شکایت کاربران مکبوک پرو و مکبوک ایر ۲۰۲۰ از ناسازگاری با USB 2.0
تعداد زیادی از کاربران دو لپتاپ جدید مکبوک پرو و مکبوک ایر ۲۰۲۰ اپل، از ایراد سازگار نبودن این لپتاپها با لوازم جانبی مربوط مجهز به نسل دون درگاه ارتباطی USB شکایت دارند و ادعا میکنند که این مشکل باعث کرش کردن کامپیوتر آنها میشود.
براساس گزارشهای منتشر شده، این ایراد تنها در مدلهای سال ۲۰۲۰ این لپتاپها مشاهده شده است. وبسایت مک رومرز در گزارشی به این موضوع اشاره کرده است و میگوید تعداد قابل توجهی از کاربران در ردیت و انجمنهای پشتیبانی اپل، بروز این مشکل را تأیید کردهاند و ادعا میکنند که اغلب اوقات، اتصال لوازم جانبی مجهز به USB نوع ۲ به این لپتاپها، بهطور تصادفی باعث قطع اتصال با مکبوک و کرش کردن سیستم آنها شده است.
یکی از مشتریانی که چنین تجربهای را داشته است، ادعا میکند که پس از مدتی ارتباط با درگاه USB 2.0 قطع شد و تنها کاری که برای حل این مشکل میتوانست انجام دهد، ریبوت مکبوک بود. او میگوید:
من یک هاب اکسترنال USB نوع C به مکبوک وصل کردم و لوازمی مثل صفحهکلید و ماوس را که پورت USB نوع ۲ دارند به آن متصل میکنم. بعد از مدتی، گاهی چند دقیقه و گاهی چند ساعت، تمامی لوازمی که USB نوع ۲ دارند خودبهخود از کار میافتند.
با وجود اینکه هنوز، دلیل و الگوی مشخصی برای بروز این مشکل پیدا نشده است، اکثر گزارشها حکایت از آن دارند که تجهیزات مجهز به USB نوع ۲، زمانیکه به یک هاب USB متصل میشوند از کار میافتند و لپتاپهای مکبوک با لوازم مجهز به USB نوع ۳ و ۳.۱ حتی اگر ازطریق هاب به لپتاپ متصل باشند، به مشکلی بر نمیخورند.
کاربر دیگری نیز گزارش کرده است که با استفاده از هاب برند تاندربولت این مشکل را رفع کرده است. او میگوید:
مکبوک ایر ۲۰۱۹ چنین مشکلی نداشت ولی من هم با مدل ۲۰۲۰ دقیقا به همین ایراد برخوردم. راهحل من استفاده از داک تاندربولت بهجای هاب USB نوع C بود. البته مورد مشابهی در اینترنت برای این ماجرا ندیدهام.
بهنظر میرسد که این ایراد یک باگ نرمافزاری باشد و اپل در حال کار روی آن است؛ صاحبان مکبوک پرو و مکبوک ایر ۲۰۲۰ باید برای رفع این مشکل، منتظر بهروزرسانی جدید macOS کاتالینا باشند.