پتنت جدید ال‌ جی به لپ‌ تاپ ۱۷ اینچی با صفحه‌نمایش رول شدنی اشاره دارد

یک‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت ال‌جی به ‌دنبال ساخت لپ‌تاپی است که از صفحه‌نمایش رول شدنی بهره می‌برد؛ صفحه‌نمایشی که داخل بدنه لپ‌ تاپ جمع می‌شود.
تبلیغات

چند روز پیش شرکت اوپو از گوشی جدیدی با صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر رونمایی کرد.این صفحه‌نمایش به شکلی جالب توجه داخل بدنه گوشی رول می‌شود. شرکت تی‌سی‌ال هم چند وقت پیش چنین ایده‌ای ارائه داده بود. شاید در آینده استفاده از صفحه‌ نمایش رول شدنی در گوشی‌ هوشمند رواج پیدا کند؛ البته شرکت ال‌جی صفحه‌نمایش رول شدنی را در تلویزیون‌ استفاده کرده است که با قیمت بسیار زیادی به ‌فروش می‌رسد. حالا به‌نظر می‌رسد ال‌جی قصد دارد این ایده را در لپ‌تاپ هم استفاده کند.

جدیدترین پتنت شرکت ال‌جی به لپ‌تاپی با فرم‌فکتور جدید اشاره می‌کند. این لپ‌تاپ صفحه نمایشی ۱۷ اینچی رول شدنی خواهد داشت. برای اینکه بیشتر با شکل کارکرد صفحه‌نمایش رول شدنی آشنا شوید، می‌توانیم آن را به طومار تشبیه کنیم. پتنت ال‌جی لپ‌تاپی را نشان می‌دهد که اندازه صفحه‌نمایش آن از ۱۳٫۳ اینچ به ۱۷ اینچ تغییر پیدا می‌کند.

براساس پتنت جدید ال‌جی، به‌نظر می‌رسد صفحه‌کلید و تاچ‌پد هم رول می‌شوند تا فضای کمتری به خود اختصاص دهند. ال‌جی پتنت جذابی ثبت کرده و حالا باید ببینیم که کانسپ ساخت این لپ‌تاپ عملی می‌شود یا خیر و کی به‌صورت عمومی نشان داده خواهد شد.

پتنت لپ تاپ ال جی با صفحه نمایش رول شدنی
لپ تاپ ال جی با صفحه نمایش رول شدنی

البته شرکت‌های سخت‌افزاری بعضی وقت‌ها پتنت‌هایی ثبت می‌کنند که هیچ‌وقت نمی‌توانند فراتر از یک ایده و طرح بروند. بااین‌حال دوست داریم ببینیم شرکت‌ها پس از سال‌ها چه تغییراتی در ظاهر محصولات خود ایجاد می‌کنند و چگونه محدودیت‌های طراحی را پشت سر می‌گذارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات