً ادامه مشکلات لجستیکی در تولید نمایشگر مجهز به نور پس‌زمینه mini-LED باعث تأخیر در عرضه آن‌ شده است. انتظار می‌رود مک‌بوک‌های پرو ۲۰۲۱ به لطف چندین ویژگی و تغییر در خور توجه، با تقاضای زیادی مواجه شود؛ زیرا علاوه بر طراحی جدید که دارای لبه‌های تخت و درگاه‌های بیشتری است، اپل قصد دارد برای غوطه‌ور کردن کاربران در محتوای بصری از نمایشگر Mini LED در نوت‌بوک‌هایش استفاده کند؛ نمایشگری که در آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی مورد استفاده قرار گرفته است.

همان‌طور که گفته شد، مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ به تراشه‌ی قدرتمندتری مجهز خواهد شد که احتمالا بر پایه تراشه M1 کنونی است؛ با این تفاوت که به هسته‌های پردازشی و گرافیکی بیشتری مجهز خواهد شد تا قدرت به‌مراتب بیشتری ارائه بدهد. علاوه بر این، تراشه جدید محدودیت استفاده از درگاه‌های ورودی و خروجی را از بین خواهد برد و انتظار می‌رود کارت‌خوان SD یکی از درگاه‌هایی باشد که قرار است به نسل بعدی مک‌بوک پرو اضافه شود.

کارت‌خوان SD روش آسان‌تری برای انتقال عکس‌های دوربین‌ و هلی‌شات‌ و دستگاه‌های مشابه ارائه می‌دهد. طبق گفته یکی از یوتیوبرها به نام لوک میانی، درگاه SD جدید مبتنی‌ بر UHS-II خواهد بود که سرعت انتقال بسیار زیادی به ارمغان می‌آورد. این یوتیوبر مدعی است مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ نخستین‌ بار از حسگر اثر‌ انگشت تاچ آی‌دی مجهز به نور پس‌زمینه بهره خواهد گرفت و از حداکثر ۳۲ گیگابایت رم پشتیبانی خواهد کرد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات