استفاده از نمایشگر mini-LED در نسل بعدی مک‌بوک پرو بار دیگر تأیید شد

جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در راستای شایعات اخیر، گفته می‌شود اپل قصد دارد نسل بعدی مک‌بوک پرو را به نمایشگرهایی با نور پس‌زمینه mini-LED مجهز کند؛ نمایشگرهایی که در دسته LCD-ها قرار می‌گیرند و منجر به افزایش کنتراست، روشنایی و عمق رنگ مشکی بیشتر می‌شود.
تبلیغات

با نزدیک شدن به فصل رونمایی از محصولات جدید اپل، تنور شایعات درباره‌ی بازطراحی مک‌های جدید و استفاده از نمایشگر Mini LED در طیف وسیعی از محصولات اپل بیش از هر زمانی داغ شده است و مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی از این قاعده مستثنا نیستند. شایعات اخیر حاکی از آن است که اپل دو مدل مک‌بوک پرو را برای عرضه در سال جدید در نظر گرفته است و قصد دارد آن‌ها را با قلب تپنده‌ای جدید روانه‌ی بازار کند. گفته می‌شود مدل ۱۴ اینچی جایگزین مدل فعلی ۱۳٫۳ اینچی خواهد شد؛ درحالی‌که مدل ۱۶ اینچی برادر قدیمی‌اش، یعنی نسخه ۱۶ اینچی ۲۰۱۹ مجهز به پردازنده‌ی اینتل را منسوخ خواهد کرد.

مینگ‌چی کو، یکی از تحلیگران نام‌آشنای محصولات اپل، در جدیدترین گزارش خود خطاب به سرمایه‌گذاران می‌گوید که شرکت واقع در کوپرتینو می‌تواند در بازه‌ی جولای تا سپتامبر (تیر - مهر) رویداد جداگانه‌ای را به‌منظور معرفی از نوت‌بوک‌های حرفه‌ای خود برگزار کند و از قرار معلوم، یکی از ویژگی‌های جدید مک‌بوک پرو به تکنولوژی به‌کاررفته در نمایشگر آن باز می‌گردد. ظاهرا اپل همچون آیپد ۱۲٫۹ اینچی در نظر دارد که این محصول را به نمایشگرهایی مبتنی بر نور پس‌زمینه مینی LED مجهز کند.

اگر اپل برای مدل‌های مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ از نمایشگر mini-LED بهره بگیرد، با توجه به آنچه‌ در آیپد پرو ۱۲٫۹ رخ داد، نمایشگر می‌توانند از ۱۰ هزار LED استفاده کند که اندازه هر کدام کمتر از ۲۰۰ میکرون است. این نمایشگر قادر خواهد بود که حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ نیت را در محتوای HDR ارائه بدهد. به‌علاوه، فناوری Mini-LED امکان طراحی نازک و سبک را فراهم می‌کند؛ درحالی‌که مزایای زیادی مانند بهبود طیف گسترده‌ای از رنگ، کنتراست بالا، دامنه‌ی دینامیکی وسیع و عمق رنگ مشکی ارائه می‌دهد.

اخیرا شایعات متعددی از نسل بعدی مک‌بوک پرو منتشر شده است و تقریبا تمامی آن‌ها بر اصول واحدی متمرکز بوده‌اند. اعتقاد بر این است که مک‌بوک پرو جدید در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۱ رونمایی و با توجه به برخی مشکلات لجستیکی در تأمین نمایشگرهای مینی ال‌ای‌دی با وقفه‌ای یک ماهه روانه‌ی بازار شود.

اعتقاد بر این است که در بطن مک‌بوک پرو جدید را تراشه‌ای با نام M1X جای خواهد گرفت و درواقع نسخه‌ای از تراشه M1 محسوب می‌شود که به هسته‌های پردازشی و گرافیکی بیشتری مجهز شده است و برخی از محدودیت‌ها نظیر پشتیبانی از مقدار رم و درگاه‌های بیشتر را برطرف خواهد کرد؛ از این‌رو، پیش‌بینی می‌شود که نسخه جدید از حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، درگاه‌های USB-C مبتنی بر تاندربولت بیشتر، درگاه HDMI، کارت‌خوان SD و درنهایت درگاه شارژ مگ‌سیف پشتیبانی کند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات