تصاویر رندرشده جدیدی از مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ منتشر شد

سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل در رویداد WWDC 2021، احتمالا نسل بعدی مک‌بوک پرو را با طراحی و پردازنده جدید رونمایی خواهد کرد. اخیرا تصاویر رندرشده‌ای منتشر شده که ممکن است به محصول نهایی اپل بسیار نزدیک باشد.
تبلیغات

مدتی است که شایعات مبنی‌بر بازطراحی نوت‌بوک‌های حرفه‌ای اپل بیش از هر زمان دیگری داغ شده است و گمان می‌رود غول دنیای فناوری دو مک‌بوک پرو با ابعاد ۱۴ و ۱۶ اینچی را در رویداد توسعه‌دهندگان خود موسوم به WWDC 2021 رونمایی کند. به‌تازگی تصاویر رندرشده جدیدی منتشر شده است که دید مناسبی درباره نسل بعدی مک‌بوک پرو ارائه می‌دهد.

به‌طورکلی اپل از سال ۲۰۱۶ و بازطراحی مک‌بوک پرو مجهز به تاچ‌بار، طراحی این نوت‌بوک‌ها را تغییر نداده و سال گذشته نیز مک‌بوک پرو ۱۳٫۳ اینچی را با همان زبان طراحی و پردازنده M1 راهی بازار کرد؛ ازاین‌رو، انتظار می‌رود هر دو مدل جدید با تغییرات چشمگیری در طراحی روانه بازار شوند و از مؤلفه‌های طراحی جدید با لبه‌های تخت و حاشیه اندک بهره ببرند که به زبان طراحی محصولات کنونی اپل همچون آیفون ۱۲ و آیپد و آی‌مک بسیار شباهت خواهد داشت.

اپل معمولا به ساخت محصولاتی با طراحی ثابت مشهور است و با نگاه به محصولاتی چون اپل تی‌وی نمایشگرهای پرو دیسپلی XDR و آیفون و آیپد پرو متوجه خواهید شد همگی از زبان طراحی لبه‌های تخت استفاده می‌کنند؛ بنابراین، تعجب‌آور نخواهد بود که اپل مک‌بوک پرو را نیز با این طراحی عرضه کند.

رندری منتسب به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی
رندری منتسب به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی
رندری از نمای کناری مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱
رندری منتسب به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی
رندری منتسب به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی
رندری منتسب به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی
رندری منتسب به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی
رندری منتسب به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی

برای دیدن تصاویر در ابعاد اصلی می‌تواند روی آن‌ها کلیک کنید

تصاویر منتشرشده دقیقا مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی را مانند توصیف شایعات اخیر به‌تصویر کشیده است. در تصاویر مشاهده می‌کنید که ضخامت دستگاه کاهش یافته و سطح محدب تحتانی شاسی و لبه‌های کناری نیز کاملا تخت شده‌ است. نمایی جلویی دستگاه به حاشیه‌های باریک‌ مزین و نوشته «MacBook Pro» نیز از حاشیه زیرین دستگاه حذف شده است. در لبه‌های کناری دستگاه بازگشت درگاه HDMI و کارت‌خوان SD را شاهد هستیم که درکنارشان یک درگاه USB-C قرار گرفته و در سوی دیگر، دو درگاه USB-C و درگاه ۳٫۵ میلی‌متری صدا تعبیه شده است. بااین‌حال، هیچ نشانه‌ای از بازگشت درگاه مگ‌سیف دیده نمی‌شود.

اعتقاد بر این است که قلب تپنده دو محصول جدید را پردازنده بهبودیافته از خانواده M1 (شاید M1X) تشکیل خواهد داد. پردازنده مذکور از هسته‌های مرکزی و گرافیکی بیشتری میزبانی می‌کند و قدرت پردازشی به‌مراتب بیشتری در‌مقایسه‌با پردازنده M1 ارائه می‌دهد. در مقام مقایسه، مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی مجهز به M1 هشت هسته پردازشی دارد که بین چهار هسته قدرتمند برای پردازش‌های سنگین و چهار هسته ضعیف برای پردازش‌های روزمره تقسیم می‌شود و هشت هسته گرافیکی مجتمع نیز پردازش گرافیکی آن را تأمین می‌کند.

طبق گزارش‌های قبلی و با استناد به گفته‌های مارک گِرمن از بلومبرگ، نسخه بازطراحی‌شده مک‌بوک پرو تابستان سال ۲۰۲۱ عرضه و به‌دنبال آن، جانشین مک‌‌بوک ایر در پایان همان سال معرفی خواهد شد. اپل قصد دارد مک‌بوک پرو را با دو پردازنده متفاوت تولید کند‌. گفته می‌شود پردازنده‌های یادشده با نام‌های رمزی Jade C-Chop و Jade C-Die، به هشت هسته قدرتمند برای پردازش‌های سنگین و دو هسته ضعیف برای پردازش‌های روزمره و نیز ۱۶ و ۳۲ هسته گرافیکی مجهز می‌شوند و موتور عصبی بهبودیافته‌ای آن‌ها را همراهی می‌کند.

طبق پیش‌بینی‌ها‌، مک‌بوک‌های پرو جدید شامل درگاه شارژر مگ‌سیف و کارت‌خوان SD هستند و از HDMI نیز پشتیبانی می‌کنند و از حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه رم بهره‌ می‌برند. گفتنی است جدیدترین پیکربندی مک‌بوک پرو ۱۳٫۳ اینچی ۱۶ گیگابایت حافظه رم دارد؛ بنابراین، مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ در بخش سخت‌افزاری پیشرفتی درخورتوجه به خود خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات