شیائومی از ردمی بوک 14 مارک 2 و ردمی بوک 16 رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
لپ‌تاپ‌های جدید شیائومی که شامل ردمی بوک ۱۶ و ردمی بوک ۱۴ مارک ۲ می‌شوند، نسبت به مدل‌های پیشین از سخت‌افزاری بهتر اما قیمتی گران‌تر برخوردار هستند.
تبلیغات

شیائومی از دو لپ تاپ جدید رونمایی کرده است که از پردازنده نسل دهمی اینتل برخوردار هستند. درواقع ردمی بوک ۱۴ مارک ۲ و ردمی بوک ۱۶ مدل‌های جایگزینی هستند که اوایل سال ۲۰۲۰ همراه‌با پردازنده‌های رایزن ۴۰۰۰ شرکت AMD روانه بازار شده بودند.

مشخصات سخت‌افزاری ردمی بوک ۱۶

نمای کلی شیائومی ردمی بوک 16 / Xiaomi Redmibook 16

نسخه توانمندتر میان دو لپ‌تاپ معرفی شده، ردمی بوک ۱۶ نام دارد که خریداران می‌توانند نسبت به سفارش آن با پردازنده اینتل Core i5 1035G1 یا Core i7 1065G7 اقدام کنند. هردو پردازنده ۱۵ واتی هستند و از ۴ هسته و ۸ ترد تشکیل می‌شوند؛ اما مدل Core i5 در حالت عادی با فرکانس ۱ گیگاهرتز و در حالت توربو با فرکانس ۳/۶ گیگاهرتز فعالیت می‌کند. فرکانس مدل Core i7 نیز در حالت عادی روی ۱/۳ گیگاهرتز قرار دارد و در حالت توربو به ۳/۹ گیگاهرتز می‌رسد.

از تفاوت دیگر میان دو پردازنده در میزان حافظه کش آن‌ها است. به نحوی که مدل Core i5 از ۶ مگابایت حافظه کش L3 و مدل دیگر از ۸ مگابایت حافظه کش برخوردار است. برای پردازش اطلاعات گرافیکی نیز پردازنده انویدیا MX350 در نظر گرفته شده است که ۲ گیگابایت حافظه رم از نوع GDDR5 را به همراه دارد.

جدا از اینکه چه مدل پردازنده‌ای را در هنگام خرید ردمی بوک ۱۶ انتخاب کنید، به‌صورت پیش‌فرض برای خنک‌سازی قطعات درون این لپ ‌تاپ شیائومی، یک عدد فن و دو عدد لوله‌ دفع حرارت در نظر گرفته شده است. در مدل پیشین مجهز به پردازنده رایزن از حافظه رم نوع DDR4-2666 استفاده شده بود؛ اما مدل جدید از حافظه رم DDR4-3200 استفاده می‌کند که به مراتب سریع‌تر است.

طبیعتا استفاده از سخت‌افزاری توانمندتر به‌معنی افزایش قیمت لپ ‌تاپ جدید شیائومی است. انتظار می‌رود مدل پایه ردمی بوک ۱۶ با پردازنده Core i5 نسل دهمی از قیمتی معادل ۷۱۰ دلار شروع شود و مدل بالارده نیز با پردازنده Core i7 قیمتی معادل ۸۱۰ دلار داشته باشد. کاربر در هنگام خرید حق انتخاب حافظه رمی تا میزان ۱۶ گیگابایت و حافظه ذخیره ‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی از نوع SSD را دارد.

برای ردمی بوک ۱۶ نمایشگری ۱۶/۱ اینچی در نظر گرفته شده است که حاشیه‌های بسیار نازکی در اطراف آن (۳/۲۶ میلی‌متر) دیده می‌شود. چنین ویژگی‌هایی سبب شده است که نرخ نمایشگر به بدنه به ۹۰ درصد برسد. نمایشگر ردمی بوک ۱۶ خروجی 1080p را ارائه می‌دهد و قادر به پشتیبانی ۱۰۰ درصدی از رنگ‌های sRGB است. میزان روشنایی آن نیز به ۳۰۰ نیت می‌رسد.

روی دکمه پاور، حسگر اسکنر اثرانگشت سوار شده است تا کاربر با استفاده از آن، اقدام به قفل‌گشایی لپ‌تاپ کند. وزن ردمی بوک ۱۶ به ۱/۸ کیلوگرم می‌رسد و باتری آن قادر به انرژی مورد نیاز دستگاه به مدت ۱۲ ساعت است. برای شارژ ۵۰ درصدی باتری تنها به ۳۰ دقیقه اتصال آن به شارژر وجود دارد. 

دو درگاه USB-C، یک درگاه USB-A 3، یک درگاه USB-A 2، یک درگاه HDMI و جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری برای ردمی بوک ۱۶ در نظر گرفته شده است. محصول جدید شیائومی از Wi-Fi 6 نیز پشتیبانی می‌کند.

مشخصات سخت‌افزاری ردمی بوک ۱۴ مارک ۲

نمای کلی شیائومی ردمی بوک 14 مارک 2 / Xiaomi Redmibook 14 II

محصول دیگر شیائومی که همراه‌با ردمی بوک ۱۶ معرفی شد، ردمی بوک ۱۴ مارک ۲ نام دارد. همان‌طور که از نام آن مشخص است، ردمی بوک ۱۴ مارک ۲ دارای نمایشگری ۱۴ اینچی است و خروجی 1080p را به کاربر ارائه می‌دهد. مانند مدل دیگر، نمایشگر ردمی بوک ۱۴ مارک ۲ نیز قادر به پشتیبانی ۱۰۰ درصدی از رنگ‌های sRGB است و میزان روشنایی نمایشگر تا ۳۰۰ نیت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ردمی بوک ۱۴ مارک ۲ نسبت به مدل دیگر بسیار سبک‌تر و باریک‌تر است. وزن آن تنها به ۱/۳ کیلوگرم می‌رسد. با این حال، وزن کمتر به‌معنی باتری با ظرفیت کوچک‌تر است. طبق گفته مسئولان شیائومی با هر بار شارژ کامل باتری امکان استفاده از لپ‌تاپ به مدت ۱۰ ساعت وجود دارد. برای شارژ ۵۰ درصدی باتری نیز تنها نیاز به اتصال آن به شارژ به مدت ۲۸ دقیقه است.

کاربر در هنگام خرید می‌تواند از میان دو پردازنده Core i5 1035G1 و Core i7 1065G7 مدل دلخواه خود را انتخاب کند؛ اما به‌صورت پیش‌فرض برای هردو مدل، پردازنده گرافیکی انویدیا MX350 در نظر گرفته شده است. میزان حافظه ذخیره‌سازی SSD به ۵۱۲ گیگابایت و میزان حافظه رم نیز به ۸ گیگابایت می‌رسد؛ اما امکان انتخاب حافظه رم ۱۶ گیگابایتی نیز در هنگام سفارش وجود دارد.

شیائومی برای مدل پایه با پردازنده Core i5 قیمتی معادل ۶۷۰ دلار و برای مدل بالارده مجهز به پردازنده Core i7 و ۱۶ گیگابایت حافظه رم قیمتی معادل ۸۱۰ دلار را در نظر گرفته است. انتظار می‌رود هردو مدل از ۱۵ جولای (۲۵ تیر) روانه بازار شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات