ویدئو جدید جان پراسر طراحی احتمال مک مینی ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد

سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته جان پراسر، اپل در حال ساخت مک مینی ۲۰۲۱ با طراحی و پردازنده جدید است که احتمال دارد ضخامت بسیار کمتری درمقایسه‌با نسل گذشته داشته باشد.
تبلیغات

به‌دنبال گزارشی از بلومبرگ مبنی‌بر احتمال بازطراحی مک مینی در تابستان سال جاری، جان پراسر، افشاگر نام‌آشنای محصولات اپل، در کانال یوتیوبی‌اش ویدئو جدیدی با محوریت مک مینی به‌اشتراک گذاشته است که طراحی احتمالی این دستگاه را نمایان می‌کند. پراسر ادعا می‌کند مک مینی مذکور از زبان طراحی جدیدی بهره خواهد گرفت و به پردازنده‌ M1X مجهز خواهد شد. انتظار می‌رود این مدل جایگزین مدل خاکستری فضای (Space Gary) مک مینی مبتنی‌بر پردازنده‌ اینتل شود و تولید مک مینی M1 به‌عنوان محصولی پایه ادامه یابد.

به‌گفته‌ی پراسر، مک مینی جدید از شاسی خارجی بازطراحی‌شده با فریم آلومینیومی و سطح بازتابنده مانند پلکسی‌گلاس برخوردار خواهد بود. گفتنی است مک مینی کنونی به‌دلیل محدودیت‌های موجود در طراحی نسل اول تراشه‌های اپل سیلیکون، از تعداد درگاه ورودی و خروجی کمتری پشتیبانی می‌کند؛ اما اکنون تراشه M1X به اپل این امکان را می‌دهد تا باردیگر مجموعه کاملی از درگاه‌ها، شامل چهار پورت USB-4 مبتنی‌بر تاندربولت ۳، دو درگاه USB-A، درگاه HDMI و اترنت را ارائه دهد.

طراحی مفهومی مک مینی ۲۰۲۱
طراحی مفهومی مک مینی ۲۰۲۱
طراحی مفهومی مک مینی ۲۰۲۱
طراحی مفهومی مک مینی ۲۰۲۱

با استناد به تصاویر منتشرشده، ظاهرا مک مینی ۲۰۲۱ از همان رابط اتصال مغناطیسی استفاده خواهد کرد که اپل برای نخستین‌بار در آی‌مک ۲۴ اینچی رونمایی کرد. افزون‌براین، ضخامت دستگاه بسیار کمتر و مانند سایر محصولات اپل به زبان طراحی با لبه‌های تخت مزین شده است. پراسر حدس می‌زند سطح فوقانی شیشه‌ای ممکن است بدین‌معنی باشد که کوپرتینویی‌ها طیف وسیعی از گزینه‌های دو رنگ را برای مک مینی مشابه مجموعه رنگ‌های آی‌مک ارائه دهد.

اخیرا گزارش بلومبرگ حاکی از آن بود که غول دنیای فناوری در حال برنامه‌ریزی برای به‌روزرسانی مک مینی است که از دو نوع پردازنده ده‌هسته‌ای جدید شامل هشت هسته قدرتمند و دو هسته ضعیف بهره خواهد گرفت. این به‌روزرسانی درگاه‌های تاندربولت را به عدد چهار می‌رساند؛ البته این احتمال نیز وجود دارد که عرضه مک مینی با تأخیر مواجه یا کلا لغو شود. تراشه مذکور از حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌کند و انتظار می‌رود در مک‌بوک پرو بازطراحی‌شده نیز استفاده شود.

تماشا در یوتیوب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات