لنوو لپ‌ تاپ IdeaPad 5G را معرفی کرد

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
لنوو لپ‌تاپ IdeaPad 5G را با پردازنده اسنپدراگون 8cx معرفی کرد. این لپ‌تاپ برای رقابت با مک‌بوک M1 راهی بازار شده است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد ساخت لپ‌تاپ با پردازنده‌ی ARM وارد فاز جدیدی شده است. پس از اینکه اپل مک‌بوک M1 را معرفی کرد، شرکت‌های بیشتری به استفاده از پردازنده‌های ARM روی آورده‌اند. به گزارش GSM Arena، لنوو یک مدل  پ‌تاپ IdeaPad 5G را معرفی کرده است که از تراشه اسنپدراگون 8cx بهره می‌برد و از ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کند. این لپ‌تاپ بدون فن طراحی شده و به همین دلیل بسیار ساکت است.

لپ‌تاپ جدید لنوو از مودم X55 برخوردار است و به همین دلیل از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. تنها نقطه‌ضعف این لپ‌تاپ می‌تواند استفاده از وای-فای ۵ باشد.

لپ تاپ ideapad 5G

لپ‌تاپ IdeaPad 5G از صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی برخوردار است که حاشیه‌های نسبتا کمی دارد. این صفحه‌نمایش وضوح تصویر ۱۰۸۰ رپیش روی کاربر قرار می‌دهد و تا ۳۰۰ نیت روشنایی تولید می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این صفحه‌نمایش می‌توان به پشتیبانی ۱۰۰ درصد از رنگ‌های sRGB اشاره کرد.

بلندگوهای این لپ‌تاپ از استاندارد Dolby Audio بهره می‌برند و دو میکروفن در IdeaPad 5G قرار گرفته که برای تماس تصویری و صوتی مناسب است.

این محصول ۱٫۲ کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن ۱۴٫۹ میلی‌متر است. یک باتری ۵۱ وات ساعتی برای این محصول در نظر گرفته شده که حداقل ۲۰ ساعت برای تماشای ویدئو مناسب است؛ البته تماشای ویدئوی آفلاین بدون روشن ماندن مودم 5G.

این محصول لنوو با پورت USB-C شارژ می‌شود و از تکنولوژی Rapid Charge Express بهره می‌برد. لنوو IdeaPad 5G به‌زودی در برخی کشورها راهی بازار می‌شود. البته این محصول در آمریکا عرضه نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات