تقاضا برای خرید کروم‌ بوک در سال ۲۰۲۰ دو برابر بود

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
کرونا و تعطیل شدن مدارس در سال ۲۰۲۰ باعث شد تقاضا برای کروم بوک افزایش پیدا کند و در نتیجه، تعداد محموله‌های ارسالی آن دو برابر شود.
تبلیغات

شیوع ویروس کرونا در سرتاسر دنیا تقاضا برای خرید کروم‌بوک را دو برابر کرد. به گزارش Engadget و به نقل از 9to5google، سازمان کانالیز به این موضوع اشاره کرده که در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۳۰٫۷ میلیون دستگاه لپ‌تاپ راهی بازار شده است. این مقدار در سال ۲۰۱۹ تنها ۱۴٫۷ میلیون دستگاه بود. بعضی از سازندگان کامپیوتر در سال ۲۰۲۰ فروش بالایی تجربه کردند. مثلا فروش لپ‌تاپ‌ سامسونگ چهار برابر شد و لنوو تقریبا ۴ برابر بیشتر فروش داشت.

براساس گزارش کانالیز، موج دوم شیوع کرونا که باعث منع رفت‌وآمد و تعطیل شدن مدرسه‌ها شد، مردم را وادار به خرید لپ‌تاپ کرد. در نتیجه کروم‌بوک به دلیل قیمت مناسب و ساختاری که دارد، به گزینه مناسبی برای مدرسه‌ها و دانش‌آموزان تبدیل شد.

در سال ۲۰۲۰ شرکت‌های سامسونگ، اپل و لنوو با افزایش تقاضای شدیدی مواجه شدند. درحالی‌که درخواست دانش‌آموزان برای خرید لپ‌تاپ بیشتر شد، تقاضا برای تولید محتوا هم افزایش پیدا کرد.

البته کانالیز به این موضوع اشاره کرده است که در سال ۲۰۲۰ تقاضا برای خرید تبلت هم با افزایش مواجه بود و نزدیک به ۱۶۰٫۶ میلیون دستگاه تبلت راهی بازار شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات